Toon posts:

Twee games twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik weet niet of dit überhaupt mogelijk is, vandaar de wellicht wat domme vraag.

Ik heb de beschikking over twee schermen. Hiermee zou ik graag twee games tegelijkertijd willen draaien. Het nadeel op dit moment is dat als ik m'n tweede spel window mode naar mn rechter scherm sleep, en dan ga spelen op m'n hoofdscherm, het spel op het rechter scherm stil staat. Wordt als het ware gepauzeerd omdat ik klik op het andere spel, in een andere window. Kan ik op één er van een manier, of via een bepaalde software, het zo instellen dat ik m'n spel op m'n rechter scherm lekker door zie draaien en tegelijkertijd game op m'n linker scherm?

Ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is!

Groetjes,
Bryan

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-03-2016 19:22)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het korte antwoord is eigenlijk gewoon dat het niet kan.. ;)

Technisch gezien klopt dat antwoord niet, want het kan wel, maar dan heb je heel veel geld nodig.
Gewoon even een programmaatje installeren die dit hinderlijke gedrag omzeilt, is er niet bij.

Dividend for Starters

Alle reacties

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je kunt VM's draaien, maar dat vereist een "zeer" krachtige PC omdat je resources moet delen, en een GPU voor ieder scherm. Denk aan een moderne i7 met 8 threads, die kun je dan delen over 2 VM's.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Croga
  • Laatst online: 28-01 13:44

Croga

The Unreasonable Man

Of de eenvoudige oplossing: Beide spellen in Window modus.......

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

kuusj98 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:19:
Je kunt VM's draaien, maar dat vereist een "zeer" krachtige PC omdat je resources moet delen, en een GPU voor ieder scherm. Denk aan een moderne i7 met 8 threads, die kun je dan delen over 2 VM's.
Hij vraagt zich niet af of het draaien mogelijk is, want hij geeft zelf aan dat dit wel lukt. Maar waar het mis loopt is dat het ene spel stopt (lees pauzeert).

Dit ligt aan de games en zou misschien met tools of trucjes wel kunnen maar daar moet je specifiek voor zoeken naar die specifieke games, of ons meer informatie geven.

[ Voor 1% gewijzigd door True op 28-03-2016 21:24 . Reden: ( ) ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24

Emiel1984

Made in NL

True schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:23:
[...]

Hij vraagt zich niet af of het draaien mogelijk is, want hij geeft zelf aan dat dit wel lukt. Maar waar het mis loopt is dat het ene spel stopt (lees pauzeert).

Dit ligt aan de games en zou misschien met tools of trucjes wel kunnen maar daar moet je specifiek voor zoeken naar die specifieke games, of ons meer informatie geven.
Omdat ik ook het idee heb dat dit in de TS staat.
Zou het gebruik\configureren van een andere controller in een van de schermen misschien kunnen werken.
Het is het proberen in ieder geval de moeite waard :+ .

[LTS][MTS][HTS]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
En over wat voor spellen het gaat.. Aat voor pc ts heeft etc..

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit filmpje beantwoord je vraag :P:

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:33:
Dit filmpje beantwoord je vraag :P:
[video]
VM's dus.. Gamen op dezelfde Windows install op dezelfde GPU op 2 schermen lijkt me niet mogelijk op een deftige manier. Wellicht wel door ze in windowed te draaien, maar dan heb je nog een serieus krachtige GPU of erg oude games nodig die niet al te veel kracht opzuigen van het andere spel. Dan zit je nog met controllers, wellicht dat je de muis bij de ene game kunt gebruiken en dan een controller bij de andere game zodat dit niet conflicteert, maar goed, ik zou het gewoon op VM's houden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

kuusj98 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:37:
[...]

VM's dus.. Gamen op dezelfde Windows install op dezelfde GPU op 2 schermen lijkt me niet mogelijk op een deftige manier. Wellicht wel door ze in windowed te draaien, maar dan heb je nog een serieus krachtige GPU of erg oude games nodig die niet al te veel kracht opzuigen van het andere spel. Dan zit je nog met controllers, wellicht dat je de muis bij de ene game kunt gebruiken en dan een controller bij de andere game zodat dit niet conflicteert, maar goed, ik zou het gewoon op VM's houden.
Inderdaad :P.

Ik moet de TS in dit geval VirtualBox afraden, VMware Player is beter in hardware versnelling.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht Multipoint?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je met VM's wilt gamen, wil je absoluut een IO-MMU hebben. Helaas is CPU-keuze licht beperkt, maar veel lastiger: moederbordsupport is noodzakelijk en helaas ontbreekt het ook vaak of werkt het niet goed.

Wat cruciaal is, is dat er een correcte ACPI IVRS tablel aanwezig is in BIOS.

Goed nieuws is dat er een Wikipedia-pagina is met known-good hardware:
Wikipedia: List of IOMMU-supporting hardware

Aangezien TS nagelaten heeft z'n systeemspecs te melden (kuch Het algemeen beleid #quickstart kuch) kunnen we niet roepen of dit met huidige hardware een optie is, maar omgekeerd: als IO-MMU afwezig is, moet bij virtualization de GPU in software geemuleerd worden, waardoor performance volstrekt onbruikbaar is voor gaming. Kortom, ofwel IO-MMU, danwel geen virtualized gaming :o
Nouja, als we het over 3D games hebben. Minesweeper lukt vast wel :z

Oslik blyat! Oslik!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-01 13:56
Kun je niet beide games in windowed draaien en dan met zoiets als Borderless gaming
http://store.steampowered.com/app/388080 full screen emuleren?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Irwon schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:22:
Kun je niet beide games in windowed draaien en dan met zoiets als Borderless gaming
http://store.steampowered.com/app/388080 full screen emuleren?
Ja, maar je kan maar 1 scherm tegelijk in focus hebben, dus bestuurbaar. Daar heeft TS niks aan en dit was al geprobeerd.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Acties:
  • Beste antwoord

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het korte antwoord is eigenlijk gewoon dat het niet kan.. ;)

Technisch gezien klopt dat antwoord niet, want het kan wel, maar dan heb je heel veel geld nodig.
Gewoon even een programmaatje installeren die dit hinderlijke gedrag omzeilt, is er niet bij.

Dividend for Starters

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Als ik de OP lees zie ik nergens dat ze allebei tegelijk bestuurd hoeven te worden, eerlijk gezegd...

Alleen dat de tweede game actief door blijft renderen, ipv stilstaand beeld laat zien. En dat is iets dat in mijn ervaring prima moet kunnen, zolang je GPU het aankan en het spel zelf dat ondersteunt. Ik kan het op mijn laptop+extern scherm met sommige spellen wel, met andere niet - hoewel volgens mij (fullscreen) windowed een vereiste lijkt voor het spel op het tweede scherm.

Iets meer informatie van de OP zou mooi zijn, voor we het hier met z'n allen veel te ingewikkeld gaan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Twam op 29-03-2016 13:38 ]

Pagina: 1