[Experiabox V10] Portforwarding wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn vraag
Ik heb twee IP camera's die ik extern wil kunnen zien. Ik heb sinds een tijdje een Experiabox V10 (kwam van een V8 af) en deze vertikt het om de poorten open te zetten.

De camera's hebben een vast ip (.160 en .161) die ingesteld is op de camera. Ze zijn intern benaderbaar op poort 5000 en 5100. Via alle smartphones en computers zijn ze intern zonder problemen snel benaderbaar. Op de experiabox heb ik TCP en UDP open staan op de desbetreffende poorten. De port range is aangegeven op 5000-5000 en 5100-5100.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox V10 -> TL1043ND accesspoint -> TL1043 (client mode) -> PoE switch -> Camera's (Foscam FI9803EP met de laatste firmwareversie)

De TL1043ND's draaien beiden DD-WRT. De experiabox is het enige apparaat wat DHCP uitdeelt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle netwerkapparatuur opnieuw gestart. Poorten veranderd; static leases ipv fixed ip. Allen met een bagger resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Heb je deze handleiding gebruikt, en uit "Associated Devices" geklikt?
Verder, probeer die IPs eens niet in de Camera te zetten maar met een DHCP Binding

http://forum.kpn.com/t5/I...elde-vragen/m-p/344379#09

[ Voor 21% gewijzigd door RobinF op 29-03-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPLtZ
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2024
Heb lijkt mij zelfde probleem.
Heb een Foscam FI9826P
kan intern camera goed benaderen.
heb poort "denk ik" geforward zoals in documentatie beschreven
1. DDNS status blijft failed
2. UPnP status blijft failed ; op box staat UPnP aan
3. Geen externe connectie op mijnip:poort

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
RPLtZ schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:09:
Heb lijkt mij zelfde probleem.
Heb een Foscam FI9826P
kan intern camera goed benaderen.
heb poort "denk ik" geforward zoals in documentatie beschreven
1. DDNS status blijft failed
2. UPnP status blijft failed ; op box staat UPnP aan
3. Geen externe connectie op mijnip:poort

????
Foto's van de forwarding? Voor Forwarding heb je geen UPnP nodig, het is 't een of 't ander. DDNS heeft volgensmij niets met forwardings te maken.

Versta je onder mijnip 192.168.2.xxx of een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Staat jouw TL1043ND router ingesteld als AP of router? dit zou mogelijk ook nog een issue kwa routeringen kunnen geven. probeer anders de poe switch eerst een direct aan te sluiten op de V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Wauw. Ben met te veel dingen tegelijk bezig. Lijkt er niet op deze reactietijd.
Even een toevoeging aan de startpost.

De 1043ND die als client dient is omdat er een draadloze brug is tussen een stal en de stal waarin de camera's staan. De PoE switch is omdat ik anders ook nog stroom moest aanleggen wat totaal niet praktisch is in een ligboxenstal.

Is eigenlijk pas sinds we geupgrade zijn door KPN van een v8 naar v10. De v8 vond blikseminslag toch niet leuk.
RobinF schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:24:
Heb je deze handleiding gebruikt, en uit "Associated Devices" geklikt?
Verder, probeer die IPs eens niet in de Camera te zetten maar met een DHCP Binding

http://forum.kpn.com/t5/I...elde-vragen/m-p/344379#09
Heb ik geprobeerd; om de een of andere reden krijgen de camera's dan niet meer consequent hetzelfde IP waardoor de smart-apparatuur de camera's niet meer kan vinden. Daarom staan ze in de camera op een statisch IP.
BSchinkel schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:50:
Staat jouw TL1043ND router ingesteld als AP of router? dit zou mogelijk ook nog een issue kwa routeringen kunnen geven. probeer anders de poe switch eerst een direct aan te sluiten op de V10.
Alleen de Experiabox doet de DHCP/routering/portforwarding. Alle andere routers in het netwerk staan ingesteld als accesspoint. Ze krijgen via de LAN poort hun internetverbinding en DCHP staat uit net als alle andere beperkende functies (firewalls etcc).

De TL1043ND die als client dient krijgt netjes een IP geserveerd via DCHP alhoewel ik hem wel voor de zekerheid op een vast IP heb staan buiten de DHCP range. Mijn laptop krijgt op de switch in de stal een ip via DHCP geserveerd in de juiste range.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackWhizz op 11-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de portforwarding niet word herkend.
DHCP word namelijk via een broadcast uitgedeeld. (PC vraagt wanneer router het ziet geeft hij IP).

Misschien dat je eerst even een stap terug moet doen en eerst een apparaat direct achter het modem benaderen door middel van een forward\open poort. Dan kun je concluderen dat dit wel goed functioneerd. Mocht dit werken kunnen we naar de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPLtZ
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2024
Excuses voor paniek maar heb het opgelost.
Kreeg steeds 192.168.2.254 als default gateway te zien
Maar kennelijk moet ik voor camera 192.168.2.253 gebruiken... zal wel logisch zijn .... denk ik...

Nu werkt alles naar wens.
T0ch bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
BSchinkel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:07:
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de portforwarding niet word herkend.
DHCP word namelijk via een broadcast uitgedeeld. (PC vraagt wanneer router het ziet geeft hij IP).

Misschien dat je eerst even een stap terug moet doen en eerst een apparaat direct achter het modem benaderen door middel van een forward\open poort. Dan kun je concluderen dat dit wel goed functioneerd. Mocht dit werken kunnen we naar de volgende stap.
Zelfs al zou ik dit doen is dit geen praktische optie. Die draadloze brug kan ik er niet tussenweg halen i.v.m. de locatie van de camera's.

Camera's draaien de allerlaatste firmwares. Alle TP-links draaien de laatste firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
RPLtZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:56:
Excuses voor paniek maar heb het opgelost.
Kreeg steeds 192.168.2.254 als default gateway te zien
Maar kennelijk moet ik voor camera 192.168.2.253 gebruiken... zal wel logisch zijn .... denk ik...

Nu werkt alles naar wens.
T0ch bedankt voor de moeite
Interessant. Ga ik ook eens proberen. Je PC krijgt ook diezelfde default gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
BlackWhizz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Zelfs al zou ik dit doen is dit geen praktische optie. Die draadloze brug kan ik er niet tussenweg halen i.v.m. de locatie van de camera's.
Ik bedoel ook niet dat je het zo zou laten, maar zo kun je uitsluiten dat de forwarding die je erin hebt gezet ook daadwerkelijk correct is ingesteld.
Met andere woorden: wanneer dit wel werkt gaat er dus mogelijk iets mis met het forwarden bij de brug wanneer dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
BSchinkel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Ik bedoel ook niet dat je het zo zou laten, maar zo kun je uitsluiten dat de forwarding die je erin hebt gezet ook daadwerkelijk correct is ingesteld.
Met andere woorden: wanneer dit wel werkt gaat er dus mogelijk iets mis met het forwarden bij de brug wanneer dit wel werkt.
Helder. Als ik tijd heb probeer ik het.

Het gekke vind ik dus dat die brug de DHCP leases wisselend behandeld. Mijn laptop krijgt op de switch netjes een IP uitgedeeld terwijl de camera's soms wel; soms geen goede static DHCP lease krijgen.
Pagina: 1