Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waarom de thinkpad x1 carbon in Nederland 1639 kost terwijl deze in amerika voor $1,269.00
, tijdelijk $1,142.10, over de toonbank gaat?
Ik weet dat het gemiddeld genomen iets goedkoper is, maar dat is een prijsverschil van 600 euro. Gebeurt dat wel vaker?

Groetjes,
Willem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21
Dat gebeurt altijd. Vergis je ook niet dat de prijzen in de VS altijd ex BTW zijn, dat maakt het verschil al iets kleiner. Feit blijft dat computerspul in de VS stukken goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Prijzen zijn in de USA exclusief btw, in Nederland zou er dus nog 21% bij op komen, er is een slechte koers nog steeds etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

En is het type exact gelijk? CPU, disk, geheugen, etc? Ik zie hem trouwens alleen voor 1142 pond, dat is heel iets anders dan dollars.

[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 29-03-2016 17:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
dus mocht je voor 600 euro een retourtje USA kunnen scoren, kun je daar je laptop vandaan halen.
mocht je gaan, let er wel op dat er altijd nog lokale belastingen afgedragen dienen te worden (deze staan nooit op het prijskaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kijk ik naar deze: http://shop.lenovo.com/nl...nkpad/x-series/x1-carbon/
En deze: http://shop.lenovo.com/us...F:&cc=[:00000012:]&qty=1#

Maar ja, bedankt. Just checking. Ik vond het prijsverschil dit maal wel heeel bizar.
Inderdaad, mocht ik willen zou ik er een gratis vakantie aan over kunnen houden in us. Wat een gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De VS heeft maar een jaar garantie (EU 3) en geen BTW, de drive is anders, 192GB vs 128GB, er zit een Onelink+ adapter bij en natuurlijk een ander powercord en toetsenbord, maar dat is geen 600 euro. ;)

30 dollar voor 192GB drive
109 dollar voor garantie
25 dollar voor Onelink+

Dat is 1300.60 dollar, dan nog BTW en invoerrechten. Ongeveer 1300 x 1,084 x 0,9 x 1,27 = 1610.

8.4% is de gemiddelde US tax en die is NIET terug te vorderen.

[ Voor 95% gewijzigd door |sWORDs| op 29-03-2016 17:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

CappieL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:01:
dus mocht je voor 600 euro een retourtje USA kunnen scoren, kun je daar je laptop vandaan halen.
mocht je gaan, let er wel op dat er altijd nog lokale belastingen afgedragen dienen te worden (deze staan nooit op het prijskaartje)
Je betaalt de lokale sales tax van de staat waarin je het ding koopt. Koop je online, dan dien je dit achteraf netjes bij de lokale belastingdienst van die staat aan te geven zodat je de sales tax kunt betalen (in de praktijk gebeurt dit natuurlijk niet zoveel, waardoor online retailers een flink voordeel hebben boven fysieke winkels).

Maar het grotere probleem is dat als je de laptop vervolgens meeneemt naar Nederland, je verplicht bent om het ding aan te geven en BTW + invoerrechten af te dragen. Je kunt dit natuurlijk "vergeten" en gewoon door lopen, maar als je door de douane er uit wordt gepikt, dan ben je de pineut. De kans is klein, maar dan nog...

Daarnaast spelen er natuurlijk zaken als garantiekwesties. Niet ieder bedrijf heeft wereldwijde garantie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja precies. T was meer hypothetisch. Maar ik denk dat ik dan nog maar even moet wachten dan.

Bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs, je ging ineens van dollars naar euros als je daarmee wilde zeggen dat 1600 gelijk is aan de 1600 euro in nederland en daarom de US tax niet terug te vinden is. Plus het ging mij meer om verhouding natuurlijk. Tripje US is iets te veel van het goede. Daarmee zal je dus de invoerrechten niet mee rekenen als directe vergelijking. Maar het punt is duidelijk, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
Mocht je m dus vanuit de USA willen halen, betaal je eigenlijk 2 x belasting (zowel in de US als invoerrechten+BTW in NL).
Daarnaast kan garantie-afhandeling nog een dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Rannasha schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:11:
[...]

Je betaalt de lokale sales tax van de staat waarin je het ding koopt. Koop je online, dan dien je dit achteraf netjes bij de lokale belastingdienst van die staat aan te geven zodat je de sales tax kunt betalen (in de praktijk gebeurt dit natuurlijk niet zoveel, waardoor online retailers een flink voordeel hebben boven fysieke winkels).

Maar het grotere probleem is dat als je de laptop vervolgens meeneemt naar Nederland, je verplicht bent om het ding aan te geven en BTW + invoerrechten af te dragen. Je kunt dit natuurlijk "vergeten" en gewoon door lopen, maar als je door de douane er uit wordt gepikt, dan ben je de pineut. De kans is klein, maar dan nog...

Daarnaast spelen er natuurlijk zaken als garantiekwesties. Niet ieder bedrijf heeft wereldwijde garantie.
Zelfs als je gepakt wordt bij de douane, hoe willen ze aantonen dat je die laptop daar gekocht hebt? Mensen nemen vaak genoeg hun laptop mee op reis tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
jesse111 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:58:
[...]

Zelfs als je gepakt wordt bij de douane, hoe willen ze aantonen dat je die laptop daar gekocht hebt? Mensen nemen vaak genoeg hun laptop mee op reis tegenwoordig...
Helaas moet jij maar aantonen dat je hem daar niet gekocht hebt, niet andersom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

jesse111 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:58:
[...]

Officieel dien jij aan te tonen dat de laptop in NL (of EU) gekocht is. Kopie van bonnetje of iets dergelijks meenemen ofzo. In de praktijk doet niemand dat natuurlijk, maar er zijn genoeg indicaties die aan kunnen geven dat het apparaat in de VS gekocht is. Er zeer nieuw uitzien, allerlei boekjes / CDs die in de doos zitten in je tas hebben, zeer weinig tot geen applicaties of documenten op de laptop, Amerikaanse adapter, keyboard layout, enz...

De kans dat je gepakt wordt is nog steeds klein, maar als je gepakt wordt is dat niet zonder gevolgen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1