Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 22:27
Mijn vraag: Ik heb geen tot nauwelijks wifi verbinding met mijn iphone 5. Dit van de een op de andere dag. Als ik wel verbinding heb (dat gebeurt soms ineens wel) dan is het heel erg traag. Hier is al een keer een topic over geweest, maar daar is voor mij geen antwoord op gekomen. Hieronder het verhaal van dat topic; ik heb exact dezelfde problemen. Wat moet ik doen? is het een software probleem of een hardware probleem? En om welke onderdelen zal het dan gaan?

Symptomen:
de telefoon ziet wel degelijk wifi-netwerken, maar vrij slecht: SSIDs die hij zou moeten kunnen zien waren soms afwezig of slechts kort aanwezig;
bij het proberen te verbinden met een SSID werd het ingevoerde wachtwoord afgekeurd - terwijl het zeker weten het juiste wachtwoord was;
hij is 1 keer succesvol verbonden geweest met een zelf opgezette hotspot (op andere iPhone), kon toen ook goed het internet op. Later kon de telefoon de hotspot niet eens meer zien.
Geprobeerd:
- laatste ios updates gedaan (9.3);
- uit/aanzetten: probleem bleef;
- wifi netwerken 'vergeten' en weer opnieuw aanmelden: dat leek een keer voor een SSID te werken, maar slechts 1 keer - kan toeval geweest zijn.
- resetten alle draadloze verbindingen via ios instellingen

Beste antwoord (via Gaitie op 10-04-2016 12:03)

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

In aanvulling op mijn voorganger kan het naast een defecte wifi chip ook gaan om een defecte wifi antenne, iets dat vaker voorkomt is mijn ervaring.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Er is maar 1 goede mogelijkheid om te controleren of het een hardwarematig probleem is: Een schone installatie:

1) Maak een backup via iTunes (inclusief apps)
2) Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen
3) Zet geen backup terug, maar stel in als nieuwe iPhone
4) Controleer of het probleem zich nog steeds voordoet

Indien het antwoord op vraag 4 ja is: dan is er waarschijnlijk iets mis met je WiFi chip. Doet alles het weer goed, dan kun je proberen om alles weer terug te zetten.

...less is more

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

In aanvulling op mijn voorganger kan het naast een defecte wifi chip ook gaan om een defecte wifi antenne, iets dat vaker voorkomt is mijn ervaring.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Bedankt voor de snelle en goede antwoorden. ik ga nu een backup maken en fabriekinstellingen herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Ik heb alle stappen gevolgd. Nog steeds hetzelfde probleem. Hoe kan ik er achter komen of het de Wifi chip of de antenne is die kapot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Heb je alleen thuis last van of ook op andere locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Als er garantie op zit, ff terug gaan naar de winkel.
Zo niet, denk ik dat het me niet verstandig lijkt om het te laten maken
Of je moet iemand kennen die het voor je kan doen voor weinig geld
Zo niet . zou je ermee moeten leven.
Of een ander toestel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Ik heb er overal last van.
Zit er over na te denken om hem zelf te repareren. antenne kost maar 7 euro. Iemand ervaringen/tips? Vervelende is wel dat de antenne op de achterkant van het moederbord zit, dus ik bijna de hele iphone uit elkaar moet schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Oké update:
Iphone heeft een nieuwe wifi antenne. Alle oplossingen van het internet geprobeerd, maar hij geeft nog steeds dezelfde problemen.
Wel ben ik erachter gekomen dat wanneer je naast de router gaat zitten er geen probleem is, maar wanneer je iets verder wegloopt de wifi verbinding wegvalt, heel traag wordt (kan geen webpagina's laden) en als ik op netwerk vergeten druk en daarna opnieuw verbinding maak dan geeft ie onjuist wachtwoord. Het was dus niet de antenne. Iphone wifimodem kan het niet zijn, gezien de wifi het wel doet als je naast de router zit.
Iemand een idee hoe dit te maken is? Op internet kom ik dit probleem vaker tegen met iPhone, maar geen een oplossing werkt bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaitie op 08-04-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 18:32

ThePowershift

De Vakidioot

Gerrit, ik heb hier ook een iPhone met de zelfde kuren, ik heb hem nu naar iOs 10 geholpen, en met deze iOS 10 update nog een keer naar de fabrieksinstellingen eens kijken wat hij dan gaat doen, want ik ben ook van mening dat de WiFi chip goed moet zijn omdat hij wel data over brengt... en dat de software switch ook nog gewoon werkt.

Als iemand nog een idee heeft wat het zou kunnen zijn? dan houd ook ik mij aanbevolen...
En anders heb ik ook een maandag morgen telefoon in mijn handen gespeeld gekregen.
:9

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Ik heb een andere iphone moeten kopen; het was helaas niet te fixen bij mij.
Pagina: 1