Windows 10 Firewall permanent uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
Mijn vraag
Hoe kan ik de windows 10 firewall permanent uitschakelen? Ik vraag dus NIET hoe ik de firewall kan uitschakelen. Ik vraag hoe ik hem permanent kan uitschakelen. Liefst zonder software te installeren of scripts en zonder alternatieve firewall te installeren. Als ik hem handmatig uitschakel, schakelt hij na een tijd/update/reboot automatisch weer in. Wat uiteraard EXTREEM irritant is, wanneer bepaalde verbindingen het "ineens" niet meer lijken te doen en je er dan achter komt dat het OS uit zichzelf maar wat "slimme" dingen gaat bedenken zoals: op een willekeurig moment zonder mededeling de firewall aanzetten en nuttige gewenste verbindingen blokkeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 N Pro met laatste updates op een laptop. Geen alternatieve firewall geïnstalleerd.

=====

Oplossingen:

1. In het geval je geen Windows Pro hebt:
sc config "MpsSvc" start=disabled
net stop "MpsSvc"

Script automatisch starten bij elke boot en/of na update. Bijvoorbeeld door hem in de Startup folder te zetten, maar er zijn uiteraard ook andere manieren.

2. In het geval je Windows Pro hebt:
Dit schijnt alleen te werken met Pro versies van Windows. Heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar dit schijnt de firewall ook permanent uit te schakelen (ook na updates e.d.).
Select the Group Policy tab of the domain properties window. Double-click the domain policy you wish to modify. Under most circumstances the only option available will be the default group policy.

Double-click "Computer Configuration" in the left-hand navigation pane once the editor window is open.

Double-click "Administrative Templates" in the navigation pane.

Double-click "Network" in the navigation pane.

Double-click "Network Connections" in the navigation pane.

Double-click "Windows Firewall" in the navigation pane.

Click on the profile to be updated in the navigation pane. There are two profiles to choose from, the Domain Profile and the Standard Profile. If the Windows firewall is to be disabled only for machines on the network, the Domain Profile will be used. If the Windows firewall is to be disabled for machines when they are off the network, such as a laptop used while traveling, the Standard Profile will be used. If the Windows firewall is to be disabled under all circumstances, the following steps will need to be performed for both profiles.

Select the profile and the different setting options will be displayed in the main pane. Double-click "Windows Firewall: Protect All Network Connections."

Turn off the firewall by selecting "Disabled" and clicking the "OK" button. Please note, policy changes will need to be refreshed by the workstations before this change takes effect.
http://www.ehow.com/how_6...irewall-group-policy.html

[ Voor 71% gewijzigd door GeoBeo op 01-04-2016 21:18 ]

Beste antwoord (via GeoBeo op 29-03-2016 20:44)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GeoBeo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Dat zou zuur zijn. Mocht iemand nog andere (meer permanente) opties weten, ik hoor het graag.

Ik zat zelf al te denken om een script in startup te zetten die de firewall elke keer na het booten uitzet. Is de oplossing hiervoor dan echt zo "vies" of is er een beter optie? Wat een OS...
Hier staan de commando's: http://www.tenforums.com/...windows-10-a.html#option2

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 29-03-2016 19:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met netsh en net commando's moet het wel lukken lijkt me? Hoe kan je dat nog niet gevonden hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je de firewall service al geprobeerd uit te schakelen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
johnkeates schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:27:
Met netsh en net commando's moet het wel lukken lijkt me? Hoe kan je dat nog niet gevonden hebben...
Ik heb dat nog niet gevonden, omdat het internet vol staat met exact dit soort reacties die de vraag niet gelezen hebben. Ik heb het essentiële woordje in mijn tekst nu nog even onderstreept en dik gedrukt neergezet.

Bedankt voor de reactie, hiermee is mijn vraag nu hopelijk duidelijker geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Raven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:38:
Heb je de firewall service al geprobeerd uit te schakelen?
Dat is een goede. Ga ik nu proberen. Ik zal over een tijdje (>1 maand) ook even posten of het echt helpt na updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

In Search, type firewall, and then select Windows Firewall.

Select Turn Windows Firewall on or off. You might be asked for an admin password or to confirm your choice.

Note: If your PC is connected to a network, network policy settings might prevent you from completing these steps. For more info, contact your administrator.
Rocket science

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GeoBeo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:41:
[...]

Dat is een goede. Ga ik nu proberen ik zal over een tijdje (>1 maand) ook even posten of het echt helpt na updates e.d.
In het geval van Windows 10 zal het waarschijnlijk tot de eerste build-upgrade werken, tijdens het upgraden naar een nieuwere build heeft W10 de gewoonte instellingen te resetten...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 16:23
Je kunt natuurlijk ook gewoon de services die je wil toestaan netjes in je firewall policy opnemen. Dan hoef je niet je hele firewall uit te schakelen. Dat ding staat niet voor niks aan... by default. En dat is niet omdat Microsoft de gebruikers hier mee in de weg wil zitten.

Denk even wat langer na...is het advies.

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Raven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:42:
[...]

In het geval van Windows 10 zal het waarschijnlijk tot de eerste build-upgrade werken, tijdens het upgraden naar een nieuwere build heeft W10 de gewoonte instellingen te resetten...
Dat zou zuur zijn. Mocht iemand nog andere (meer permanente) opties weten, ik hoor het graag.

Ik zat zelf al te denken om een script in startup te zetten die de firewall elke keer na het booten uitzet. Is de oplossing hiervoor dan echt zo "vies" of is er een beter optie? Wat een OS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Of je post je echte probleem en ga je niet lopen kloten met je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Waarom werken uitzonderingen aan de firewall niet?

http://xyproblem.info/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GeoBeo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:47:
[...]

Hier staan de commando's: http://www.tenforums.com/...windows-10-a.html#option2

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 29-03-2016 19:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

En als toevoeging hier Nederlandstalig; http://windows.microsoft....indows-firewall-on-or-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
jeroen3 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:51:
Waarom werken uitzonderingen aan de firewall niet?

http://xyproblem.info/
Ok, omdat blijkbaar (bijna) niemand antwoord wil of kan geven op de vraag die ik stel zal ik bij deze toch even bijten:

Omdat je die uitzonderingen per programma en per PC (3) handmatig moet instellen en ik extreem lui ben. Verder heb ik echt absoluut helemaal niks aan een firewall. Ik ben de enige gebruiker van alle PC's en ik installeer geen adware/spyware/etc. Tevens heb ik geen zin om nieuwe rules aan te maken voor nieuwe software die ik uitprobeer of voor nieuwe software die ik zelf schrijf (veel).

En ja ik kan vast een rules-list o.i.d voor de firewall maken en die op een of andere manier syncen tussen de PC's of automatisch scripten, of... enz enz... Nee. Bedankt. Het kernwoord dat je moet onthouden hier is: LUI.

[ Voor 8% gewijzigd door GeoBeo op 29-03-2016 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Windows XP is echt iets voor jou, vrijwel geen firewall, en je hoeft er nooit meer iets aan te veranderen.
Want: nooit meer updates!
8)7

Use PowerShell to Create New Windows Firewall Rules

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 29-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megamind
GeoBeo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Ok, omdat blijkbaar niemand antwoord wil of kan geven op de vraag die ik stel zal ik bij deze toch even bijten:

Omdat je die uitzonderingen per programma en per PC (3) handmatig moet instellen en ik extreem lui ben. Verder heb ik echt absoluut helemaal niks aan een firewall. Ik ben de enige gebruiker van alle PC's en ik installeer geen adware/spyware/etc. Tevens heb ik geen zin om nieuwe rules aan te maken voor nieuwe software die ik uitprobeer of voor nieuwe software die ik zelf schrijf (veel).

En ja ik kan vast een rules-list o.i.d voor de firewall maken en die op een of andere manier syncing tussen de PC's of automatisch scripten, of... enz enz... Nee. Bedankt. Het kernwoord dat je moet onthouden hier is: LUI.
Dan hoop ik dat je nooit bij mij komt werken met zo'n mentaliteit |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht, na het lezen van dat luie bericht :+ , laat ik eens zoeken naar export/import functies voor de Windows firewall rules: http://www.eightforums.co...tings-backup-restore.html

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 29-03-2016 20:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 16:23
Dan is jouw probleem niet het uitzetten van de Windows 10 firewall. Jou probleem is jouw luiheid ;)

Je kunt ook iemand inhuren om dit probleem voor jou op te lossen. Dan ben je veilig bezig en je kunt lui zijn!
Niemand installeerd bewust een virus of addware op zijn PC... dat "overkomt" de gebruiker... die vaak, hoe gek het ook klinkt... ook lui zijn. Want ze willen vaak snel, gratis... ;)

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vraag me af in wat voor situatie het wenselijk is de firewall uit te zetten, misschien voor een honeypot maar verder...
Ik ben de enige gebruiker van alle PC's en ik installeer geen adware/spyware/etc.
Als ik een euro had voor elke keer dat ik iemand dat heb horen zeggen en die daarna een virus had was ik rijk genoeg om het internet te kopen ;)
Zelfs als je nooit een virus zelf binnen haalt (is mogelijk, oke) dan nog kom je een keer op een website met een exploit, met wat pech zelfs een zero day waar je geen enkele bescherming tegen hebt...
Stel gewoon 1 keer de poorten enz. goed in, export de settings en gooi ze naar de andere pc's, nog geen kwartiertje werk terwijl het uitzetten van je firewall nu al langer duurt en geen permanente oplossing is, helemaal extra werk wanneer het mis gaat...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

[...]

Nee. Bedankt. Het kernwoord dat je moet onthouden hier is: LUI.
Afbeeldingslocatie: http://www.azquotes.com/picture-quotes/quote-if-you-spend-more-on-coffee-than-on-it-security-you-will-be-hacked-what-s-more-you-deserve-richard-a-clarke-58-59-04.jpg

Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer een firewall setting heb moeten aanpassen (of zo'n pop-up wegklikken). (Het helpt natuurlijk dat ik al enkele maanden mijn thuis-PC op Linux heb draaien, maar ook op het werk of op m'n tablet kan ik het me niet herinneren hoe lang het geleden is).

[ Voor 9% gewijzigd door H!GHGuY op 29-03-2016 20:07 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

Ok, omdat blijkbaar (bijna) niemand antwoord wil of kan geven op de vraag die ik stel zal ik bij deze toch even bijten:

En ja ik kan vast een rules-list o.i.d voor de firewall maken en die op een of andere manier syncing tussen de PC's of automatisch scripten, of... enz enz... Nee. Bedankt. Het kernwoord dat je moet onthouden hier is: LUI.
Ja lui ben je wel je flikker je vraag hier neer. Als je het mij vraagt heb je helemaal niets gezocht op google of ben je ongelovelijk slecht erin.

Een firewall is geen virus scanner . hij werkt standaard ook zonder problemen. voor iemand die software schijft vind ik het wel heel byzonder dat hij geen firewall uit kan zetten.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
RGAT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:00:
Vraag me af in wat voor situatie het wenselijk is de firewall uit te zetten, misschien voor een honeypot maar verder...

[...]

Als ik een euro had voor elke keer dat ik iemand dat heb horen zeggen en die daarna een virus had was ik rijk genoeg om het internet te kopen ;)
Zelfs als je nooit een virus zelf binnen haalt (is mogelijk, oke) dan nog kom je een keer op een website met een exploit, met wat pech zelfs een zero day waar je geen enkele bescherming tegen hebt...
Ja. Of gewoon niet?
een zero day waar je geen enkele bescherming tegen hebt...
En hoe helpt een Windows firewall precies tegen een gemiddelde in-browser 0-day exploit? Een 0-day exploit die via de browser werkt (door bijvoorbeeld in het process van de browser te draaien) komt namelijk prima door de firewall heen, aangezien die daar toestemming voor heeft via het browser proces...
Stel gewoon 1 keer de poorten enz. goed in, export de settings en gooi ze naar de andere pc's, nog geen kwartiertje werk terwijl het uitzetten van je firewall nu al langer duurt en geen permanente oplossing is, helemaal extra werk wanneer het mis gaat...
Veel meer dan een kwartiertje werk en tevens gaat het niet om "gewoon 1x" je moet namelijk de rules ook aanmaken + exporteren naar alle PC's (of op andere PC's opnieuw aanmaken) voor elk nieuw programma dat je installeert en/of nieuwe software die je zelf schrijft. Dus nope, ik ben niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Fish schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:04:
[...]

Ja lui ben je wel je flikker je vraag hier neer. Als je het mij vraagt heb je helemaal niets gezocht op google of ben je ongelovelijk slecht erin.

Een firewall is geen virus scanner . hij werkt standaard ook zonder problemen. voor iemand die software schijft vind ik het wel heel byzonder dat hij geen firewall uit kan zetten.
Je bent denk ik ongeveer de 10e met dit antwoord. Probeer de vraag nog eens te lezen.

Tip: let op de dik gedrukte onderstreepte zin en woorden. Let op het woordje "permanent" en het woordje "niet".

Bedankt voor het proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megamind
Hoeveel software schrijf je dat inbound poorten open moet hebben? Je weet dat een firewall alleen een rule nodig heeft als iemand naar binnen wilt fietsen, outbound staat standaard allemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sterk argument ;)
[...]

En hoe helpt een Windows firewall precies tegen een gemiddelde in-browser 0-day exploit? Een 0-day exploit die via de browser werkt (door bijvoorbeeld in het process van de browser te draaien) komt namelijk prima door de firewall heen, aangezien die daar toestemming voor heeft via het browser proces...

[...]

Veel meer dan een kwartiertje werk en tevens gaat het niet om "gewoon 1x" je moet namelijk de rules ook aanmaken + exporteren naar alle PC's (of op andere PC's opnieuw aanmaken) voor elk nieuw programma dat je installeert en/of nieuwe software die je zelf schrijft. Dus nope, ik ben niet overtuigd.
Tja als je software schrijft waarvoor je blijkbaar zoveel tijd kwijt bent om de firewall in te stellen doe je toch echt iets fout, verder weet ik niet hoe vaak jij programma's installeert waar een poortje of een paar poorten voor open moeten, en waarom dat elke keer andere poorten zijn waardoor je oude regels niet kan blijven gebruiken maar je moet dan in een jaar tijd wel een paar duizend poorten open hebben staan?
Verder gisteren nog gedaan, in mijn test setup een http clustertje gebouwd en daarvoor op alle zestien nodes de poorten voor de webservers, caching, management en wat andere zooi open gezet, was voor 16 stuks een halfuurtje werk, 30 minuten / 16 zou het nog geen 2 minuten per pc zijn dus ruim binnen een kwartier voor 3 pc's ;)
Maar goed, als je zo graag geen firewall wil zou ik zeker alle beveiliging er gewoon uit slopen, je vraagt om een functie die niemand ooit nodig heeft en daarom ook niet gemaakt is in het OS, niet een probleem van MS/Linux/ander OS maar gewoon zoals het hoort, de firewall gaat pas uit als een andere firewall het over neemt (Norton/Comodo enz.) Mogelijk dat je een van die kan installeren en die dan wel een optie heeft om vanaf startup uit te blijven en Windows het idee te geven dat er wel een firewall is?
Ik neem aan dat ook dat achter de schermen dan bij de startup aan geeft dat de windows firewall uit mag, dus uiteindelijk dezelfde oplossing maar dan hoef je het niet zelf te doen...

Ik ben oprecht benieuwd hoeveel en hoe vaak je poorten open moet zetten dat het uitschakelen van een firewall te verantwoorden is, en hoop dat je dat echt alleen in een test setup doet :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Mij lijkt het niet verstandig om je firewall uit te schakelen.
Maar goed dat is jou keus
Je kunt ook zonder command gewoon je firewall uitschakelen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E69Sygq.png
En dit blijft naar herstart gewoon uitstaan.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Megamind schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:59:
[...]

Dan hoop ik dat je nooit bij mij komt werken met zo'n mentaliteit |:(
Dat komt goed uit. Even los van het feit dat ik überhaupt niet voor iemand werk (ik ben ondernemer) zou ik ook nooit voor jou willen werken met die mentaliteit waarin je onterechte aannames maakt en graag heel veel offtopic schreeuwt/trollt zonder on-topic antwoord te geven op die 1e best wel simpele hele duidelijke concrete gesloten vraag. Ik had eigenlijk wel beter verwacht van GOT, maar ik post hier de laatste 10 jaar dan ook best weinig.

[ Voor 9% gewijzigd door GeoBeo op 29-03-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
GeoBeo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:24:
[...]

Dat komt goed uit. Even los van het feit dat ik überhaupt niet voor iemand werk (ik ben ondernemer) zou ik ook nooit voor jou willen werken met die mentaliteit waarin je onterechte aannames maakt en graag heel veel offtopic schreeuwt/trollt zonder on-topic antwoord te geven op die 1e best wel simpele hele duidelijke concrete gesloten vraag. Ik had eigenlijk wel beter verwacht van GOT, maar ik post hier de laatste 10 jaar dan ook best weinig.
Lol, kijk eens 2 posts naar boven, is dat geen goed antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je vraagt waar je naalden van drugshoertjes kan vinden om ze in je arm te steken, moet je niet raar opkijken als de meeste mensen je adviseren het niet te doen. Je bent niet de enige die er last van heeft als je een fysiek of virtueel virus krijgt ;)

--

Andere, betere, oplossing die richting jouw einddoel gaat: installeer een andere, betere firewall. Een met een handigere GUI en misschien ook wel een mogelijkheid om regels te exporteren/importeren.

(Al is er ook al een oplossing gegeven voor het scripten of importeren van de Windows FW-regels).

Vergeet overigens niet wel meer tijd te steken in een goed ingerichte backup.
--

Ik mis in de topicstart de eigen inzet. Daar wordt luiheid niet geaccepteerd - voortaan ajb de eigen pogingen en ideeën daar opgeven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
F_J_K schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:33:
[...]
Ik mis in de topicstart de eigen inzet. Daar wordt luiheid niet geaccepteerd - voortaan ajb de eigen pogingen en ideeën daar opgeven.
Huh? Er staat inmiddels zelfs een oplossing in de topic-start. Wat kan ik daar nou nog meer aan doen?

Dit is een oplossing die ik overigens nergens anders ben tegengekomen en zelf (bij gebrek aan een beter idee) bedacht heb na inspiratie van Raven om het dan maar te scripten. Dat is dus mijn eigen inzet?

[ Voor 22% gewijzigd door GeoBeo op 29-03-2016 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Ik doelde op info voorafgaand aan openen / meteen bij openen in de topicstart ;)

Dit o.a. zodat de mensen die willen meedenken niet de gebaande wegen opnieuw moeten bewandelen. (En opdat jij dan geen "gezeur" krijgt, opdat je niet al lang bekende antwoorden krijgt maar juist nieuwe, en een beetje opdat anderen er al van kunnen leren).

Zeker netjes om het door jouw gebruikte script te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 29-03-2016 22:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

GeoBeo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:36:
[...]

Huh? Er staat inmiddels zelfs een oplossing in de topic-start. Wat kan ik daar nou nog meer aan doen?

Dit is een oplossing die ik overigens nergens anders ben tegengekomen en zelf (bij gebrek aan een beter idee) bedacht heb na inspiratie van Raven om het dan maar te scripten. Dat is dus mijn eigen inzet?
Het ging om jouw inzet, niet de inzet van de Raven ;) jij noemt het inpiratie, zeg dat hij je letterlijk heeft verteld wat je moet doen

Ook is dit dus niet zo permanent uit waar je zo op aan het azen was. Als jij een service met inbound poorten schrijft en de firewall gaat stiekem een keertje aan, werkt je service ook niet totdat je inlogt.

Maar ja

Iperf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zullen we het maar laten voor wat het is :*

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 29-03-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Update van opening post: ik heb een extra (nettere) manier toegevoegd om het voor elkaar te krijgen met Windows Pro (group policies edit manier).
Pagina: 1