Controle samengestelde PC

Pagina: 1
Acties:

• Triport
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-10-2020
Hallo iedereen

Toen twee weken geleden mijn oude game pc het na 6jaar begaf ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem moet opnieuw een 6tal jaar meegaan.

Op dit moment dient de pc hoofdzakelijk voor Gaming (minder zware games zoals Wow & CSS:GO) en standaard pc taken.

Wanneer ik later de interesse heb in zware bewerkingsprogramma's en/of zware games, dan moet dit systeem dit ook aankunnen zonder dat ik nieuwe componenten moet aanschaffen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil een goede prijs/kwaliteitsverhouding zonder een maximumbedrag hierop te moeten zetten. De prijs mag nog wat uitlopen dan de zelf gemaakte wenslijst van 1200euro zonder videokaart en Windows

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig zal ik mijn twee oude computerschermen, toetsenbord en muis meenemen.
Daarnaast zal ik mijn verouderde GTX660 videokaart installeren tot de nieuwe reeks uitkomt. Ik kan het gerust nog enkele maanden met een mindere videokaart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Algemeen kan ik zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar Intel. Van de overige zaken heb ik geen verstand.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Uitsluitend gebruik maken van SSD
- Binnen enkele maanden wanneer de nieuwe reeks videokaarten uitkomt zou 1440p gaming een optie moeten zijn.

Ga je overklokken?
Voorlopig nog geen interesse in overklokken wat in de nabije toekomst wel kan veranderen. Daarom het Z170 moederbord en een K- processor die overklokbaar zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag had ik jullie feedback over de gekozen onderdelen en of deze effectief allemaal samen passen.
Laat gerust weten of ik beter voor andere merken, series, ... ga.

Zelf heb ik geen kennis met zelfbouw waar ik toch wel enige schrik van heb. Op Youtube kan men alles wel zien hoe je deze bouwt maar wat als je de pc aanzet. Hoe alles correct moet geïnstalleerd worden en dan nog eens zonder DVD driver.

Weet niet of ik moet kiezen voor deze te laten bouwen zonder dat ik er zelf problemen mee zal hebben of ik aan zelfbouw moet doen met kans op tal van problemen en foutmeldingen achteraf.

Voor mijn wenslijst kwam ik bij Tweakers uit aan 1168euro terwijl ik bij de plaatselijke computer dealer in de streek uitkwam op ongeveer 1600euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 354,30€ 354,30
1MSI Z170A GAMING M5€ 174,95€ 174,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 121,95€ 121,95
1NZXT Kraken X61€ 133,-€ 133,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 74,70€ 74,70
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 Pro 512GB€ 218,95€ 218,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.168,80

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
is die extra 150 euro het "mogelijke" overklokken waard?

Verwijderd

Hoe kom je er bij om een pc met waterkoeling aan te schaffen? Je zegt zelf dat je geen kennis hebt met zelfbouw pc's. Wat als er een lek is? Je zult ook gedestileerd water meoten gebruiken, anders krijg je kalk aanslag. Ik ken iemand en die zou nooit meer een pc met waterkoeling aanschaffen en ik zou het ook niet doen als ik jou was.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Het is een closed-loop, Daar hoeft hij helemaal geen rekening te houden met wat voor vloeistof er ingaat.

En als die begint te lekken is het garantie werk, opsturen, en wachten, of zie ik het verkeerd?

Verwijderd

demonic schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:54:
Het is een closed-loop, Daar hoeft hij helemaal geen rekening te houden met wat voor vloeistof er ingaat.

En als die begint te lekken is het garantie werk, opsturen, en wachten, of zie ik het verkeerd?
Bwah, een normale pc met waterkoeling zonder closed-loop kan ook jaren meegaan met gewoon kraantjes water, alleen het was een vieze boel in verloop van jaren: kalk, alg, schimmel etc. Niet hygienisch eigenlijk, wel veel onderhoud.

Verder gaat water en elektriciteit echt niet samen, tenzij je je pc in brand wil zetten })

• demonic
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:06:
[...]

Bwah, een normale pc met waterkoeling zonder closed-loop kan ook jaren meegaan met gewoon kraantjes water, alleen het was een vieze boel in verloop van jaren: kalk, alg, schimmel etc. Niet hygienisch eigenlijk, wel veel onderhoud.

Verder gaat water en elektriciteit echt niet samen, tenzij je je pc in brand wil zetten })
je gaat voorbij aan jezelf? :P
Ik ken iemand en die zou nooit meer een pc met waterkoeling aanschaffen en ik zou het ook niet doen als ik jou was.
Mijn reactie daarop was, het is een closed-loop, dat is praktisch hetzelfde als een luchtkoeler, installeren en vergeten.

Verwijderd

Wat voegt een 850 Pro toe tov een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB of pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB behalve de prijs? Neem dan meteen een pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB als je met geld wil smijten.

• Triport
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:21:
Wat voegt een 850 Pro toe tov een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB of pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB behalve de prijs? Neem dan meteen een pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB als je met geld wil smijten.
De gewone samsung 850 EVO is inderdaad een goede optie

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 21:23
Gedestilleerd water geleidt toch juist geen elektriciteit? 8)7

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Niekserr schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:43:
[...]

Gedestilleerd water geleidt toch juist geen elektriciteit? 8)7
Nee, maar zodra er troep in oplost wat op de printplaat te vinden is wel :9 Of wanneer er CO2 in oplost.

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 21:23
Nee, maar zodra er troep in oplost wat op de printplaat te vinden is wel :9 Of wanneer er CO2 in oplost.
Goed punt :X

• demonic
Gasten, Wat heeft water en CO2 te maken met zijn computer?

Als hij een AIO CPU-waterkoeler wilt gebruiken, is er helemaal geen negatief punten over te vinden. (behalve de prijs).
Voordelen zijn er wel.

Dat mensen hier beginnen te praten over (gedestilleerd) water, brand, kalk, CO2(?)
offtopic:
really, CO2 lost spontaan op in water?!?!
is totaal irrilevant.

On-topic:
Ik ga er van uit dat je ergens al een videokaart hebt liggen want die zie ik nu niet in je build.
Voor het in elkaar zetten en dergelijke zou je kunnen kiezen voor bv. assembelage bij azerty.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 13:19
demonic schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:34:

Als hij een AIO CPU-waterkoeler wilt gebruiken, is er helemaal geen negatief punten over te vinden. (behalve de prijs).
Voordelen zijn er wel.

Dat mensen hier beginnen te praten over (gedestilleerd) water, brand, kalk, CO2(?)
offtopic:
is totaal irrilevant.

On-topic:
Ik ga er van uit dat je ergens al een videokaart hebt liggen want die zie ik nu niet in je build.
Voor het in elkaar zetten en dergelijke zou je kunnen kiezen voor bv. assembelage bij azerty.
En als jij de TS fatsoenlijk gelezen had, had je kunnen zien dat je on-topic ook al beantwoord is. :X

Echt on-topic: Ik snap dat je ooit misschien zware bewerkingsprogramma's wil gaan doen, maar hoe groot is die kans? Je geeft nu eigenlijk heel veel geld uit voor iets wat je in de toekomst mogelijk misschien gaat doen.
Als je pc nu voornamelijk voor gamen is, en dan nog niet eens zware games, dan zou ik voor een veel simpeler (lees goedkoper) systeem gaan. Als je dan over een paar jaar zegt ik wil dit of dat, dan zou ik tegen die tijd eens wat anders kopen. Voor je huidige gebruiksdoel (voornamelijk gamen) geef je nu 50% te veel uit.
Lijkt mij de overweging waard!

• Triport
Arjant2 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:25:
[...]

En als jij de TS fatsoenlijk gelezen had, had je kunnen zien dat je on-topic ook al beantwoord is. :X

Echt on-topic: Ik snap dat je ooit misschien zware bewerkingsprogramma's wil gaan doen, maar hoe groot is die kans? Je geeft nu eigenlijk heel veel geld uit voor iets wat je in de toekomst mogelijk misschien gaat doen.
Als je pc nu voornamelijk voor gamen is, en dan nog niet eens zware games, dan zou ik voor een veel simpeler (lees goedkoper) systeem gaan. Als je dan over een paar jaar zegt ik wil dit of dat, dan zou ik tegen die tijd eens wat anders kopen. Voor je huidige gebruiksdoel (voornamelijk gamen) geef je nu 50% te veel uit.
Lijkt mij de overweging waard!
Stel inderdaad dat ik hiervan geen gebruik zou maken, is het dan niet zo dat een algemeen 'zwaardere' pc ook veel langer zal meegaan. Daarmee bedoel ik dat hij de nieuwste games ook langer zal aankunnen?

Is de kans niet groot dat de komende jaren games meer gebruik zullen maken van hyper threading waarmee deze pc met een I7 meer future proof is?

• Triport

Voordelen zijn er wel.

offtopic:
is totaal irrilevant.

On-topic:
Ik heb inderdaad nog een oude videokaart liggen die ik nog even ga gebruiken tot de nieuwe serie.

Is het te vertrouwen een pc in het buitenland te laten assembleren? Wat als er enige problemen zijn op korte of lange termijn? Het is dan niet mogelijk tot daar te rijden of hem te gaan opsturen zal veel te duur uitvallen. Weet niet of een plaatselijke pc dealer me dan graag gaat zien komen met een pc die bij een concurrent is aangekocht.

• demonic
In princiepe is de kans klein dat er iets verkeerd gaat, maar wat is je motivatie om te kiezen voor een buitenlandse winkel?

mijn lijkt het alleen vervelend vanwege de verschillende maatstaven mbt garantie.

In princiepe zal een computerzaak het niet uitmaken of je met een pc vanuit hun winkel komt, of vanuit een andere winkel. Zolang je maar betaald. Waarbij ze misschien uit coulance handelen als die bij hun vandaan komt.

(sorry als ik reclame maak,) maar bij azerty krijg je bv. op assembelage 2 jaar garantie. (en daarnaast natuurlijk de standaard fabrieksgarantie op de onderdelen).

Dus tenzij je goed kan onderbouwen waarom je in het buitenland zou laten doen, zou ik het niet aanraden.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Je ziet bijvoorbeeld wel dat in combinatie met een titan x een i5 een bottleneck kan zijn en dat een i7 hier een winst van 20fps geeft. Maar als je de i5 dan weer overklokken lopen ze weer gelijk.

Maja ik heb ook geen idee hoelang het gaat duren dat normale videokaarten het niveau gaan behalen van een titan x?

DX12 gaat ook beter geoptimaliseerd worden voor multi core, maar tot hoeveel?
Momenteel is single core het belangrijkst en is de workload heel ongelijk verdeeld. Ik dacht dat DX12 hier verandering in gaan brengen.

Even on-topic het lijstje dat je in het begin hebt samengesteld heb je heel netjes gedaan met het budget. Of je het nodig hebt is dan weer een tweede. Je ssd is trouwens wel veels te duur en zou niet beter presteren dan een ssd van 140 in jouw situatie.

Ook krijg ik de indruk dat het je wel leuk lijkt om zelf een pc te bouwen maar je twijfelt of je het kan. Pc's bouwen is echt niet zo moeilijk als het lijkt en misschien is er wel iemand die je voor een paar tientjes wilt helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ergo op 31-03-2016 18:49 ]

• Triport

Voordelen zijn er wel.

offtopic:
is totaal irrilevant.

On-topic:
Azerty leek inderdaad heel mooi om op deze manier te doen. Echter zie ik via hun Facebookpagina de laatste maanden meer en meer slechte beoordelingen ivm leveringsproblemen, verkeerde onderdelen & beschadigde onderdelen.

• Triport
demonic schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:44:
In princiepe is de kans klein dat er iets verkeerd gaat, maar wat is je motivatie om te kiezen voor een buitenlandse winkel?

mijn lijkt het alleen vervelend vanwege de verschillende maatstaven mbt garantie.

In princiepe zal een computerzaak het niet uitmaken of je met een pc vanuit hun winkel komt, of vanuit een andere winkel. Zolang je maar betaald. Waarbij ze misschien uit coulance handelen als die bij hun vandaan komt.

(sorry als ik reclame maak,) maar bij azerty krijg je bv. op assembelage 2 jaar garantie. (en daarnaast natuurlijk de standaard fabrieksgarantie op de onderdelen).

Dus tenzij je goed kan onderbouwen waarom je in het buitenland zou laten doen, zou ik het niet aanraden.
Azerty leek inderdaad heel mooi om op deze manier te doen. Echter zie ik via hun Facebookpagina de laatste maanden meer en meer slechte beoordelingen ivm leveringsproblemen, verkeerde onderdelen & beschadigde onderdelen.

• Triport
Nate-Senpai schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:47:
Je ziet bijvoorbeeld wel dat in combinatie met een titan x een i5 een bottleneck kan zijn en dat een i7 hier een winst van 20fps geeft. Maar als je de i5 dan weer overklokken lopen ze weer gelijk.

Maja ik heb ook geen idee hoelang het gaat duren dat normale videokaarten het niveau gaan behalen van een titan x?

DX12 gaat ook beter geoptimaliseerd worden voor multi core, maar tot hoeveel?
Momenteel is single core het belangrijkst en is de workload heel ongelijk verdeeld. Ik dacht dat DX12 hier verandering in gaan brengen.

Even on-topic het lijstje dat je in het begin hebt samengesteld heb je heel netjes gedaan met het budget. Of je het nodig hebt is dan weer een tweede. Je ssd is trouwens wel veels te duur en zou niet beter presteren dan een ssd van 140 in jouw situatie.

Ook krijg ik de indruk dat het je wel leuk lijkt om zelf een pc te bouwen maar je twijfelt of je het kan. Pc's bouwen is echt niet zo moeilijk als het lijkt en misschien is er wel iemand die je voor een paar tientjes wilt helpen.
Bedankt voor de feedback. Ik zal even bekijken om enkele aanpassingen te doen.

Wanneer een pc correct in elkaar geplaatst wordt, is er verder veel kans op (grote) foutmeldingen wanneer je klaar bent om windows te gaan installeren?

• demonic
Triport schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Ik heb juist hele goeie ervaringen met Azerty, en ook het klantenservice is altijd behulpzaam en probeert met je mee te denken.

Natuurlijk lees je meer negatieve verhalen dan positieve vanwege het feit dat tevreden mensen minder snel praten ;)
(zeker op zoiets als facebook, waar sommige mensen verwachten dat common sense word meegeleverd met producten)

Ik verwacht morgen 2 (grote) pakketen van Azerty met mijn nieuwe pc. (ik kies er wel voor zelf in elkaar te zetten).

Op je vraag of je nog veel problemen kan verwachten na assemblage, nee inprinciepe niet.
Maar je kan evt. vragen aan azerty of hun ook windows willen installeren. via mail is mijn ervaring dat ze altijd redelijk vlot reageren.

evt. kan je overwegen alsnog zelf alles in elkaar te zetten, en kijken of iemand je wil helpen mocht je ergens problemen mee hebben.(ik weet niet welke regio je woont?)

• Triport
demonic schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:43:
[...]

Ik heb juist hele goeie ervaringen met Azerty, en ook het klantenservice is altijd behulpzaam en probeert met je mee te denken.

Natuurlijk lees je meer negatieve verhalen dan positieve vanwege het feit dat tevreden mensen minder snel praten ;)
(zeker op zoiets als facebook, waar sommige mensen verwachten dat common sense word meegeleverd met producten)

Ik verwacht morgen 2 (grote) pakketen van Azerty met mijn nieuwe pc. (ik kies er wel voor zelf in elkaar te zetten).

Op je vraag of je nog veel problemen kan verwachten na assemblage, nee inprinciepe niet.
Maar je kan evt. vragen aan azerty of hun ook windows willen installeren. via mail is mijn ervaring dat ze altijd redelijk vlot reageren.

evt. kan je overwegen alsnog zelf alles in elkaar te zetten, en kijken of iemand je wil helpen mocht je ergens problemen mee hebben.(ik weet niet welke regio je woont?)
Super, bedankt :)

Regio Oost vlaanderen - oudenaarde. ik zal eens rondvragen bij kennissen wie eventueel ervaring heeft met assembleren.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Kijk maar eens bij shopreviews op tweakers.net bij azerty meer dan 1600 beoordelingen en 5 sterren. Ze denken ook echt mee met de klant service staat voorop. Voordeel van de assemblage optie is mocht je hardware defect gaan binnen de garantie periode van je assemblage word deze kosteloos omgebouwd en vervangen en compleet weer opnieuw getest.

Edit: je hebt zelfs nog dw mogelijkheid om je pc te laten bouwen op de livestream van azerty zo kun je meekijken hoe je pc in elkaar word gezet en mocht je nog vragen of opmerkingen hebben kun je die gelijk stellen d.m.v. De chat en je word gebeld voor ze aan je systeem kunnen beginnen

[ Voor 66% gewijzigd door McFastFood op 31-03-2016 23:11 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 13:19
Voor wat betreft het i5-i7 verhaal.
Tja deze bestaan nu al jaren naast elkaar, en steeds is het ja maar in de toekomst dan zal hyperthreading meer opleveren bij gamen. Tot op heden gebeurd dat eigenlijk niet. Ik heb zelf nu toch maar een i5 gekocht een half jaar geleden na 2x een i7. Elke keer hoopte ik dat het uit zou gaan maken in games, maar niet gebeurd. Dus laatste keer maar besloten om er geen geld meer aan te gaan spenderen.

Als over een aantal jaar hyperthreading wel uit gaat maken, tja dan is je systeem toch wel weer verouderd.
Ik zou nu liever 700 euro uitgeven voor een i5 en dan over 3 of 4 jaar als je behoefte veranderd is, of als bijvoorbeeld hyperthreading aanslaat weer een upgrade te doen voor 700.

Want je moet het ook wel zien dat stel een i5 4 jaar meegaat en dan niet meer werkbaar langzaam zou zijn, dan is het niet zo dat een i7 zoveel sneller is dat die nog wel 2 jaar langer mee gaat. Zo groot zal het verschil niet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 01-04-2016 09:27 ]

• Triport
McFastFood schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:01:
Kijk maar eens bij shopreviews op tweakers.net bij azerty meer dan 1600 beoordelingen en 5 sterren. Ze denken ook echt mee met de klant service staat voorop. Voordeel van de assemblage optie is mocht je hardware defect gaan binnen de garantie periode van je assemblage word deze kosteloos omgebouwd en vervangen en compleet weer opnieuw getest.

Edit: je hebt zelfs nog dw mogelijkheid om je pc te laten bouwen op de livestream van azerty zo kun je meekijken hoe je pc in elkaar word gezet en mocht je nog vragen of opmerkingen hebben kun je die gelijk stellen d.m.v. De chat en je word gebeld voor ze aan je systeem kunnen beginnen
Bedankt. Ziet er toch wel interessant uit.

• Triport
Arjant2 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:23:
Voor wat betreft het i5-i7 verhaal.
Tja deze bestaan nu al jaren naast elkaar, en steeds is het ja maar in de toekomst dan zal hyperthreading meer opleveren bij gamen. Tot op heden gebeurd dat eigenlijk niet. Ik heb zelf nu toch maar een i5 gekocht een half jaar geleden na 2x een i7. Elke keer hoopte ik dat het uit zou gaan maken in games, maar niet gebeurd. Dus laatste keer maar besloten om er geen geld meer aan te gaan spenderen.

Als over een aantal jaar hyperthreading wel uit gaat maken, tja dan is je systeem toch wel weer verouderd.
Ik zou nu liever 700 euro uitgeven voor een i5 en dan over 3 of 4 jaar als je behoefte veranderd is, of als bijvoorbeeld hyperthreading aanslaat weer een upgrade te doen voor 700.

Want je moet het ook wel zien dat stel een i5 4 jaar meegaat en dan niet meer werkbaar langzaam zou zijn, dan is het niet zo dat een i7 zoveel sneller is dat die nog wel 2 jaar langer mee gaat. Zo groot zal het verschil niet zijn.
Over de afgelopen 6jaar heb ik nietsmeer gevolgd dus wist niet hoelang men al sprak over hyperthreading. Een I5 is dan inderdaad misschien beter voor de kostprijs en bijna gelijklopende prestaties.
Pagina: 1