Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies: Grafische vormgeving en Web/App development

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop waarop ik foto's kan bewerken en eventueel video's.
Daarnaast wil ik op de laptop programmeren (Python) en websites onderhouden.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Graag zou ik op windows 10 werken. (Eventueel windows 7 bij aanschaf en dan zelf upgraden naar 10, geloof dat dit gratis is?)
Programma's die ik wil gebruik zijn; Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign (Eventueel Adobe Premiere). Daarnaast Office 365 en PyCharm. Wellicht in de toekomst nog visual studio.

Wat is je budget?
Ik heb ongeveer 750 euro als budget.

Naast deze laptop beschik ik over een redelijke goede desktop pc waar ik zwaar werk op zou kunnen uitvoeren mocht dat niet lukken binnen dit budget op een laptop. Denk dan vooral aan het bewerken van video's.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zou de laptop graag mee nemen zodat ik altijd mobiel kan werken. Accuduur hoeft geen 10 uur te zijn, als ik 5 uur uit de voeten kan met de programma's waar ik mee wil werken is dat al voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb de volgende voorkeuren:

Het liefst een laptop in de richting van een ZenBook van Asus. (Dus vrij dun, relatief weinig gewicht)
15.6 inch beeld afmeting.
SSD met minimaal 128gb.
Werkgeheugen van 8GB (Ik denk dat dit minimaal nodig is om fatsoenlijk te kunnen werken? Correct me if I'm wrong.)

Optioneel; een IPS scherm.

Verwijderd

Ik ben zelf naar een soortgelijke laptop opzoek. Dit is erg lastig, omdat een krachtige laptop al vaak wat dikker is vanwege de ventilatoren.

Ik ben zelf een aantal dingen tegengekomen die je misschien helpen:
1. Minimaal 8GB werkgeheugen, zoals je zelf al aan gaf.
2. Minimaal een i5 of i7 QUADcore processor. Omdat je Adobe programma's gebruikt is het prettig om een quadcore processor te hebben, deze zijn veel krachtiger dan de zuinigere dualcore processors. Probeer dan ook de processoren met een U op het einde te vermijden. (bijvoorbeeld i7 6500U)
3. Een SSD werkt erg mee aan de snelheid van de laptop.
4. Zoek een laptop met een dedicated videokaart. Ook al zijn de videokaarten in de laptop niet de sterkste, ze zijn altijd nog beter dan de Intels graphics.
5. Verwacht niet uren te designen op de laptop, dit zal toch echt aan de accu moeten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 10:52
Ook ik ben op zoek naar een soortgelijke laptop in ongeveer die prijsrange.

Daarnaast zou ik een extra 100 euro willen uitgeven om een losse SSD te kopen en die later in te bouwen. Ik merk dat laptops met fatsoenlijk grote SSD al snel prijzig zijn; dus dat inbouwen doe ik graag zelf ;)

Wat betreft de aparte videokaart; wanneer je een embedded videokaart in je processor hebt, gecombineerd met snel werkgeheugen, kom je volgens mij al een heel eind! Mijn voorkeur zou daarom uit gaan naar een rappere i5 of een i7 uit de Skylake architectuur, die kunnen namelijk werkgeheugen trekken tot 2133 mhz :)

Ik houd dit draadje in ieder geval in de gaten, ben benieuwd welke aankooptips er langskomen!