Opzeggen tijdschrift middels Wet van Dam

Pagina: 1
Acties:
  • 4.296 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 11:11
Hallo mede Tweakers,

Ik zit met een vraagstuk, waar een aantal van jullie vast en zeker beter in thuis zijn.
Ik heb een tijdschriftenabonnement lopen op Auto Review middels aboland.nl

Vandaag zag ik een automatische incasso klaar staan voor een geheel jaar abonnementskosten.
Het leek mij vrij frappant, aangezien ik geen enkele melding heb gekregen van aboland.nl
Na onderzoek blijkt dat ze stilzwijgend mogen verlengen zonder hiervan melding te maken.
Geen probleem, alleen wilde ik wel graag per direct mijn abonnement opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.
Dit via de website willen doen, en ik zie daar tot mijn grote verbazing staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mw0C8AM.png

Hierin blijkt dat de 6 euro administratiekosten in rekening brengen.
Vervolgens maar eens gaan google'n en kwam de site ictrecht.nl tegen. Zij vermelden:
Mag een bedrijf afsluitkosten rekenen voor een opzegging onder de Wet Van Dam?

Nee, een bedrijf mag geen afsluit- of administratiekosten rekenen voor het opzeggen onder de Wet Van Dam.
ICTrecht.nl wet van dam

Na het lezen van deze regel heb ik contact opgenomen met aboland.nl en het hele verhaal uitgelegd.
Zij gaf aan dat in hun algemene voorwaarden staat dat dit mag, dit bleef ze ook volhouden nadat ik aangaf dat bovenstaand beschreven staat in de wet van dam zoals te lezen is op ictrecht.nl
Zij gaf aan hierin niks te kunnen betekenen en zou dit doorzetten naar haar meerdere(na meerdere keren aandringen vanaf mijn kant, want ik moest zelf maar een klacht in gaan dienen)
Zij heeft voor mij wel alvast de opzegging in het systeem gezet aangezien ik zelf niet zonder navraag akkoord wil gaan met de administratiekosten via de website.

Klopt het dus dat zij dat wel in rekening mogen brengen? Of zijn ze hierin fout?

Tevens, Ze geven aan, dat al doe ik vandaag de opzegging, dat die pas behandeld wordt per 22 april 2016 en dat pas vanaf dat moment de maand opzegtermijn gaat lopen. Is dit juist? of is het vanaf het moment dat ik het telefoontje doe, 1 maand opzegtermijn?

Thx alvast! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 29-03-2016 15:14 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tikje richting de buren van SF. AZ->SF

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
naitsoezn schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:55:
Tikje richting de buren van SF. [mbr]AZ->SF[/]
Excuus, thanks voor de verplaatsing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als jij akkoord bent gegaan met hun AV dan mogen ze volgens mij administratiekosten in rekening brengen. Vraag is dus of jij die akkoord hebt bevonden met het afsluiten van je abbo. Hierbij kan je evt nog kijken of dit er later in is gefietst en dat je hier onvoldoende van op de hoogte bent gesteld (niet toegestuurd gekregen, maar alleen een verwijzing dat er nieuwe AV zijn en per xx-xx-20xx zijn ingegaan).

Bedriiven hebben een inspanningsverplichting om jou op de hoogte te brengen van hun AV. Hierbij dient de AV overlegt te zijn, waarbij je niet zelf op zoel hoeft te gaan waar je die kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
BastaRhymez schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:14:
Als jij akkoord bent gegaan met hun AV dan mogen ze volgens mij administratiekosten in rekening brengen. Vraag is dus of jij die akkoord hebt bevonden met het afsluiten van je abbo. Hierbij kan je evt nog kijken of dit er later in is gefietst en dat je hier onvoldoende van op de hoogte bent gesteld (niet toegestuurd gekregen, maar alleen een verwijzing dat er nieuwe AV zijn en per xx-xx-20xx zijn ingegaan).

Bedriiven hebben een inspanningsverplichting om jou op de hoogte te brengen van hun AV. Hierbij dient de AV overlegt te zijn, waarbij je niet zelf op zoel hoeft te gaan waar je die kan vinden.
dank voor je bericht.
Heb even de mail er bij gezocht, en hierin wordt alleen beschreven: ''U bent akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden''

Nergens een verwijzing naar de algemene voorwaarden.

Zal eens gaan zoeken of ik ze ergens terug kan vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:10

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als jij akkoord bent gegaan met hun AV dan mogen ze volgens mij administratiekosten in rekening brengen. Vraag is dus of jij die akkoord hebt bevonden met het afsluiten van je abbo.
Wat een onzin, als er in de voorwaarden dingen staan die tegen de wet in gaan geldt dat dus niet meer.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Heb de algemene voorwaarden er even bij gepakt, hierin staat niks beschreven over de 6 euro administratiekosten en de AV zijn ingegaan per 1 Juni 2014, ruim voor het afsluiten van mijn abonnement:

http://www.aboland.nl/algemene-voorwaarden/

Alleen bij tussentijdse opzegging dient men administratiekosten te betalen.

Even uit de algemene voorwaarden geplukt:
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Het lijkt mij hieruit dus ook dat ze niet pas mijn opzegging per 22 April 2016 in behandeling nemen zodat deze stopt per 22 mei 2016, maar dat ze zelfs verplicht zijn om een maand te berekenen vanaf mijn opzegging(vandaag 29 maart 2016).

Is dit correct of zit ik er hiermee volledig naast?

[ Voor 86% gewijzigd door MartijnAbel op 29-03-2016 16:26 . Reden: toevoeging gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een maand opzegtermijn geldt voor (online?)diensten, niet voor drukwerk. Omdat je typt een 'tijdschriftabonnement' via 'aboland.nl', weet ik niet of je nu een abonnement hebt op een online dienst of op drukwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Je moet ook even deze lezen ;)
http://www.iusmentis.com/...jgend-opzeggen-verlengen/
Kranten en tijdschriften

Abonnementen op kranten en tijdschriften vallen ook onder de Wet Van Dam. Echter, om de kwetsbare uitgeefindustrie te beschermen in deze economisch moeilijke tijden is hier een iets soepeler regel voor de uitgever opgenomen. Een abonnement op krant of tijdschrift mag niet per maand maar per drie maanden worden opgezegd, waarbij de consument uiterlijk moet opzeggen tegen het einde van de tweede maand van de verlenging. Doet hij dat niet, dan zit hij weer drie maanden vast aan het abonnement.
Ik moet wel zeggen dat de opties zoals ze daar staan ook niet echt duidelijk zijn. Bedoelen ze met openstaande factuur die voor een jaar, en dan een bon van 3,95 krijgen? Dat kan natuurlijk niet.

In de tweede optie lijken de administratiekosten voor afname van een los nummer, maar ik begrijp daar ook weinig van hoe het er staat.

Ofwel: laat ze eerst eens in begrijpelijke taal uiten wat nu precies de mogelijkheden volgens hen is en per wanneer. Hier is gewoon geen hout uit te snijden.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 29-03-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Of hier: https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging
Hoe lang mag de opzegtermijn zijn?

Hoe lang de opzegtermijn mag zijn hangt af van uw abonnement of contract. Hieronder leest u per soort abonnement of contract welke opzegtermijnen er wettelijk gelden.

Abonnement op bladen en tijdschriften die minstens één keer per maand geleverd worden. Bijvoorbeeld een tijdschrift dat elke maand bezorgd wordt. Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
Abonnement op bladen en tijdschriften die minder dan één keer per maand geleverd worden. Bijvoorbeeld een tijdschrift dat één keer in het kwartaal bezorgd wordt. Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.

Mag een abonnement of contract stilzwijgend verlengd worden?

Dat hangt ervan af.

Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld voor een kwartaal, een half jaar of een jaar. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar soms wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een 'stilzwijgende verlenging'.

Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.
Abonnement op bladen en tijdschriften: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. De periode waarmee verlengd mag worden is maximaal drie maanden.

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 29-03-2016 20:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:51:
Je moet ook even deze lezen ;)
http://www.iusmentis.com/...jgend-opzeggen-verlengen/

[...]

Ik moet wel zeggen dat de opties zoals ze daar staan ook niet echt duidelijk zijn. Bedoelen ze met openstaande factuur die voor een jaar, en dan een bon van 3,95 krijgen? Dat kan natuurlijk niet.

In de tweede optie lijken de administratiekosten voor afname van een los nummer, maar ik begrijp daar ook weinig van hoe het er staat.

Ofwel: laat ze eerst eens in begrijpelijke taal uiten wat nu precies de mogelijkheden volgens hen is en per wanneer. Hier is gewoon geen hout uit te snijden.
Het frappante is, in hun eigen algemene voorwaarden wordt onderstaand niet benoemd:
Kranten en tijdschriften

Abonnementen op kranten en tijdschriften vallen ook onder de Wet Van Dam. Echter, om de kwetsbare uitgeefindustrie te beschermen in deze economisch moeilijke tijden is hier een iets soepeler regel voor de uitgever opgenomen. Een abonnement op krant of tijdschrift mag niet per maand maar per drie maanden worden opgezegd, waarbij de consument uiterlijk moet opzeggen tegen het einde van de tweede maand van de verlenging. Doet hij dat niet, dan zit hij weer drie maanden vast aan het abonnement.
Het vreemde blijft dan nog steeds dat ze administratiekosten in rekening brengen.
Het gaat me hoe dan ook niet om die 6 euro, maar het is eerder een principieel dingetje waarin ik graag mijn gelijk behaal als het ook daadwerkelijk zo is dat ik gelijk heb.
Tevens, als het per 3 maanden zou zijn, dan is het nogal frappant dat ik nog 1 nummer krijg, de resterende 2 dan niet meer, en dat ik daar ook nog eens 6 euro voor moet betalen 8)7
Arie- schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:43:
Een maand opzegtermijn geldt voor (online?)diensten, niet voor drukwerk. Omdat je typt een 'tijdschriftabonnement' via 'aboland.nl', weet ik niet of je nu een abonnement hebt op een online dienst of op drukwerk.
Het gaat hier om een abonnement op drukwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnAbel op 29-03-2016 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als jij akkoord bent gegaan met hun AV dan mogen ze volgens mij administratiekosten in rekening brengen.
Zo werkt dat niet. Niet alles wat in algemene voorwaarden staat is ook rechtsgeldig.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Compizfox schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:08:
[...]

Zo werkt dat niet. Niet alles wat in algemene voorwaarden staat is ook rechtsgeldig.
Volgens mij niet als dat tegen de wet in gaat. Dan zou de WKOA ook gewoon door webwinkels onderuit gehaald kunnen worden om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gadgeteer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:44:
[...]

Volgens mij niet als dat tegen de wet in gaat. Dan zou de WKOA ook gewoon door webwinkels onderuit gehaald kunnen worden om maar wat te noemen.
Precies, dat zeg ik toch ook? ;)

De wet gaat altijd boven voorwaarden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Compizfox schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Precies, dat zeg ik toch ook? ;)

De wet gaat altijd boven voorwaarden.
Sorry, ik heb de verkeerde gequote. Moet nog wakker worden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Volgens mij moet je gewoon de eerste optie kiezen. Alleen hebben ze het al dan niet met opzet onduidelijk omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 07:32

doe in het vervolg in dit forum geen uitspraken meer als "volgens mij", reageer alleen als je iets zeker weet, je schept op deze manier verwarring. Algemene voorwaarden gaan NOOIT boven de wet. NOOIT !
pelt schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:11:
Volgens mij moet je gewoon de eerste optie kiezen. Alleen hebben ze het al dan niet met opzet onduidelijk omschreven.
aangezien TS aangeeft dat er al voor een jaar geld is afgeschreven van zijn rekening inerpreteer ik de bovenste optie als "ontvang nog alle nummers waarvoor u betaald heeft".
feit blijft dat het ( bewust ??? ) erg vaag geformuleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16

paQ

Is het een idee om gewoon per email je opzegging te sturen anders? :)
Hoef je ook niet mee te gaan met de vage opties die ze bieden.
Mijns inziens kloppen ze allemaal niet, maar optie 2 zou nog het best aansluiten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Soortgelijk ooit meegemaakt paar jaar terug. Direct mailtje teruggedaan dat ze het niet standaard met een jaar mochten verlegen maar maximaal 3 maanden met een linkje naar het wetboek. Aangegeven dat ik per direct alles wilde opzeggen en dat ik 3/4 van het geincaseerde bedrag wel op mijn rekening zag verschijnen. Zijn ze verder ook niet in tegenin gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:31

servies

Veni Vidi Servici

Lijkt mij vrij duidelijk wat zij zouden moeten doen:
Jij hebt 1 maand opzegtermijn.
Jij krijgt dus nog 1 nummer na jouw opzeggen (uitgaande van een maandblad). en betaalt alleen het abonnementsgeld nog voor dat ene nummer.
En daarmee is de kous af.
stuur iets als het volgende naar hen.
Beste ...

omdat het blad 'Auto Review'niet meer aansluit bij mijn interesses beeindig ik mijn abonnement op dit blad per eerstvolgend nummer met inachtneming van een (wettelijke) opzegtermijn van een maand.
Derhalve verwacht ik na het eerstvolgende nummer (van <datum>) ook geen nieuwe bladen in mijn brieven bus en daarvoor ook geen nieuwe facturen

Met vriendelijke groeten,
....
De huidige incasso blokkeer je en je betaalt slechts voor dat gedeelte dat ze nog gaan leveren (1 nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
J-roenn schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:02:
[...]

doe in het vervolg in dit forum geen uitspraken meer als "volgens mij", reageer alleen als je iets zeker weet, je schept op deze manier verwarring. Algemene voorwaarden gaan NOOIT boven de wet. NOOIT !

[...]

aangezien TS aangeeft dat er al voor een jaar geld is afgeschreven van zijn rekening inerpreteer ik de bovenste optie als "ontvang nog alle nummers waarvoor u betaald heeft".
feit blijft dat het ( bewust ??? ) erg vaag geformuleerd staat.
Geld wordt a.s. maandag afgeschreven, vanaf dat moment heb ik nog wel even de tijd om het geld terug te halen.
paQ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:12:
Is het een idee om gewoon per email je opzegging te sturen anders? :)
Hoef je ook niet mee te gaan met de vage opties die ze bieden.
Mijns inziens kloppen ze allemaal niet, maar optie 2 zou nog het best aansluiten.
Heb meteen na het telefoongesprek wel een mail binnen gekregen dat het abonnement opgezegd is, helaas staat daar wel de 6 euro administratiekosten in. Ik zal er a.s. dinsdag nog 1 telefoontje aan wagen. Levert dat niet het gewenste resultaat op gaat er een mail heen.
servies schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:30:
Jij krijgt dus nog 1 nummer na jouw opzeggen (uitgaande van een maandblad). en betaalt alleen het abonnementsgeld nog voor dat ene nummer.

[...]

De huidige incasso blokkeer je en je betaalt slechts voor dat gedeelte dat ze nog gaan leveren (1 nummer).
Dat leek mij ook al, thx voor je antwoord.
Is het handig om gewoon de incasso te blokkeren en dan zelf 3,95 over te maken? Of laat ik jet bedrag eerst afschrijven en afhankelijk van de uitkomst terugboeken?

[ Voor 52% gewijzigd door MartijnAbel op 01-04-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

servies schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:30:

[...]

Heb je de eerdere links al gelezen? Die 1 maand geld niet voor drukwerk.

Een abonnement op krant of tijdschrift mag niet per maand maar per drie maanden worden opgezegd, waarbij de consument uiterlijk moet opzeggen tegen het einde van de tweede maand van de verlenging. Doet hij dat niet, dan zit hij weer drie maanden vast aan het abonnement.

Incasso's blokkeren is uberhaupt niet handig. :| Mochten zij in hun recht staan dan zouden er nog extra administratie / incassokosten bij kunnen komen omdat je zo nodig die incasso wilde blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:31

servies

Veni Vidi Servici

Kenzi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:48:
[...]

Een abonnement op krant of tijdschrift mag niet per maand maar per drie maanden worden opgezegd, waarbij de consument uiterlijk moet opzeggen tegen het einde van de tweede maand van de verlenging. Doet hij dat niet, dan zit hij weer drie maanden vast aan het abonnement.
Pas het mailtje aan met die 3 maanden. De 1 maand opzegtermijn geld nog steeds...
Ik heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad en werden de abonnementen een maand later gestopt. Maar blijkbaar zijn ze niet bij alle bladen zo klantgericht...
Incasso's blokkeren is uberhaupt niet handig. :| Mochten zij in hun recht staan dan zouden er nog extra administratie / incassokosten bij kunnen komen omdat je zo nodig die incasso wilde blokkeren.
Incasso's blokkeren is in dit geval denk ik wel handig en mogelijk zelfs verstandig, gezien de houding van de service (Zie het afgeboekte geld nog maar eens terug te krijgen)...
En overigens afgevangen door het volgende uit de eigen voorwaarden:
Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Oftewel ze moeten het melden en dan kunnen ze je maximaal nog voor 3 maanden wat in rekening brengen aangezien je het hebt opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
[...]

Naar mijn weten, en wat ik ook gelezen heb, is bij een stilzwijgende verlenging het abonnement maandelijks opzegbaar zolang het blad maar minimaal 1x per maand of vaker komt. Mijn blad komt 1x per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]

Een abonnement op krant of tijdschrift mag niet per maand maar per drie maanden worden opgezegd,
Dat lijkt me wat te simpel want dat staat er niet. Er wordt een termijn genoemd van maximaal drie maanden. Dat betekent niet dat dat de default is of verplicht. Als men geen enkele informatie geeft over het hanteren van die uitzondering in de Wet Van Dam en nergens beschrijft dat er sprake is van verlenging met 3 maanden per keer, lijkt me dat die ook niet automatisch geldt.

(Terzijde, zouden uitgevers nou al eens begrijpen dat juist dit onsympathieke gedrag in zekere zin averechts werkt? Ik ga geen abo aan, en zou het ook een ander niet geven, omdat het zovaak gezeur is om er af te komen.)

Toevoeging - het mag zelfs nadrukkelijk niet bij tijdschriften die eens per maand uitkomen. Zie ook PcDealer, en de tekst op consuwijzer. Dus niks 3 maanden :)

[ Voor 8% gewijzigd door incaz op 05-04-2016 11:05 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
incaz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:01:
[...]

Dat lijkt me wat te simpel want dat staat er niet. Er wordt een termijn genoemd van maximaal drie maanden. Dat betekent niet dat dat de default is of verplicht. Als men geen enkele informatie geeft over het hanteren van die uitzondering in de Wet Van Dam en nergens beschrijft dat er sprake is van verlenging met 3 maanden per keer, lijkt me dat die ook niet automatisch geldt.

(Terzijde, zouden uitgevers nou al eens begrijpen dat juist dit onsympathieke gedrag in zekere zin averechts werkt? Ik ga geen abo aan, en zou het ook een ander niet geven, omdat het zovaak gezeur is om er af te komen.)

Toevoeging - het mag zelfs nadrukkelijk niet bij tijdschriften die eens per maand uitkomen. Zie ook PcDealer, en de tekst op consuwijzer. Dus niks 3 maanden :)
Thx voor je bericht, dat is wat ik zelf idd ook al gelezen had. Zal ze straks weer eens gaan bellen. Kijken of ze een besluit hebben genomen mbt de 6 euro. Hebben ze dat niet, dan stel ik een mail op met een link naar de artikelen en restitutie van het teveen afgeschreven bedrag(wat er vandaag afgeschreven is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16

paQ

mja... ik persoonlijk zou dan gewoon storneren, en het bedrag direct betalen wat je (wel) verschuldigd bent.
Geen discussie over gaan voeren denk ik dan.

Heb dat een keer gehad met mijn verzend-broker. Ook discussie over een mijns inziens onterechte in rekening gebrachte zending. Het ging om fakking 5,50.
hey dan niet hoor... SEPA machtiging ingetrokken, rekening geblokkeerd bij mijn bank, bedrag gestorneerd, 5,50 eraf gehaald en weer betaald. :w

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 05-04-2016 12:18 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
paQ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:16:
mja... ik persoonlijk zou dan gewoon storneren, en het bedrag direct betalen wat je (wel) verschuldigd bent.
Geen discussie over gaan voeren denk ik dan.

Heb dat een keer gehad met mijn verzend-broker. Ook discussie over een mijns inziens onterechte in rekening gebrachte zending. Het ging om fakking 5,50.
hey dan niet hoor... SEPA machtiging ingetrokken, rekening geblokkeerd bij mijn bank, bedrag gestorneerd, 5,50 eraf gehaald en weer betaald. :w
Ik wil ze wel de tijd geven om het netjes op te lossen. Storneren is iets wat ik de komende 60 dagen alsnog kan doen.
Net gesproken met F&L, met in iedergeval op mij overkomend, een kundige medewerker.
Hij gaf ook aan dat de wet altijd boven de AV gaat. Hij gaf mij dus ook gelijk m.b.t. de 6 euro administratiekosten.
Ik heb aangedragen als oplossing dat er een bedrag van 3,95 in rekening gebracht wordt voor 1 blad(dat is gewoon mijn eigen domme schuld door te laat opzeggen) en dat ze dat dan verrekenen met de 37 euro die afgeschreven is en het restant terugstorten.
Er werd tevens aangegeven dat het allemaal vrij onduidelijk is en dat ze sowieso 1 April als opzegdatum aan moeten houden, en niet eind april pas verwerken zodat het abonnement stopt per eind mei.
Er wordt zometeen overleg gepleegd met de uitgever en zodra daar een sluitend antwoord uitkomt belt diegene mij terug.

Ziet er in iedergeval al wat hoopvoller uit dan eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
Uiteindelijk goed nieuws. Na herhaaldelijk bellen met FNL/Aboland heb ik te horen gekregen dat ik de 6 euro niet hoef te betalen.
Er is een creditfactuur opgemaakt van € 33,05.
Er werd wel aangegeven dat ze moesten wachten tot de wettelijke storneringsperiode voorbij zou zijn voor ze het gaan terugboeken.
Dit duurt mij nogal wat te lang, dus gevraagd of storneren ook een mogelijkheid is. Dit was geen probleem en zou dan een eindfactuur krijgen van 1 blad a 3,95.
Zodra die op de deurmat valt, betaal ik die en is de kous als het goed is af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouln
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11-2022
Onlangs na vele jaren abonnement op CT magazine opgezegd. F&L vind dit een tussentijdse opzegging. Dat is het natuurlijk niet, want er is, als het abonnement langer dan een jaar loopt, sprake van een op ieder moment opzegbaar abonnement.
Met hun redenering dat het tussentijds wordt opgezegd, komt de melding dat de nog af te nemen nummers tegen winkelprijs worden geleverd en dat er 6 euro administratiekosten in rekening worden gebracht. Beide zijn natuurlijk niet terecht en het laatste mag gewoon niet eens.
Na een boel mailtjes waarop alleen maar stug volhardend wordt gereageerd is de situatie nu dat ik de twee nummers tegen aboprijs hebt betaalt en men doodleuk meldt dat als ik ik de laatste € 7,90 niet betaal, ik die nummers niet krijg.
Kortom, ik kan iedereen alleen maar aanraden om met deze club niet in zee te gaan. De d (8> (8> ank voor ongeveer 15 jaar abonneeschap is dat je bestolen wordt als je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:06

Perkouw

Moderator General Chat
Deze kick lijkt me wat overbodig. Dit topic krijgt van mij een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.