Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 12:01
Haloo tweakers,

ik heb deze oude camera uit 2002 de Minolta dimage 7i gekregen van mijn vader. reviews: Minolta Dimage 7i review

Fotos: http://imgur.com/a/5RZhN

Ik vroeg me af of ik deze camera kan verkopen nog voor geld?
Er zit nog een cameratas, microdrive ibm 340mb bij. Geen oplader en batterijen. En hij zou ergens moeite moeten hebben volgens mij met de flitser of de zoom gedeelde.
Verder zou die aan de lader en/of batterijen moeten werken.

Verder heb ik ook deze microdrive, maar als het goed is zou je met elke compact flash reader de data/foto's van af moeten halen?
Want er staan misschien foto's op die ik er vanaf wil halen.

Bedankt nog voor jullie tijd :)

Beste antwoord (via tomaszcs op 29-03-2016 16:10)

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik denk niet dat je nog heel veel geld gaat vangen voor een 14 jaar oude camera...

Wat de foto's betreft, als je m aan kan zetten kan je zien of er uberhaupt foto's op staan :) Mocht dat het geval zijn dan kan je idd met een compact flash reader je foto's eraf halen.

Ik zou m gewoon ergens in de kast leggen en niet meer naar omkijken.
Mocht je geintresseerd zijn in foto's maken dan kan je er natuurlijk mee gaan schieten, maar verwacht geen wonderen ;)

Als je 'm echt heul graag kwijt wil, kan je 'm in de vraag & aanbod gooien en dan tegen elk aannemelijk bod :) Wie weet wat de gek er nog voor geeft :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
Ik denk niet dat je nog heel veel geld gaat vangen voor een 14 jaar oude camera...

Wat de foto's betreft, als je m aan kan zetten kan je zien of er uberhaupt foto's op staan :) Mocht dat het geval zijn dan kan je idd met een compact flash reader je foto's eraf halen.

Ik zou m gewoon ergens in de kast leggen en niet meer naar omkijken.
Mocht je geintresseerd zijn in foto's maken dan kan je er natuurlijk mee gaan schieten, maar verwacht geen wonderen ;)

Als je 'm echt heul graag kwijt wil, kan je 'm in de vraag & aanbod gooien en dan tegen elk aannemelijk bod :) Wie weet wat de gek er nog voor geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
Bedankt voor uw tijd nog Kypo, klopt het is een heel oude camera maar misschien een verzamel opject. :P Dan zal ik even kijken of ik ergens nog zo'n reader kan vinden en ik zet hem wel op v&a en kijk wel wat de gek ervoor geeft.

Nog een fijne avond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
Hehe geen probleem!

Er zit een usb aansluiting op, dus mocht je nog ergens zo'n kabletje hebben liggen dan kan je altijd je camera nog aan je PC proberen te hangen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 23:13
Lol denk je serieus dat iemand hier geld voor over heeft? :D

Echt een verzamelobject is het ook niet; deze camera's waren best populair en heb ik al vaker op rommelmarkten zien liggen voor +- €1.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb zelf een Canon Eos 300D (2003, destijds zo'n 1100 euro met 18-55 kitlens) met een paar goede lenzen, het ding maakt wel leuke foto's op wat moeilijkere omstandigheden of macro's, maar mijn Nexus 6P haalt het ding overall eigenlijk overal dik op in. Een compact die ik zo'n 2 jaar geleden heb gekocht (Canon Ixus 135) maakt naar mijn idee nog betere foto's, maar daar neem je wel af en toe wat detailverlies voor rekening.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Geen oplader en batterijen. En hij zou ergens moeite moeten hebben volgens mij met de flitser of de zoom gedeelde.
Verder zou die aan de lader en/of batterijen moeten werken.
Tsja, wat denk je zelf? Op het internet gaan ze sowieso voor weinig geld (~ $60) als ze in goeie staat zijn. Met zo veel gebreken mag je van geluk spreken als iemand een symbolisch bedrag wil betalen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb zo'n DiMAGE 7i ruim een jaar gebruikt; was m'n eerste digitale camera. Leverde (voor die tijd) prima TIFF files van redelijk hoge resolutie.
Ding vrat alleen batterijen. Je kon niet genoeg oplaadbare AAtjes bij je hebben. En bij intensief gebruik werd alles behoorlijk warm.

Ook was het geheel redelijk fragiel; je moest er wel voorzichtig mee omspringen.
Veel plezier mee gehad. En toen stapte ik over op de Nikon D100... >:)

Wat het nu waard is? Gewoon net als met alle oude(re) consumenten elektronika. Nop, wat de gek er voor geeft. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
50 jaar wachten voor in een museum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kypo schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:05:
...
Ik had voor mijn ~12 jaar oude Bronica RF645-set nog ongeveer de (niet-inflatiegecorrigeerde) nieuwprijs gevangen, dus het kan meevallen. Bij een Minolta dimage 7i ligt dat wel anders inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
Bedankt nog voor de reacties, was gewoon beniewd.

Bedankt iedereen.

Pagina: 1