Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

i3 of toch i5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:59
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen , de huidige heeft een dualcore A6 1.8 Ghz. maar hiervan is denk ik toch de 2mb cache de bottleneck. Want als ik meerdere dingen wil doen dan vertraagt de boel enorm.

Nu zit ik te denken om een i3 of i5 te nemen, nu is mijn vraag ga ik het verschil merken tussen de i3 of i5 en de A6?

En zo ja is er dan nog veel verschil tussen de i3 en de i5? Er komt sowieso een SSD in.

De laptop wordt gebruikt voor internet , films encode , films kijken maar geen echt zware dingen of games.

Beste antwoord (via Dancis op 31-03-2016 20:41)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je films encode, wil je zoveel mogelijk CPU power hebben en is een i5 de beste optie voor je. :)
i7 is dan het allermooiste, imo.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2016 20:35 ]

Alle reacties

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

P_Tingen

omdat het KAN

Wat voor schijf zit erin en hoeveel geheugen? Je zal versteld staan wat een SSD schijf aan problemen kan oplossen. Wellicht is een tweede leven mogelijk door de oude schijf te vervangen door een SSD (voor zover dat nog niet gedaan is)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Dancis
De laptop gaat naar de vrouw en er komt een SSD in maar dan blijft de vraag nog steeds is het verschil tussen een i3 en een i5 (met ssd) groot genoeg?

Of toch weer kijken voor een AMD processor?

Acties:
  • Beste antwoord

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je films encode, wil je zoveel mogelijk CPU power hebben en is een i5 de beste optie voor je. :)
i7 is dan het allermooiste, imo.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2016 20:35 ]

• Dancis
Mooi dan gaan vergelijken en zoeken een A10 van AMD is opzich ook wel interessant :P