Toon posts:

Dodgen in UT tell me please

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu al een paar keer mensen horen zeggen dat ze dodgen in elk spel willen hebben.
Want het was zo fantastisch.

Ik stelde mezelf er weinig voor omdat ik alleen Q3A en CS speelde.

Dus ik gisteren maar even UT geinstalleerd.
Ik ging wel even dodgen.
Nou wat is hier zo spectaculair aan??
Ik zit meer te kloten totdat hij springt.
Ik kan veel beter gewoon naar links/rechts strafen en jumpen dat gaat nog eens veel sneller en verder en makkelijker (voor mij dan tenminste)

Of doe ik het allemaal fout.
Graag wat reacties. Maar geen flame aub.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

Rexomnium

Vincam aut moriar

Dodgen....

2x de richting waar je naar toe wilt jumpen en je maakt een klein, snel sprongetje naar die richting.

Dodgen is in de eerste plaats heel goed geschikt tegen bijvoorbeeld combo-shock-aanvallen. FF dodgen en je bent buiten bereik. Dodgen is ook zeer geschikt om bij moeilijk bereikbare plaatsen te komen.

Je ziet een goeie UT-er altijd dodgen. Dit is ook een manier om sneller vooruit te komen en tegen campers. Campers raken je dan moeilijker.

Dodgen is een gevoel, een routine die je langzamerhand moet krijgen. Toen ikzelf nog newbie was dodgede ik nooit, veel te lastig dat dubbelintoetsen van die knoppen. Maar na een tijdje ontkom je er gewoon niet aan.

Uiteraard is het iets wat je gewend aan raakt. Een quaker of CS-er zal er in het begin heel veel moeite mee hebben. Dit omdat hij het nog nooit nodig heeft gehad en omdat hij dat simpelweg niet gewend is. Een UT-er heeft het juist andersom. Ik heb vaak genoeg vruchteloos 2x naar rechts ingeramd in CS, maar reageren ho maar. :)

Dodgen is niets anders dan een spelelement in UT. Tis iets wat ingebakken is. Geen foutje zoals bunnyhoppen, maar echt iets wat de makers beoogd hebben.

Onthoud nou maar 1 ding:
Een goede UT speler dodget(?) altijd!

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Niet alles goede uters dodgen veel maar je ziet het wel ontiegelijk veel..

Ik ben een INSTAGIBBER en dan is dogdgen erg belangrijk a, voor het vuren en b, om te ontwijken van schoten!..

alleen zit ik nu nog te spacen op die dodge van vooruit... :)

Pinokia_NL says Hello!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op zaterdag 23 juni 2001 10:17 schreef Xtentic het volgende:
Ik ben een INSTAGIBBER en dan is dogdgen erg belangrijk a, voor het vuren en b, om te ontwijken van schoten!..
Instagib kan je helemaal niet ontwijken..

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik snap hem

Maar dodgen lukte me. (tenminste dat denk ik)

Maar als ik gewoon naar links strafe en jump dan ging dat verder en sneller.

Verwijderd

Dodging in Unreal and Unreal Tournament is a sort of Equivalent to Bunnyjumping in QW and Strafejumping in Q2/Q3/CS. Experienced players can go around the map much faster using this technique, because the dodgespeed is 600 unreal units per second, which is 1.5 times the normal movement speed.
Something you should know is, that the velocity component vertical to your dodge move isn`t changed, so the fastest method is to walk forward/backward, but dodge sideways, or the opposite of that. This means, that you walk forward for example, then do an approximately 56 degree turn to the left (arctan(1.5)) and dodge right as fast as possible, so that you build up as few velocity to the right as possible before dodging.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocrana.de/utbible/05_dodge.jpg
"dodging done right"

After dodging you turn back until you can dodge again. Like this you can build up a theoretical maximum of 721 unreal units per second opposed to the 600 uu/s when dodging normally and 400 uu/s, when running.
I have recorded a demo to show what I am talking about.

You should also learn to make use of height differences. While in the air there is no friction, so you keep the high speed gained from dodging. That`s why someone who runs up a hill and dodges down is faster, than a player running straight forward.
Unlike Bunnyjumping/Strafejumping dodging can also be very useful in fights. You can either quickly evade projectiles, like rockets, flak shells or plasma/pulse balls. Or you can irritate your opponent, so that he is losing his lock when shooting with instant hit weapons. It can also turn out to your disadvantage though, once you started dodging there is no way you can stop in mid-air, so you are easy to predict.
Besides that you can do jumps, that are impossible with the normal jump button, because when dodging you jump far, not high.

(Aldus een member uit 1 van de beste clans v/d wereld: Ocrana uit Duitsland)

Conclusie: dodge! Have fun!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 11:45 schreef Patrique2 het volgende:
Dodging in Unreal and Unreal Tournament is a sort of Equivalent to Bunnyjumping in QW and Strafejumping in Q2/Q3/CS. Experienced players can go around the map much faster using this technique, because the dodgespeed is 600 unreal units per second, which is 1.5 times the normal movement speed.
Something you should know is, that the velocity component vertical to your dodge move isn`t changed, so the fastest method is to walk forward/backward, but dodge sideways, or the opposite of that. This means, that you walk forward for example, then do an approximately 56 degree turn to the left (arctan(1.5)) and dodge right as fast as possible, so that you build up as few velocity to the right as possible before dodging.

[afbeelding]
"dodging done right"

After dodging you turn back until you can dodge again. Like this you can build up a theoretical maximum of 721 unreal units per second opposed to the 600 uu/s when dodging normally and 400 uu/s, when running.
I have recorded a demo to show what I am talking about.

You should also learn to make use of height differences. While in the air there is no friction, so you keep the high speed gained from dodging. That`s why someone who runs up a hill and dodges down is faster, than a player running straight forward.
Unlike Bunnyjumping/Strafejumping dodging can also be very useful in fights. You can either quickly evade projectiles, like rockets, flak shells or plasma/pulse balls. Or you can irritate your opponent, so that he is losing his lock when shooting with instant hit weapons. It can also turn out to your disadvantage though, once you started dodging there is no way you can stop in mid-air, so you are easy to predict.
Besides that you can do jumps, that are impossible with the normal jump button, because when dodging you jump far, not high.

(Aldus een member uit 1 van de beste clans v/d wereld: Ocrana uit Duitsland)

Conclusie: dodge! Have fun!
UT bible :D

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
Op zaterdag 23 juni 2001 11:49 schreef Caspian het volgende:

[..]

UT bible :D
Neej gewoon een l337 speler die effe de wereld wil laten voelen hoe goed hij is >:)

Greetingz,

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Op zaterdag 23 juni 2001 12:13 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Neej gewoon een l337 speler die effe de wereld wil laten voelen hoe goed hij is >:)

Greetingz,
wel de UT bible dus, tenminste zo wordt die aangekondigd, staan wel handige tips in, maar niet echt dingen waar ik zelf ook nog niet opgekomen was :)

maar dodgen is inderdaad cruciaal voor een goed potje UT, in een goed gebouwde map zitten allerlei trucjes die je alleen kan doen door te dodgen (Zelfs in custom maps kom je dat veel tegen :) )

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Verwijderd

Topicstarter
Ik toenet weer proberen maar ik vind UT niet lekker spelen
Alsof je op ijs loopt. hij gaat nog ietjes door. En de muis is ook niet lekker.
Die draait veel te snel als je grote stukken doet maar kleine stukjes niet.

Ik heb al zitten kloten. Maar het gaat niet weg
Daarom had ik ook 2 deaths in het tournament tegen Bots in level 2 al!!!

Ik gebruik Windows 2K

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Op zaterdag 23 juni 2001 10:17 schreef Xtentic het volgende:
Niet alles goede uters dodgen veel maar je ziet het wel ontiegelijk veel..

alleen zit ik nu nog te spacen op die dodge van vooruit... :)

Pinokia_NL says Hello!
stilstaan wil ook wel eens helpen bij ontwijken van schoten (denken ze dat je een andere kant op gaat springen, maar blijf je staan :P )

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op zaterdag 23 juni 2001 17:09 schreef answer_man het volgende:

[..]

stilstaan wil ook wel eens helpen bij ontwijken van schoten (denken ze dat je een andere kant op gaat springen, maar blijf je staan :P )
Ja, of gewoon heel zachtjes telkens een paar meter de ene kant op en dan de andere kant op.
Heel frustrerend >:)
Pagina: 1