SMC Barricade printer server?

Pagina: 1
Acties:

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Topicstarter
Yo,

ik lees hier wat reviews over de SMC barricade broadband router (wil me binnenkort iets dergelijks aanschaffen), en de meeste reviews zijn nogal lovend over een feature ervan, nl. de printer server. Maar wat is dat precies en hoe werkt het? Zelfs SMC zelf doet er nogal vaag over, zit er op die router een parallelle poort of zo? Of moet je printer nog steeds aan een draaiende PC hangen? :?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De barricade heeft gewoon een eigen printer uitgang. Daar hang je de printer aan, en de clients sturen hun opdrachten naar de barricade/printer.

Ik heb de Barricade zelf ook, en hij rules echt!! Ik heb alleen de printer-optie zelf nog niet gebruikt, dus of het goed werkt kan ik niet zeggen.

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 09:13 schreef Artcore_Trooper het volgende:
De barricade heeft gewoon een eigen printer uitgang. Daar hang je de printer aan, en de clients sturen hun opdrachten naar de barricade/printer.
Wat voor uitgang is dat dan? Parallel of USB :? Ik vind nergens plaatjes van de achterkant :(

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 09:29 schreef Dawai het volgende:

[..]

Wat voor uitgang is dat dan? Parallel of USB :? Ik vind nergens plaatjes van de achterkant :(
Nee klopt, ik heb ook nog zitten zoeken. Het is een parallelle uitgang.

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Afbeeldingslocatie: http://utopia.ision.nl/users/albertaa/barricade.jpg

Hier dus een foto van de achterkant. Om het formaat aan te geven heb ik hem even op een CD-doosje gezet. Het ding bevalt echt geweldig goed! ( geen aandelen, jammer) :9~

Kubuntu

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Echt jammer dat hij niet werkt met Mxstream, anders had ik hem allang gekocht in Amerika. Waren wel wat deals, zelfs een keer voor $50 na rebate, super cheap!

"Choose life"

• Dawai

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Topicstarter
Mooi, ik ging eerst eentje van Linksys aanschaffen maar die printer server lijkt me echt wel een groot voordeel... Nog een vraagje, hoe ziet die printer eruit in Windows? Gewoon als een gedeelde netwerkprinter in netwerkomgeving of moet je speciale soft installeren :? Op de site van SMC staat bitter weinig info, in tegenstelling tot Lynksys :(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op zaterdag 23 juni 2001 11:02 schreef Martijnos het volgende:
Echt jammer dat hij niet werkt met Mxstream, anders had ik hem allang gekocht in Amerika. Waren wel wat deals, zelfs een keer voor $50 na rebate, super cheap!
"na rebate" betekent dus dat je achteraf geld terug krijgt...en dat kan dus alleen als je in USA/Canada woont!!!! Pas dus op met die rebates want wij hebben der hier niks aan!

Over die printserver dus. Ik heb die SMC ook en hij bevalt prima.
Om de printer te gebruiken installeer je eerst de (windows) driver. Deze driver installeert de "PRTmate" printerpoort, en is dus alleen om de printer in een windowsomgeving vanaf de clients te kunnen gebruiken. Vervolgens installeer je een nieuwe lokale printer, maar kies je bij de poort niet de LPT1poort, maar de PRTmate poort. Je kan dan het ip nr opgeven van de router en voila..hij werkt..

Voor linux gebruikers (of mensen die de drivers niet willen gebruiken) kan je het ook zo doen:

Here is the "Add Printer Wizard" step by step:

1. Local or Network Printer - Choose Local. Click Next.

2. Select the Printer Port - Choose "Create New Port" and "Standard TCP/IP Port". Click Next. ("Add Standard TCP/IP Port Wizard" starts)

3. Click Next. Enter "192.168.123.254" in the Printer Name or IP Address" field. Click Next.

4. Additional Port Information Required - Select "Custom" under "Device Type". Click "Settings". ("Configure Standard TCP/IP Port Monitor" panel comes up.)

5. Select "LPR" under "Protocol" and enter "lp" under "LPR Settings - Queue Name". Click OK. Click Next. Click Finish.

6. Finish Printer Wizard...

Wees consequent, maar niet altijd

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 28 juni 2001 01:28 schreef Ook het volgende:

[..]

"na rebate" betekent dus dat je achteraf geld terug krijgt...en dat kan dus alleen als je in USA/Canada woont!!!! Pas dus op met die rebates want wij hebben der hier niks aan!

knip
Ik heb de beschikking over een adres in Amerika en een Amerikaanse creditcard, dus geen probleem voor mij >:)

"Choose life"

Pagina: 1