Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb sinds kort een nieuwe tv voor op mijn slaapkamer de SAMSUNG UE32J5200A. Nu wilde ik er graag ook 5.1speakers aankoppelen. Alleen ik ben tot de conlusie gekomen dat mijn tv alleen een optische output heeft. Maar nu heb ik gelezen dat je via een optische kabel geen 5.1 geluid kan ontvangen, is dat echt zo?
En is er evt nog een andere mannier om het aan te sluiten?
Het zou namelijk een beetje zonde zijn om een set te gaan halen en dat ik hem niet kan aansluiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Via een optische kabel kun je wel 5.1 geluid uitsturen. Wat niet kan is het uitsturen van HD-audioformaten; je bent met een optische kabel "beperkt" tot de niet-HD stream. In de praktijk zul je dit verschil bij de meeste sets echt niet horen.

Waar je over na moet denken is wat denk je waar op aan te gaan sluiten? Je kan niet zomaar wat speakers gaan halen. Meest voor de hand liggende oplossing is om een versterker/receiver te kopen en daar de tv en speakers op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik zat er over na te denken om een Logitech z906 setje te halen. Dit omdat een maatje van me het ook heeft en er veel plezier van heeft. Wat ik daarom wilde weten of optische kabel ook 5.1 uitzende anders was het een beetje zonde van het geld geweest. Denk je dat dit zal werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die Logitech set heeft optische ingangen. Als jouw tv een optische uitgang heeft, zou dat theoretisch gezien moeten werken.

Wat je nog zou moeten weten/testen is wat je tv doorstuurt. Sommige tv's sturen alleen stereo door en geen surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je te weten wat voor geluid je tv doorstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:49:
Hoe kom je te weten wat voor geluid je tv doorstuurd?
Hier :)

http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE32J5200AWXXN
In de User Manual zie ik er (vluchtig) het e.e.a. over in staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Of vraag die vriend om een keer zijn set bij jou aan te sluiten.
Pagina: 1