Toon posts:

SuperOrb of Spire MA60-1B3

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf de "gelukkige" eigenaar van een SuperOrb. En... hij doet het voor geen meter, stressed 66 graden. (TB 1 GHz.)

Het aardige is dat de cooler me werd aangeraden bij de winkel (beter hadden ze niet, en ik wist toen ook nog niet beter) i.p.v. een Spire MA60-1B3. Die Spire zat er gratis bij, dus die heb ik nog liggen.

Vroeg ik me dus af. Zou die Spire beter zijn dan deze KutOrb?

(Het is me namelijk niet de moeite waard om te gaan proberen en erachter te komen dat dit ook niets is. Dit in verband met het slopen van de core)

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:29
Koop gewoon een coolermaster EP5-6hi11 voor 30 guldens en je bent klar:)

Verwijderd

Moet je wel ff wat meer info geven heh! Bij mij in de winkel verkopen we ook Spire's, die zetten we op pc's t/m 1,33 GHz, en er is nog geen klant teruggekomen, dus ze zullen we ok zijn I guess... maar als je echt een retegoede koeling wil, moet je toch maar voor koelers als zown GlobalWin gaan...
suc6!

Verwijderd

Hoe is het met je airflow in je kast,wordt er wel frisse lucht naar binnen geblazen anders verwarm je de boel alleen maar.
Heb je het plastic wat onder de meeste koelers zit er wel afgehaald.

Verwijderd

Topicstarter
1. Er zat geen plastic onder.
2. Ik wil dat de boel goed gekoeld wordt, zodat ik er ooit ook nog mee naar de 1,3 GHz. kan proberen te gaan.
3. Ik heb uit nood uit een oude pc een 8 mm fan gesloopt, die voor in de kast lucht blaast (volgens de winkel was een case-cooler niet nodig, omdat die superorb zo goed was....)

Verwijderd

66 graden tja best veel, zit het koelerpasta
wel op die superorb?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Ik krijg zo veel dingen te horen over die "super"orb de ene zegt perfect lekker koel en de ander zegt zwaar kut ding :?

Ik ben al een half jaar op zoek naar een koeler geschikt voor het tweaken.
Van bv een TB 1200 Mhz @ 1400Mhz EN waarmee ik snachts nog kan slapen |:(

Ik dacht zelf aan een dragon orb of een volcano 2 ICM Artic II :)

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Hm veel mensen die hier antwoord op weten ;)

Mijn zoektocht naar deze ultime cooler zal voor eeuwig doorgaan :'( :'( :'( :'(

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik krijg als het goed is maandag een ThermoEngine met delta fan 6800rpm binnen samen met arctic silver II koelpasta.. Hoop dan eindelijk eens verlost te zijn van die brakke superorb die nu m'n cpu'tje alleen maar aan 't koken brengt. :( Temperatuur is nu idle rond de 57C en stressed al gauw 65C. Binnekort zal ik nieuwe temperatures wel posten..

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:41
Op zaterdag 23 juni 2001 16:25 schreef blakez het volgende:
Ik krijg als het goed is maandag een ThermoEngine met delta fan 6800rpm binnen samen met arctic silver II koelpasta.. Hoop dan eindelijk eens verlost te zijn van die brakke superorb die nu m'n cpu'tje alleen maar aan 't koken brengt. :( Temperatuur is nu idle rond de 57C en stressed al gauw 65C. Binnekort zal ik nieuwe temperatures wel posten..
Die ThermoEngine roelt echt :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 16:25 schreef blakez het volgende:
Nou verlost van de herrie ben je in ieder geval nog niet >:) :o :D
Een delta maakt lekker kabaal hoor..

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je de ThermalTake site bezoekt krijg je dit te zien:
Dear Thermaltake Customers:

Recently Thermaltake has received hundreds of email from our customers, stating that there are many "copycats" in the market now trying to imitate our products. The purpose of this statment is to educate all our customers on how to identify the right products. Also, Thermaltake Technology co., Ltd. is the original designer and the patent holder of these products. Thermaltake will not be responsible for any damages that's been done by the imitations.

With all your supports, Thermaltake will be able to continue to develop the best products for the future market needs.

Please check the details here.
Ik zou zeggen controleer ff of je een echte orb hebt en geen neppe van iceberg of zoiets.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Op zaterdag 23 juni 2001 08:45 schreef Bonthond het volgende:
Ik ben zelf de "gelukkige" eigenaar van een SuperOrb. En... hij doet het voor geen meter, stressed 66 graden. (TB 1 GHz.)
Ik heb precies de dezelfde probleem gehad, normale temp. was 60 gr. en stressed was hij 66 gr. En die klote SuperOrb maakt ook zo'n klereherrie en met een ratelende geluid. Het leek wel een dieselmotor. Ik heb van meer mensen gehoord dat ze problemen hebben met hun (Super)Orb. Daarom heb ik afgelopen zaterdag een Spire koeler gekocht (merk weet ik niet meer) en nu is hij zo stil als een muis en stressed is hij nu 44 gr.
Een raad van mij en m'n omgeving; koop geen Orb, want je krijgt er 100% spijt van.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Pagina: 1