Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Yoga

Pagina: 1
Acties:

• StripedSocks13
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi Hoi,

Na lang zoeken naar een laptop ben ik uitgekomen op de Lenovo Yoga 3 14 (80JH00QHNX) (±€900) of de LENOVO YOGA 500-14IBD (80N4012FNX) (±€550).

Ik wil er digitaal mee tekenen en zal er dus een stylus bij kopen. Nu stond ik vandaag in de MediaMarkt en de verkoper was er van overtuigd dat de Yoga 3 uiterst geschikt is voor digitaal tekenen maar of dat voor de Yoga 500 ook gold kon hij mij niet vertellen.

En door alle verschillende types en specificaties die nagenoeg hetzelfde zijn weet ik niet zo goed welke ik nu moet kiezen. Kan iemand mij hierbij helpen en mij meer vertellen over de geschiktheid van de Yoga 500?

Groetjes

• StripedSocks13
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2021
Dit had een "vraag stellen" topic moeten zijn, hoe kan ik dit aanpassen??

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat was je van plan te gaan tekenen dan? Prutsen in Paint?
Want voor enige vorm van precisie is een touchscreen sowieso niet echt een aanrader.
Sowieso zijn de stylussen meestal een vrij dikke tip (deels om het scherm te beschermen tegen krassen) en het scherm is gemaakt om te reageren op je handen/vingers. Dus je moet constant je hand van het scherm weg zien te houden terwijl je tekent.

Zie ook de officiele Lenovo forums: https://forums.lenovo.com...ga-3-14-quot/td-p/2118357

Als je precisie wil, ben je veel beter af met een goedkoop Wacom tablet, zoals een Bamboo of een Intuos Draw.
En dan maakt de laptop verder ook niet zo veel meer uit trouwens.

Edit: Qua specificaties liggen die twee ook een fors eind uit elkaar.
Core i5 (dualcore met hyperthreading, dus 4 threads ipv 2) versus Core i3 (dualcore, 2threads).
Volwaardige SSD versus een Hybride harddisk.
Mat versus glanzend scherm (glanzend is minder bij sterker omgevingslicht).
Verlicht toetsenbord versus onverlicht.
1.7KG versus 1.8KG gewicht.

Maargoed, beide zouden prima in staat moeten zijn om een fatsoenlijk tekenpakket te draaien, c.q. Photoshop te gebruiken. Al is de duurdere van de twee obviously meer futureproof.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 28-03-2016 20:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16
McKaamos schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:53:
Wat was je van plan te gaan tekenen dan? Prutsen in Paint?
Want voor enige vorm van precisie is een touchscreen sowieso niet echt een aanrader.
Sowieso zijn de stylussen meestal een vrij dikke tip (deels om het scherm te beschermen tegen krassen) en het scherm is gemaakt om te reageren op je handen/vingers. Dus je moet constant je hand van het scherm weg zien te houden terwijl je tekent.

Zie ook de officiele Lenovo forums: https://forums.lenovo.com...ga-3-14-quot/td-p/2118357

Als je precisie wil, ben je veel beter af met een goedkoop Wacom tablet, zoals een Bamboo of een Intuos Draw.
En dan maakt de laptop verder ook niet zo veel meer uit trouwens.
Ik heb van het werk een Yoga 13 met pen ingebouwd. Deze heeft in de Windows Device Manager gewoon een Wacom tablet staan. De pen heeft ook een dunne tip waar je prima mee kan tekenen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Archie_T schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:58:
[...]

Ik heb van het werk een Yoga 13 met pen ingebouwd. Deze heeft in de Windows Device Manager gewoon een Wacom tablet staan. De pen heeft ook een dunne tip waar je prima mee kan tekenen.
Yoga 13 ja, niet Yoga 3. ;)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16
McKaamos schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:00:
[...]

Yoga 13 ja, niet Yoga 3. ;)
Oeps.. Je hebt gelijk, nou ja dan heb ik niets gezegd ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Archie_T schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:02:
[...]

Oeps.. Je hebt gelijk, nou ja dan heb ik niets gezegd ;)
Kan gebeuren ;)
Yoga 13 is trouwens ook niet de mainline Yoga, maar een IdeaPad.
Zit sowieso een prijsklasse hoger (gemiddeld 1300 euro, afhankelijk van model en opties) en 2 generaties Core-i processoren terug.

Anyway, tekenen op een touchscreen kan ik je niet aanraden.
Prima als je b.v. een Powerpoint presentatie wil voorzien van een pijltje en een onderstreping ofzo. Wil je een schets maken of iets dergelijks, dan is een fatsoenlijk digitizer tablet/scherm een must.

Ik zou dan ook de Yoga 500 nemen. Die is ruim snel genoeg voor tekenen.
En dan daarbij een Wacom Intuos Draw voor een euro of 70. Eventueel voor 30 euro het wireless pack erbij.
Dat ding zit verbazend goed in de features, vergeleken met Wacom's eerdere pogingen om tablets in het goedkope segment aan de man te brengen. (denk aan de oudere Bamboo series).

In de Intuos lijn zijn er nog een paar andere varianten naast de Draw trouwens. Die worden geleverd met een extra softwarepakket om je mee op weg te helpen. Afhankelijk van het exacte model is de software toegespitst op een bepaald doel.
Draw is de kale versie, daarnaast is er de Art (met een stuk tekensoftware erbij), Photo (met fotobewerkings software) en de Comic (met illustratie software). Die versies zijn dan ook 3 tientjes duurder ivm de software.
Het overwegen waard, als je al voor je ziet wat je er mee wil gaan doen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou een Surface pro 4 kopen.. die pen is erg goed.. Of een iPad Pro

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 10:47
Of een HP Spectre X360.
Die heeft een digitizer in het scherm (adverteert HP niet mee???) en werkt perfect met een Dell stylus.

Draadloos laden op onze Zon

Pagina: 1