Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Ik zoek een?
Een telefoon die 3 jaar meekan op volle toeren op games zoals grand theft auto san andreas, real racing 3 en aspahlt 8. Ik game veel, ook browse ik veel en ook veel filmpjes. Ik wil dat mijn telefoon niet afzwakt na 2 jaar. Ik vind updates ook wel belangrijk en vooral leuk.

Wat is je budget?
400 en zeker niet boven de 425

Wat heb je zelf al gevonden?
Oneplus Two: ik ben bang dat ze hun updates niet meer zo serieus nemen net als bij hun MM update die nog moet komen
iPhone 5S: ik heb een iPad en apple staat toch garant voor kwaliteit en updates, maar deze is al uit 2013 dus nog 3 jaar betwijfel ik.
Samsung Galaxy S6: ik ben bang dat er niet veel updates meer gaan zijn, en ik weet niet of deze 3 jaar zal volhouden. Heb al gehoord dat ze snel afzwakken in prestaties(Samsung in het algemeen).

Kan je op de S6 custom roms zetten en blijft hij dan nog in garantie.

Andere voorstellen mogen ook, ik ga deze week eens naar de Mediamarkt om ze eens in mijn hand te houden en eens te testen. Ik wil gewoon de perfecre van de 3, want ik hecht veel waarde aan mijn telefoon. Ik weet niet of ik de overstap van Ios naar android als leuk ga ervaren.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door iBombs op 28-03-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 15:29
Benieuwd welke tweaker zich hier aan waagt:
Een telefoon aanprijzen die gegarandeerd nog 3 jaar de nieuwste games aan kan én up to date blijft én niet slijt (bv accu) én onder de 425 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 28-03-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Games als GTA SA kunnen huidige modellen (wellicht de iPhones met hun lage-res scherm) telefoons nog steeds niet op ultra met 60 FPS spelen. De Nexus 6P die ik momenteel heb is zowat topmodel op dit moment (buiten de S7, maar goed) en heeft alle raw-power beschikbaar, maar zit als het een beetje warm is/handen/benen al snel wat te korten in snelheid waardoor games als Subway Surfers af en toe nog niet continue 60 FPS lopen. Dit kan uiteraard ook aan de app liggen, of mijn telefoon die te zuinig wil zijn en niet naar 2Ghz clockt.

Met een budget van 400 kun je bijvoorbeeld een Nexus 5X halen. Iets krachtiger is de Galaxy S6, maar die zit redelijk vol met Samsung meuk waardoor hij nog niet echt veel sneller aanvoelt dan met stock android. Je kunt hier dacht ik wel custom roms op zetten, maar gezien de niet-Qualcomm SoC zullen dat er niet gigantisch veel zijn. Garantie op updates van Samsung zelf heb je helemaal niet, het was al twijfelen of 6.0 naar de S6 kwam, kun je nagaan...

Het enige merk waar je enigzinds gegarandeerd van updates bent is gewoon de Nexus serie, die krijgen 2 jaar gegarandeerd (afaik) alle updates (dus eigenlijk 3 grote android versies in totaal) en krijgen daarna meestal nog wel de kleinere (e.g. 6.1 of 6.22) updates en alle beveiligingsupdates.

Maar goed, er bestaat natuurlijk geen pasklaar antwoord op je vraag, de S6 valt 15 euro buiten je uiterste limiet en de telefoon die daarna komt met veel vinkjes bij je wensen is de Nexus 5X. Als je de 32GB versie pakt van zo'n 325 (?) euro heb je nog zo'n 100 euro over voor een wat snellere telefoonupgrade.
De Nexus 6P heeft een aanzienlijk snellere chip, maar heeft ook de dubbele schermresolutie, het is een nagenoeg onmogelijke opgave...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
kuusj98 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:20:
Met een budget van 400 kun je bijvoorbeeld een Nexus 5X halen. Iets krachtiger is de Galaxy S6, maar die zit redelijk vol met Samsung meuk waardoor hij nog niet echt veel sneller aanvoelt dan met stock android. Je kunt hier dacht ik wel custom roms op zetten, maar gezien de niet-Qualcomm SoC zullen dat er niet gigantisch veel zijn. Garantie op updates van Samsung zelf heb je helemaal niet, het was al twijfelen of 6.0 naar de S6 kwam, kun je nagaan...

Het enige merk waar je enigzinds gegarandeerd van updates bent is gewoon de Nexus serie, die krijgen 2 jaar gegarandeerd (afaik) alle updates (dus eigenlijk 3 grote android versies in totaal) en krijgen daarna meestal nog wel de kleinere (e.g. 6.1 of 6.22) updates en alle beveiligingsupdates.

Maar goed, er bestaat natuurlijk geen pasklaar antwoord op je vraag, de S6 valt 15 euro buiten je uiterste limiet en de telefoon die daarna komt met veel vinkjes bij je wensen is de Nexus 5X. Als je de 32GB versie pakt van zo'n 325 (?) euro heb je nog zo'n 100 euro over voor een wat snellere telefoonupgrade.
De Nexus 6P heeft een aanzienlijk snellere chip, maar heeft ook de dubbele schermresolutie, het is een nagenoeg onmogelijke opgave...
Ik snap de hype rond de NEXUS 5X niet, ik vind deze telefoon niet echt mooi tot bijna zelf lelijk, hij ziet er zo goedkoop uit, op foto lijkt het een plastic speeltje(NEXUS 6P heeft een mooie achterkant, maar de voorkant ziet er ook zo goedkoop uit, sorry) En in snelheid is hij in een nek aan nek race me de Oneplus Two, en die vind ik persoonlijk er prachtig uitzien en die extra ram wil ik wel en de Two heeft toch het dubbele geheugen voor 20 euro extra, is die 20 euro extra het dan niet waard? Maar de 6P is wel een van de beste toestellen en hij heeft een van de mooiste softwares. Corrigeer mij maar als ik iets fout zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Ik bedoel dat hij wel wat trager mag worden, niet te dramatisch. Alles slijt hé dat is normaal, maar gewoon iets die 3 jaar meekan met degelijke snelheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

iBombs schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Ik snap de hype rond de NEXUS 5X niet, ik vind deze telefoon niet echt mooi tot bijna zelf lelijk, hij ziet er zo goedkoop uit, op foto lijkt het een plastic speeltje(NEXUS 6P heeft een mooie achterkant, maar de voorkant ziet er ook zo goedkoop uit, sorry) En in snelheid is hij in een nek aan nek race me de Oneplus Two, en die vind ik persoonlijk er prachtig uitzien en die extra ram wil ik wel en de Two heeft toch het dubbele geheugen voor 20 euro extra, is die 20 euro extra het dan niet waard? Maar de 6P is wel een van de beste toestellen en hij heeft een van de mooiste softwares. Corrigeer mij maar als ik iets fout zeg :)
Uiterlijk is natuurlijk iets wat voor iedereen anders is, zelf vind ik de camera "berg" op de achterkant bijvoorbeeld niks, net zoals dat rot onderzeeër-periscoop ding van de 6P. Het geeft de toestellen echter wel wat anders qua uiterlijk, je zegt niet dat "het wel een iPhone zou kunnen zijn" wat ikzelf bij enkele toestellen wel erg heb.

Vaderlief en mijn zusje hebben allebei een 5X, eentje in het zwart, en de ander in wit. Het is hetzelfde materiaal behuizing waar ook de Nexus 5 van is gemaakt, en die telefoon heb ik met 2 jaar vol plezier in bezit gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ondanks het leuke uiterlijk van aluminium, ik toch liever het soort soft-plastic textured materiaal van de 5 en 5X heb.

De voorkant van de 6P ziet er in mijn ogen gewoon zo plain uit als maar kan, zwart dus. Dit is (weer vanuit mijzelf gesproken) ook gewoon veruit het fijnste, zeker met een AMOLED paneel. Zoals HTC dat zo overdreven met de M8 heeft, vind ik afschuwelijk lelijk en irritant.

Wat de betreft de Oneplus 2, ik denk dat je daar nog wel eens aardig teleurgesteld uit zou kunnen komen. Je zegt zelf: "die vind ik persoonlijk er prachtig uitzien", terwijl je die mening waarschijnlijk ook op een foto hebt gebaseerd net als bij de 5X. Persoonlijk vind ik de Oneplus 2 weer niet het allermooiste toestel, cameragedeelte achterop ziet er een beetje oubollig uit en de voorkant is echt precies hetzelfde als die van zowat iedere telefoon: zwart. Edit: for the record: ik heb hem zelf een paar uur van een vriend geleend, dus heb een redelijk beeld van het ding.
Bij de Oneplus moet je niet vergeten dat de service echt niet om over naar te huis te schrijven is, als er iets is aan dat ding moet je hem opsturen wat natuurlijk verzendkosten met zich meebrengt en van wat ik her en der heb meegelezen in het (aparte!) service-topic over Oneplus zou ik mezelf ondanks de leuke prijs proberen in te houden. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen we allemaal, maar of dat bij Oneplus ook echt de eerste rang is? Ik waag het ernstig te betwijfelen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is al je vijfde MAA-topic. Het houdt een keer op hoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.