windows 7 validation zonder disk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Ik heb al jaren een windows PC in mijn muziekstudio die niet aangesloten is op internet. Er zit een officiele windows 7 install op. Helaas vraagtie al tijden om "validation" en moet ik telkens popups wegklikken om door te kunnen werken. Op zich geen enorm probleem maar ik dacht vandaag daar eens wat aan te doen en de originele disk op te snorren en de pc op internet aan te sluiten.
Nu kan ik wel het doosje vinden (met serienummer erop) maar niet meer de disk. Zou het valideren lukken zonder disk of kan ik me de moeite besparen en het maar zo laten?

Beste antwoord (via TheVMaster op 01-04-2016 11:54)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De disk is niet nodig tot je ooit opnieuw wilt installeren. Gewoon telefonisch activeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/950929

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

De disk is niet nodig tot je ooit opnieuw wilt installeren. Gewoon telefonisch activeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/950929

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus al Windows 7 erop staan en het enige wat je moet doen is je Windows activeren ?
1. Open Computer
2. Rechtermuisknop op Computer
3. Eigenschappen
4. Activeren staat onderaan

Er van uit gaande dat je een Licentie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:24

FCC

De pc moet overigens wel internetverbinding hebben tijdens het valideren. (Ik heb het ook gehad met een pc die lang had uitgestaan. Geen disk nodig, gewoon de stappen van Arab hierboven volgen.)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Even voor de duidelijkheid. Ik heb'm er ooit netjes opgezet (jaren geleden). Toen vroeg hij na een maand ofzo weer om "validation" (het is een engelse versie). Toen heb ik de moeite genomen er weer internet aan te hangen en'm te valideren. Daarna ging het weer een maandje ofzo goed en begon hij er weer om te vragen en heb ik het maar zo gelaten. Zou het nu wel goed blijven gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat zou niet mogen gebeuren. Heb je wel de juiste key gebruikt? Zie bijv http://answers.microsoft....-8b99-cebebfbb2d94?auth=1 maar Google geeft wel meer van dergelijke hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Hartelijk dank, ik heb'm via de telefoon geactiveerd en dat ging goed. Nu maar hopen dat het zo blijft deze keer.
Pagina: 1