Beste Tweakers,
Graag vraag ik naar jullie mening over de onderstaande computer die voor mijn moeder bedoelt is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, e-mail, zo nu en dan wat (grote) ZIP en RAR uitpakken, muziek luisteren, youtube kijken.
Meestal staan er toch wel een aantal programma's naast elkaar open.
Een enkele keer wil ik hier ook nog wel eens een game op openen, maar geen zware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit geen maximumprijs aan vast, maar ik geef liever niet meer uit dan nodig omdat dit zonde zou zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De huidige computer, een standaard model van Medion, bevat een HD 5750 videokaart.
Hoewel het systeem over het geheel gezien begint na te laten, en de videokaart voor de meeste activiteiten zeker niet noodzakelijk is, wilde ik deze toch meenemen naar het nieuwe systeem.
Er zit hier ook nog een 1TB HDD in, maar deze is volgens mij deels oorzaak van de huidige problemen met de computer. Misschien neem ik deze mee, maar dan zeker niet als primaire schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan dit lijstje. Het geheugen is gekozen omdat dit een van de setjes is die wel op de lijst staat van supported bij dit moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een degelijke computer zijn met voldoende garantietermijn.
Andere eis is dat hij snel opstart, maar daar zorgt de SSD wel voor.
Uiteraard moet alles compatible zijn.
Minimaal 8GB RAM.
Onnodig lawaaierige componenten moeten vermeden worden.
Ga je overklokken?
Nee, hij is voor mijn moeder...
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of dit RAM setje wel een goede keuze is, en of het überhaubt een goede keuze is om voor een Skylake systeem te gaan.
Verder komt een goedkopere voeding misschien goed uit, maar ik weet niet goed welke. (Ik heb zelf de 550W versie van deze voeding en hij bevalt prima)
Graag vraag ik naar jullie mening over de onderstaande computer die voor mijn moeder bedoelt is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, e-mail, zo nu en dan wat (grote) ZIP en RAR uitpakken, muziek luisteren, youtube kijken.
Meestal staan er toch wel een aantal programma's naast elkaar open.
Een enkele keer wil ik hier ook nog wel eens een game op openen, maar geen zware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit geen maximumprijs aan vast, maar ik geef liever niet meer uit dan nodig omdat dit zonde zou zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De huidige computer, een standaard model van Medion, bevat een HD 5750 videokaart.
Hoewel het systeem over het geheel gezien begint na te laten, en de videokaart voor de meeste activiteiten zeker niet noodzakelijk is, wilde ik deze toch meenemen naar het nieuwe systeem.
Er zit hier ook nog een 1TB HDD in, maar deze is volgens mij deels oorzaak van de huidige problemen met de computer. Misschien neem ik deze mee, maar dan zeker niet als primaire schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken aan dit lijstje. Het geheugen is gekozen omdat dit een van de setjes is die wel op de lijst staat van supported bij dit moederbord.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Fractal Design CORE 2500 | € 52,- | € 52,- |
| 1 | BenQ GW2760HS Zwart | € 188,90 | € 188,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 63,98 | € 63,98 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 820,63 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een degelijke computer zijn met voldoende garantietermijn.
Andere eis is dat hij snel opstart, maar daar zorgt de SSD wel voor.
Uiteraard moet alles compatible zijn.
Minimaal 8GB RAM.
Onnodig lawaaierige componenten moeten vermeden worden.
Ga je overklokken?
Nee, hij is voor mijn moeder...
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of dit RAM setje wel een goede keuze is, en of het überhaubt een goede keuze is om voor een Skylake systeem te gaan.
Verder komt een goedkopere voeding misschien goed uit, maar ik weet niet goed welke. (Ik heb zelf de 550W versie van deze voeding en hij bevalt prima)
Meester in de kunsten van...