Toon posts:

De beste airflow?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn miditower voorin een 80mm fan, achterin een 80mm, op m'n cpu een 60mm en in me voeding een 80mm. Hoe kan ik nu voor de beste airflow zorgen? Die voorin is een intake fan, die achterin en in de voeding zijn outtake fans en die op de cpu blaast naar de cpu toe. Ik heb mijn Voodoo2 kaart (een best grote kaart) helemaal onderin gezet, het één-na laagste slot (daaronder zit ISA/AMR) en in de AGP zit een redelijk grote kaart (qua omvang dus :) ) De kabels zitten een heel eind bovenin. Suggesties om de airflow te verbeteren? (Als het al beter kan) (helaas geen foto's...).

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
volgende ff alinea's leest makkelijker ;)

Heb je al je kabels al geround ? scheelt een hoop.
Dat je de grote kaart onderin heb is goed maar als deze erg warm doet zou ik hem juist in de airflow richting gooien om af te koelen.
Wil je echt wat merken van betere airflow dan een 120mm fan voorin/onderin die aanzuigt
en 2 80mm fans bovenin aan de achterkant om naar buiten te blazen.

Maar zorg eerst dat er voldoende ruimte is voor de lucht om te verplaatsen kortom kabels rounden!

succes, :P

Stealth

Verwijderd

Topicstarter
K, dus kabels rounden. Die fans gaat niet, dan moet ik me kast aanpassen... Maar de fans staan dus wel in de goede richting en zo, bij ouwe computers moest de fan van de CPU af blazen, nu blazen ze ernaartoe :?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Ik heb het dekkapje van mijn voeding er afgerukt en de voeding ondersteboven gehangen zodat de open kant naar beneden wijst (de vin van mijn voeding zoog eerst door een stuk of 12 sleufjes en nu een de grote van mijn voormalige dekkapje)

Scheelde 2 graden 8-)

Maar je kunt natuurlijk ook je voeding buiten je kast hangen :7

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op zaterdag 23 juni 2001 12:20 schreef Spaceknarf het volgende:
Maar de fans staan dus wel in de goede richting en zo, bij ouwe computers moest de fan van de CPU af blazen, nu blazen ze ernaartoe :?
Tja je kunt ook proberen of omdraaien scheelt :Y)

Verwijderd

Je kunt je voodoo II volgens mij altijd het beste in het dichtstbijzijnde PCI slot stoppen... Of vergis ik me daarin...

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op zaterdag 23 juni 2001 12:49 schreef Sn@ke het volgende:
Je kunt je voodoo II volgens mij altijd het beste in het dichtstbijzijnde PCI slot stoppen... Of vergis ik me daarin...
dat had volgens mij meer met de irq's te maken :?
als je twee kaarten bij elkaar zet die allebei veel warmte produceren, fokken ze elkaar alleen maar op.
Ik zou ze wel allebei in de bovenste regionen van je mobo houden (warmte stijgt)
en kabels rounden idd.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gezien bij een programma op Teleac dat aangezien de fan in de voeding naar buiten blaast, je de extra fan achterin naar binnen moet laten blazen. Dit klopt toch van geen kanten :? |:(
Overigens, hier is een foto van de binnenkant van me kast, genomen op Takeover2001:
Afbeeldingslocatie: http://64.177.112.246/binnenkast.jpg
Die kabels die daar allemaal los hangen zijn helemaal niet dik, en ze hangen daar vooral omdat ze te kort zijn, anders had ik ze misschien aan de zijkant kunnen plakken...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

ja daar ga je al met je plaatje,
het is echt een zooitje in je kast en daar moet je wat aan doen.
Je moet je ATA kabels rounden (niet twijfelen want dat deed ik ook maar bedenk wel dat je nog maar een jaar die kabels gebruikt en dan serial ATA zijn intrede gaat doen, en je krijgt bij ieder mobo een ATA100 een ATA33 en een floppy kabel en je doet meestal maar een jaar met en mobo en dan wordt die meestal wel vervangen.)

En neem tie-wraps om je voedings kabels bij elkaar te binden. (vooral de grote mobo voedingskabel)
suc6
Pagina: 1