Right to Left rommelt met volgorde tekst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Hallo iedereen,

De voorbije dagen ben ik druk bezig geweest met het compatibel maken van een webapp van mij met talen die van rechts naar links schrijven. Alleen hebben enkele mensen me er nu op gewezen dat, in het geval dat er een woord in het Latijnse alfabet in de string zit, de volgorde volledig verstoord is. Het voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56fa363fcf8f2/56fa363fcaa9d-Capture.PNG

Origineel staat hier "About Luna 2.0-alpha.5 Emerald", maar zoals in de screenshot te zien is word het versienummer volledig uit elkaar gerukt en deels vooraan en deels achteraan bijgevoegd. Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat eerste alle woorden en getallen via het RTL-systeem worden geplaatst, maar zodra het bij "Alpha" komt, wordt er terug overgeschakeld op LTR en wordt dat woord gewoon vooraan geplaatst en alles wat volgt, gaat weer verder op dat systeem (tot er eventueel weer echte RTL zou worden gevonden, maar dat is in het gegeven voorbeeld niet het geval).

Dus... heeft iemand enig idee hoe het kan worden geforceerd dat deze tekst (en vergelijkbare strings) volledig correct worden getoond?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Volgens Wikipedia is dit gewoon het gedrag zoals het zou moeten: Wikipedia: Bi-directional text .

Heb je hier nog wat aan? https://www.w3.org/International/tutorials/bidi-xhtml/

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Ik weet dat dit is zoals het zou moeten, maar het is niet het gewenste gedrag. Ik ga je links nu bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HTML:
1
rtl text hier <span lang="en">English text</span> rtl text hier

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar