Toon posts:

Asus A7V of Abit KT7 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zit met een keuze probleem.
misschien kunnen jullie helpen beslissen.
wie kiest voor a7v?
wie kiest voor kt7?

alvast bedankt

Verwijderd

De KT7, als hij snel beschikbaar komt. Maar dan wel de RAID versie.

Deze kan ook vanuit de BIOS multiplier unlocken, terwijl de A7V het met jumpers moet doen. (Als je al de versie hebt met jumpers)

Verwijderd

We wachten eerst de "vergelijkende tests" af...Djeez, wat een consumentenbond uitdrukking.

Voorals nog bevalt mijn A7V uitstekend.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

En abit staat er bekent om om weer iets duurder dan de rest te worden..

EN je kun de ata100 op de a7v ook RAID maken met je soldeerbout

AKA Rinkel weblog

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Abit KT7 belooft heel wat te worden. Kijk maar es naar de nieuwspost van gisteren en lees het verhaaltje over de KT7. Ik werd er meteen opgewonden van :).

Verwijderd

Ja .. jongens en meisjes .. het is een echt bobbel-in-je-broek bordje :)

• Daan
  • Laatst online: 06-09 21:06
ROTFBITCLOL LMAO :D :D :D :D :D !!!

Verwijderd

A7V, erg goed plankje met veel opties!!
ik denk dat de abit net zo goed zal zijn, maar niet beter.

Verwijderd

Kyle vindt hem goed: http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/kt7/index.html . Ennuh 4POX: Asus is meestal duurder dan Abit. Ik moet zeggen dat het me wel een beetje verontrust dat sommigen hier een strakke plasser krijgen van een moederplankje....

Verwijderd

Phreak .. Biting In The Carpet of zow? :)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik zou de KT7 nemen, ik wacht er al op sinds half juli en toen werd door CompTechWorld 'eind juli' gezegd. Vervolgens werd het 'midden augustus' en nou is het weer een nieuwe release date.

M'n unlockte Duron 650 licht nou al bijna twee weken te wachten op zijn mamabord :(

Is er iemand die nou al precies weet of die KT7 (welke versie dan ook) leverbaar is of niet, of die weet wanneer de (verschillende?) versie(s) uitkomen?

Hier: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12442 wordt door sommige mensen (windhoos, sebasel)gezegd dat hij wél leverbaar is, maar dat alleen de versie zonder RAID leverbaar is (sebasel). Vervolgens stelt The Flying Dutchman dat ze geen van allen nog leverbaar zijn.

Erg verwarrend voor zo'n simpele geest als ikzelf ;)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

HlpDsK zit je nu weer mee te lullen, of ga je nu wel echt een grote mensen computer kopen...

Verwijderd

De KT7 staat ook gewoon in de Pricewatch:

www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=10302
Laagste prijs: 409,- bij SWW (goeie gasten daar, ze zijn meer tweakers dan sellers: zaten daar gewoon met BP6 en cellies te kloten i.p.v. te werken >:))

Vraag me inderdaad af of er ook RAID op zit of nie.

• Arthur
Nou ik heb SWW maar eens even gebeld want het is zo langzamerhand tijd voor wat opheldering :)

Dit is dus wat ze zeiden: ze hebben ze nog niet op voorraad, ze komen (zoals sebasel al zei in de topic waar ik het in mijn vorige posting overhad) in week 34. Het bord is voorlopig de versie zonder RAID. Toen ik vroeg of de prijs definitief was: "Nou, we proberen bij die prijs te blijven". Het is dus niet te hopen dat ze besluiten een paar tientjes bovenop de prijs te doen.

Slecht nieuws voor al die mensen dus die nog een ISA kaart hebben (zoals ik): we moeten dus nog twee-en-een-half tot drie weken wachten :(

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• RealCato
  • Laatst online: 07-06-2025
wat is raid als ik vragen mag?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
RAID is simpel gezecht dat je meerdere hardeschijven als elkanders backup of samen als 1 schijf kan laten werken...dus veel sneller of veel veiliger.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
En in welke week leven we nu?

• Arthur
En in welke week leven we nu?
Vandaag (vrijdag 4 augustus), is het week 31. Trouwens, ik heb met hard-ware.nl gesproken en ook zij verwachten de KT7 eind augustus. Als ik het me goed herinner, verwachtte verwachtte echter al binnen afzienbare tijd samples :)

• Crazyhorse
Das dus makkelijk dan ik ga niet nog 3 weken met een duron 600 rondlopen zonder mainboard en een thunderbird op een msi.

ME go get ASUS board very quickly!!!!!!

Verwijderd

Goeie keuze :)

• Crazyhorse
Dank u Neo.

Ik merk dat u heel slim bent! :)

Verwijderd

HlpDsK zit je nu weer mee te lullen, of ga je nu wel echt een grote mensen computer kopen...
Zeur niet! :( Als er iemand is die baalt dat ik nog steeds geen nieuwe bak is dan ben ik het wel :'( Ik krijt het allemaal niet rond. Dammit. :(

Enne, bjck, sukkel! Thank you so very much NOT! :( dat je mijn Goda-draad verneukt hebt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Mag ik je m'n excuses aanbieden ?? Probeerde ut ff uit tot de limit...

Maar nee ze zijn streng hier.

Sorry voor het ongemak en deze newbie heeft ervan gelleerd :) :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

hey hlpdsk, wa fo systeem heb jij dan??

• Glorix Jim
  • Laatst online: 26-08 11:36
Maakt het nou uit of je nou een multiplier gelockte of een unlockte Duron hebt?
Volgens HardOCP (wat ik ff snel gelezen heb) maakt het niet uit, wat is jullie mening?

• Arthur
Glorix Jim:

Nou ja het maakt uit in die zin dat als je een Duron hebt die niet gelockt is, je zonder enige problemen en aanpassingen aan je processor je hem kan overklokken met de multiplier. Dit is natuurlijk handig omdat andere componenten als het geheugen niet extra belast worden (wat wel het geval is bij bus-overklokken) en je dus waarschijnlijk hoger kan klokken. Als je een gelockte hebt, moet je de processor een beetje aanpassen (zie de tientallen artikelen en postings hierover) met bv een potlood of geleidende kit. Dan functioneert hij precies hetzelfde als een ge-unlockte, het kost alleen wat meer moeite :)

• Glorix Jim
  • Laatst online: 26-08 11:36
Kijk.. daar heb ik wat aan.. :)
Maar het knoeien aan een processor laat ik toch liever over aan de die-hards ;)
Zijn in Nederland toevallig ungelockte Duron's leverbaar?

Verwijderd

ja ze zijn er wel alleen verotte schaars. Niemand kan garanderen dat ze ze hebben. Dan nog tegenwoordig mogen we weer tekenen op de processor :)

Ik ga denk ik deze combo doen.

Thunderbird 800 MHz Socket A
Abit KT7 (raid versie) aso tweakable volgens HardOCP
128 MB 133 MHz Corsair geheugen.

• Arthur
GlorixJim: ik heb vorige week woensdag van http://www.hard-ware.nl een unlockte Duron 650 gekocht. Ik weet van iemand anders die een week daarvoor een unlockte Duron 700 heeft gekocht bij dezelfde winkel. Misschien dat ze er nog meer hebben, je kunt ze even bellen om het te vragen. Volgens mij is het zo dat AMD begonnen is alleen de 600's te locken. Ik weet dit natuurlijk niet zeker, maar ik heb zo'n idee dat ze aan het locken van de 650's en 700's (nog) niet toegekomen zijn.

*UPDATE* Let wel dat je een moederbord koopt dat je in staat stelt de multiplier te veranderen. Dat zijn dus of de Asus A7V of de Abit KT7 (leverbaar week 34).

crazyhorse: Ik weet wel dat de Duron 600's er ook unlocked zijn, maar ik denk dat ze unlocked schaarser zijn dan de 650 en de 700's.

• Crazyhorse
De Duron 600 zijn er ook unlocked.

Heb er zelf ook 1.

Verwijderd

Jup...en anders gewoon ff vragen. Of je sjekt zelf in de winkel....naar l1 bruggen

Verwijderd

wistler :
hey hlpdsk, wa fo systeem heb jij dan??
:'( P166MMX met 32 Mb EDO en 2 Mb ATi Rage II Video .. limited 3D. Van mei '97 :'(

• Freezerator
  • Laatst online: 04-09 19:11
HlpDsk> z'n systeempje had ik nou ook, maar ik krijg woensdag/donderdag me nieuwe systeempje, een T-bird 700, 192 mb, 30 gb Maxtor, asus a7v, asus v6800 ddr en de andere sjit die ik vergeten ben dus dan kan ik weer meekomen :)

• Beaves
  • Laatst online: 19:46

Beaves

Usque ad Finem

Je kan ook gaan werken, moest ik ook doen, en daar is helaal niets mis mee hoor. Of je moet 15 zijn en dan schiet het niet op nee :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• sebasel
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

leuk om toch gelijk te hebben
allen jammer dat ze die dingen al in een prijslijst hen=bben staan en dan nog niet hebben :(

ikke wachten op de KT7 Raid :) :) :) :) :)
alleen weet nog niet wat er op een duron 700 of athlon 700 en allebei overclocken maar welke gaat dat het best de duron of athlon ??
duron weten we allemaal is toppie maar wat about de ahtlon ??

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Pagina: 1