Toon posts:

Pc slaat ineens vast.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Sinds 5 dagen ong slaat mijn pc vast, dit gebeurd nadat ik mijn browser een tijdje open heb laten staan (Mozilla) de melding die ik krijg is:
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/ygj5xd97z/Error.jpg

De enige manier om hem dan uit te krijgen is door de aan/uit knop
Ik heb een andere browser geprobeerd, (nu chrome) maar ook dan slaat hij vast maar dan zonder melding.
Bovenstaande error zegt mij niks, het is ook onmogelijk om een optie te selecteren
Programma's die ik heb lopen.... Steam, Avast (sinds vandaag) Onedrive en het proggie van Nvidia.
Deze worden alle vier standaard opgestart als ik mijn pc aanzet. Buiten dat heb ik niks open staan
Virusscan geprobeerd maar ironisch genoeg liep mijn pc toen ook vast. Maar ik heb niks raars gedownload wat dit kan verklaren.
Ik gebruik Windows 10 Pro

Virussen etc weet ik altijd wel te verwijderen, hoe hardnekkig ook. Wat dit betreft... dit is volledig nieuw voor me.
Zover ik weet is alles up to date.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 21:56 ]

Alle reacties

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ziet er gewoon uit als een script wat door een van je bezochte websitebezoek gestart wordt.
Lijkt alsof er iets fout zit in het script waardoor bijv je cpu load naar de max gaat of je ram vol loopt.

Reageert je pc nog op ctrl alt del? (Kan lang duren voordat je lock screen komt als je pc hard bezig is)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 28-03-2016 22:24 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Ziet eruit als een Javascript bug. Gebruik eem debugger zoals Firebug of Chrome elements inspector om het voor zeker vast te stellen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een aantal weken geleden een harde schijf uit een oude pc gehaald en aangesloten, ik heb deze geformatteerd en het probleem lijkt voor nu opgelost.
Mijn processor is nu een stuk rustiger, al heb ik nu wel (hiervoor ook)
"servicehost: lokaal systeem (netwerkbeperkingen) (10)" die standaard bovenaan staat en tussen de 20 en 40% vraagt en:
"servicehost: lokale service (netwerkbeperkingen) (7)" die op en neer gaat ik heb geen flauw idee wat dit doet.

Klein vraagje nog.
Ik heb die harde schijf dus geformatteerd en hij geeft aan 97,5 gb vrij van de 97,6gb zodra ik op "ok" klik na het formatteren gaat ie meteen naar 97.3 gb vrij van de 97.6gb. Is dit normaal? er staat namelijk helemaal niks op.

Die harde schijf is wel in 2'en gedeeld (hoe je dat ook noemt) maar ik blijf het raar vinden.

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-08 22:30
Dit was meschien een java script bug maar ik gok dat het maleware was.
Heb ditzelfde ook gehad. Dan begint firefox opeens een vreemd javascript word gebruikt die alles laat vastlopen. Bij mij was het zelfs uiteindelijk zo ver dat ik firefox alleen moest opstarten en alles liep vast.
De enige oplossing is windows er opnieuw opzetten. (Of dagenlang moeilijk doen met anti-maleware software die bijna niet werken)