Mijn vraag: Ik heb geen tot nauwelijks wifi verbinding met mijn iphone 5. Dit van de een op de andere dag. Als ik wel verbinding heb (dat gebeurt soms ineens wel) dan is het heel erg traag. Hier is al een keer een topic over geweest, maar daar is voor mij geen antwoord op gekomen. Hieronder het verhaal van dat topic; ik heb exact dezelfde problemen. Wat moet ik doen? is het een software probleem of een hardware probleem? En om welke onderdelen zal het dan gaan?
Symptomen:
de telefoon ziet wel degelijk wifi-netwerken, maar vrij slecht: SSIDs die hij zou moeten kunnen zien waren soms afwezig of slechts kort aanwezig;
bij het proberen te verbinden met een SSID werd het ingevoerde wachtwoord afgekeurd - terwijl het zeker weten het juiste wachtwoord was;
hij is 1 keer succesvol verbonden geweest met een zelf opgezette hotspot (op andere iPhone), kon toen ook goed het internet op. Later kon de telefoon de hotspot niet eens meer zien.
Geprobeerd:
- laatste ios updates gedaan (9.3);
- uit/aanzetten: probleem bleef;
- wifi netwerken 'vergeten' en weer opnieuw aanmelden: dat leek een keer voor een SSID te werken, maar slechts 1 keer - kan toeval geweest zijn.
- resetten alle draadloze verbindingen via ios instellingen
Symptomen:
de telefoon ziet wel degelijk wifi-netwerken, maar vrij slecht: SSIDs die hij zou moeten kunnen zien waren soms afwezig of slechts kort aanwezig;
bij het proberen te verbinden met een SSID werd het ingevoerde wachtwoord afgekeurd - terwijl het zeker weten het juiste wachtwoord was;
hij is 1 keer succesvol verbonden geweest met een zelf opgezette hotspot (op andere iPhone), kon toen ook goed het internet op. Later kon de telefoon de hotspot niet eens meer zien.
Geprobeerd:
- laatste ios updates gedaan (9.3);
- uit/aanzetten: probleem bleef;
- wifi netwerken 'vergeten' en weer opnieuw aanmelden: dat leek een keer voor een SSID te werken, maar slechts 1 keer - kan toeval geweest zijn.
- resetten alle draadloze verbindingen via ios instellingen