Vraag

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Mijn vraag

Ik ben voornemens een om een actioncam te kopen om op vakantie filmpjes mee te maken.
Wij willen hem voornamelijk gebruiken tijdens het duiken maar ook tijdens het rijden in de auto.

Met name dit laatste punt brengt mij enigszins aan het twijfelen. Wij gaan namelijke hele stukken offroad rijden, wat er erg hobbelig zal zijn. Als ik filmpjes bekijk wanneer bv een Hero4 black wordt vergeleken met een Sony, dan valt mij op dat de beelden van een GoPro behoorlijk trillen door het gebrek aan beeldstabilisatie.

Andere camera's waar ik naar kijk zijn goedkopere modellen zoals SJCam SJ5000 Plus of een Xiaomi Yi Sport.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik twijfel tussen meer geld uitgeven voor een GoPro Hero4/Sony AS200V of voor een goedkoper model gaan zoals de SJCam of de Xiaomi.

Wat zouden jullie aanraden?

Beste antwoord (via dj_jari op 04-04-2016 20:33)

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:31
Hierbij mijn eerste beelden met de Sony HDR-AS50V. De kwaliteit van het beeld is helaas wat minder door de youtube compressie. Wat daarvan de oorzaak is ben ik nog naar opzoek.

Je kan wel goed zien dat het beeld steady is, software matig hebben we geen beeld stabilisatie toegepast.

Alle reacties

• Renall
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:53
[YouTube: https://youtu.be/mxS4W3sVexw]
Ik kan je alleen wat eigen beelden laten zien van de sony as30v ( heb alleen nog geen tijd gehad de beelden te bewerken). Wel zou ik je aanraden om een pole aan te schaffen die je vast maakt aan je trimvest. Zelf ben ik erg tevreden over de camera en de prijs ervan.
Succes met uitzoeken!

• BaseBoyNL
Ik zou ook zeker eens kijken naar de Sony AS50V deze is in Februari uitgekomen met als groot voordeel dat de onderwater behuizing een plat glas heeft bij de lens. Dit voorkomt de bolling onderwater en deze is geschikt tot 60 meter diep. Tevens heeft de camera een onderwater filter welke je kan instellen wanneer je gaat duiken.

Ik heb hem enkel getest op de motor maar heb al wel diverse beelden gezien onder water.

Succes!

• dj_jari
Bedankt, ik zal mij er eens in verdiepen.

Heeft er iemand ervaring met actioncams op enorm hobbelige wegen?

• BaseBoyNL
dj_jari schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:02:
Heeft er iemand ervaring met actioncams op enorm hobbelige wegen?
De Sony heeft als 1 van de weinige een beeld stabilisator (steadyshot) zaterdag komt er een video online welke is gemaakt met de Sony AS50 op een hobbelige weg en veel wind.

Als hij online staat zal ik hem hier even delen.

• dj_jari
BaseBoyNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:25:
[...]

De Sony heeft als 1 van de weinige een beeld stabilisator (steadyshot) zaterdag komt er een video online welke is gemaakt met de Sony AS50 op een hobbelige weg en veel wind.

Als hij online staat zal ik hem hier even delen.
Thanks, zou top zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• BaseBoyNL
Hierbij mijn eerste beelden met de Sony HDR-AS50V. De kwaliteit van het beeld is helaas wat minder door de youtube compressie. Wat daarvan de oorzaak is ben ik nog naar opzoek.

Je kan wel goed zien dat het beeld steady is, software matig hebben we geen beeld stabilisatie toegepast.

• dj_jari
BaseBoyNL schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:49:

[video]
Thanks! Ik ga nog even verder kijken, maar dit zou hem wel eens kunnen worden.
De wegen waar wij op gaan rijden zullen behoorlijk slechter zijn waar jij op hebt gereden in dit filmpje, maar op zulke wegen heb je er echt amper last van.

• BaseBoyNL
dj_jari schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:39:
Thanks! Ik ga nog even verder kijken, maar dit zou hem wel eens kunnen worden.
De wegen waar wij op gaan rijden zullen behoorlijk slechter zijn waar jij op hebt gereden in dit filmpje, maar op zulke wegen heb je er echt amper last van.
Geen dank, bij 38 seconden pakken we een wat hobbelige weg.
Heb geen idee wat voor wegen je precies gaat pakken maar tot nu toe ben ik erg te spreken over de beeld stabilisatie :)

• dj_jari
BaseBoyNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 01:25:
[...]

Geen dank, bij 38 seconden pakken we een wat hobbelige weg.
Heb geen idee wat voor wegen je precies gaat pakken maar tot nu toe ben ik erg te spreken over de beeld stabilisatie :)
Zoiets Afbeeldingslocatie: http://www.mikesalway.com.au/wp-content/uploads/2013/06/gibb-river-road-corrugations-400px.jpg

Net iets hobbels ;)
Pagina: 1