Toon posts:

Wearable voor de fiets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:43 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:29:
Ik zoek een?
. Verder ook interessant om mijn hartslag te meten. Het moet dus in een vorm van een armband zijn, een fietscomputer wil ik niet hebben, want die moet aangesloten worden aan de fiets -> het is mijn fiets niet.
Waarom? Een garmin 520 kan gewoon met een elastiekje om het stuur, of los in je shirtje.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
Het beste kan je zoeken op sporthorloges met GPS.

Er zijn zeer veel types van oa Garmin, Polar, Suunto en TomTom.
Allemaal hebben ze types met fietsfuncties en GPS logging.
Compleet standalone en achteraf direct (Wifi) of via een smartphone uploaden.

Met HR bestaan ze ook oa Garmin Fenix HR, Garmin Vivoactive HR of TomTom Spark.
HR tijdens het fietsen is nog niet ideaal (afhankelijk van type fiets en ondergrond) (lees oa reviews op onderstaande site)
Voor een overdaad aan informatie: DC Rainmaker
Compare tool: http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wonderland op 29-03-2016 16:50 ]

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 23:02
bonzz.netninja schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:32:
Waarom? Een garmin 520 kan gewoon met een elastiekje om het stuur, of los in je shirtje.
Mijn stuur heeft geen hartslag ;)
Maar ik denk dat je doelt op zo'n borstband. Bij mij zit dat nooit comfortabel en sterker nog, na verloop van tijd verschuift het ook nog eens een keer zodat ie geen hartslag meer meet. Een hartslagmeter aan de pols is mij ook een uitkomst en er zijn er die heel erg in de buurt komen van de borstbandmeters.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

bonzz.netninja

Niente baffi

Tweddy schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:20:
[...]
Mijn stuur heeft geen hartslag ;)
Maar ik denk dat je doelt op zo'n borstband. Bij mij zit dat nooit comfortabel en sterker nog, na verloop van tijd verschuift het ook nog eens een keer zodat ie geen hartslag meer meet. Een hartslagmeter aan de pols is mij ook een uitkomst en er zijn er die heel erg in de buurt komen van de borstbandmeters.
Dat, maar de ene hartslagmeter om de borst is de andere natuurlijk niet. Ik heb er zelf geen maar ik begreep wel van vrienden dat als je echt een goede weet te vinden die dingen prima blijven zitten. En tenzij jij een enorm unieke romp hebt, zal dat bij jou ook wel lukken :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 23:02
Ik heb twee type borstbanden geprobeerd; 1x met een fietstoertocht en 1x op de sportschool. Beide keren zat het zéér irritant. Weet nu ook hoe mijn vrouw zich voelt met knellende bandjes.. Voor mij dus zeker geen hartslagmeter in een borstband meer.
Pagina: 1