Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyraelBEL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04-2021
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een desktopopstelling. Ik zou graag geen zever willen met het aansluiten van kabels voor muis, toetsenbord en harde schijf - ik wil gewoon 1 kabel aansluiten op mijn rMBP (late 2014) en direct aan de slag kunnen met een desktop opstelling.

Oplossing 1:
- 29" LG curved monitor met Thunderbolt aansluiting http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-29...de-ips-monitor
- Pro: Thunderbolt! Alles (muis, toetsenbord, harde schijf,...) kan je aansluiten op je monitor, de Thunderbolt aansluiting zorgt ervoor dat je met 1 kabel alles kan gebruiken: beeld en periphals. Gebruiksgemak.
- Contra: 600 euro voor het scherm, en is het curved scherm een meerwaarde voor desktop gebruik: documenten, websites ontwerp, programmeren,...?
- Totaalprijs: 600 euro + 59 euro voor een Apple toetsenbord met numeriek keypad = 659 euro

Oplossing 2:
- 29" Dell monitor met Display port aansluiting http://www1.euro.dell.com...ntent/pr...hs1&l=nl&s=dhs
- Pro: goedkoper (ca 500 euro)
- Contra: geen Thunderbolt, aankoop Bluetooth toetsenbord (Apple haar draadloos toetsenbord heeft zelfs geen numeriek klavier en ge hebt gezever met batterijen), aankoop Magic Mouse (wil ik zelfs niet, ik ben te tevreden van mijn Razer Deathadder die alleen op USB kan aangesloten worden. Na wat onderzoek zou de aankoop van Apple periphals (Magic Mouse, Magic Keyboard, draadloos numeriek keypad) mij 268 euro kosten 8)7
- Totaalprijs: 500 euro + 268 euro voor Bluetooth Apple periphals = 768 euro, batterijen niet inbegrepen.

Ik neig naar oplossing 1 omdat die het goedkoopste is maar ik ben niet echt overtuigd van het curved 29" scherm. Heeft Tweakers advies of een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:44
Veel monitoren heben een ingebouwde usb hub. Zo gebruik ik zelf een dell u2515h in combinatie met mijn mbpr en pc. Ik heb mijn toetsenbord, muis en luidsprekers op de monitor aangesloten. Deze is vervolgens aangesloten op een usb-switch, welke weer aangesloten is op mijn mbpr en pc.
Jij kunt deze switch weglaten als je alleen je macbook wilt gebruiken. Het enige wat je nu in hoeft te pluggen is de mini-displayport kabel en 1 usb kabel (en stroom natuurlijk). Je kunt dan elk scherm gebruiken met usb hub en alle usb apparaten die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Kun je je links even wijzigen naar pw linkjes? Ze doen het namelijk allebei niet.

Voor wat betreft de dell. Die heeft waarschijnlijk wel een ingebouwde USB hub. Dat hebben ze bijna allemaal.