Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:32
Mensen,

Ik ben momenteel in het bezit van een prima versterke + boxen, waar ik ook mijn tv op heb aangesloten. Ik heb echter ook nog een achterkamer en een keuken waar ik (al dan niet tegelijk) muziek af wil spelen. Daarom ben ik mij aan het oriënteren op multiroom systemen.

Waar ik muziek wil hebben:
- In mijn voorkamer (waar ook de tv staat)
- In de achterkamer
- In de keuken

Waar ik naar op zoek ben:
- De box(en) in de voorkamer moeten op de tv aangesloten kunnen worden (volgens mij is 3.5 mm jack voldoende). Surroundsound is niet nodig
- Geluidskwaliteit met name in de voorkamer is belangrijk
- Achterkamer en keuken mag wat minder vermogen zijn
- Met name achterkamer en keuken moet draadloos zijn
- Budget max. 1000 euro.
- Op de boxen moet Spotify afgespeeld kunnen worden vanaf telefoon, zonder dat telefoon leeggetrokken wordt (dus via Wifi)

Ik heb inmiddels al wat gezocht. Ik zit nu zelf te denken aan de Bose Soundtouch 10 voor de keuken en achterkamer en Bose Soundtouch 20 (of 30) voor de voorkamer.

Andere optie waar ik naar aan het kijken (en die financieel aantrekkelijker is). Is de Libratone ZIPP (iemand hier ervaring mee?). Lees er positieve verhalen over.

Heeft iemand nog tips/ervaringen met betrekking tot de multiroom systems?

Ben natuurlijk bekend met Sonos, maar deze is niet aan te sluiten op mijn TV volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Zelf gebruik ik sinds kort Google Cast, met als bijkomend voordeel dat je bestaande HiFi apparatuur geschikt maakt voor multiroom voor slechts € 39,95.Speakers heb je momenteel alleen van LG en Sony, hoewel andere merken ook een speaker in de planning hebben, zoals Philips en Denon. In de woonkamer houd je vervolgens je bestaande versterker + speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
merauder schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:40:
Zelf gebruik ik sinds kort Google Cast, met als bijkomend voordeel dat je bestaande HiFi apparatuur geschikt maakt voor multiroom voor slechts € 39,95.Speakers heb je momenteel alleen van LG en Sony, hoewel andere merken ook een speaker in de planning hebben, zoals Philips en Denon. In de woonkamer houd je vervolgens je bestaande versterker + speakers.
Google Cast ook naar gekeken. Moet ik dan voor alle drie de ruimtes een Google Cast hebben + boxen kopen (voorkamer is al, dus voor die kamer niet nodig)? En dan hebben zowel de boxen als de Cast voeding nodig, denk ik?

De andere systemen trekken me dan weleer, denk ik. Hoewel ik wel heel positief ben over de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het opgelost met meerdere Chromecast apparaten in combinatie met actieve speakers (Hercules XPS 2.0 80). Komt prima geluid uit voor de slaapkamer en keuken.

Leuke aan de Chomecast is dat je zelf ruimtes kunt aanmaken, waar je je Spotify naartoe streamt.
Je maakt bijvoorbeeld een ruimte "Begane grond" aan en je stelt hiervoor in dat de Chromecast apparaten die je beneden hebt aangesloten af moeten spelen. In Spotify stream je vervolgens de muziek naar "Begane grond" en je hebt beneden overal muziek.

Ander voordeel van de Chromecast is dat deze Spotify 'actief' voor je speelt, en je telefoon dus geen extra batterij verlies heeft. Je telefoon/tablet is dus eigenlijk een afstandsbediening voor Spotify.

[ Voor 6% gewijzigd door --Erik-- op 28-03-2016 22:13 ]

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
Wil je in de voorkamer nu een streamer die je op de bestaande audioset kunt aansluiten, of wil je die audioset vervangen voor een alles-in-1 oplossing waar ook je TV op aangesloten moet worden?

Vooor beide scenario's biedt Sonos volgens mij prima oplossingen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Sonos idd en dan met playbar voor bij de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
Ik zou ook eens bij Raumfeld kijken; bevalt mij erg goed.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat nog onduidelijk is aan het topic, is of de bestaande versterker + speakers vervangen moeten worden of ben je op zoek naar een uitbreiding van je set zodat je ook multiroom audio hebt. Als dat laatste het geval is, kun je prima vooruit met een Sonos Connect in je huiskamer die je aan de versterker hangt. In de overige ruimtes een Play speaker en klaar.

Verder nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-10 22:20
Zelf heb ik ook een aparte woonkamer en keuken. Daarom ben ik sinds kort zelf in het bezit van een multiroom systeem van Samsung:

pricewatch: Samsung HW-J650
pricewatch: Samsung WAM5500 R5

De laatste is ook leverbaar in twee kleinere, goedkopere formaten:
pricewatch unsorted: Samsung WAM3500 (Streaming audio)
pricewatch unsorted: Samsung WAM1500

De samsung app bevalt me zeer goed en voldoet aan je genoemde eisen.

Misschien ook een systeem om mee te nemen in je overweging?

[ Voor 20% gewijzigd door 1990Maikel op 29-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha Musiccast - voorkamer R-N602, achterkamer ISX-80, keuken wx-030,
Ga je wel iets over de € 1000,- als je heel goed zoekt.
Voldoet aan al jou wensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Droplollie schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:49:
[...]

Google Cast ook naar gekeken. Moet ik dan voor alle drie de ruimtes een Google Cast hebben + boxen kopen (voorkamer is al, dus voor die kamer niet nodig)? En dan hebben zowel de boxen als de Cast voeding nodig, denk ik?

De andere systemen trekken me dan weleer, denk ik. Hoewel ik wel heel positief ben over de Chromecast.
Dat hangt af van de speakers die je er bij koopt. Je hebt speakers die voorzijn zijn van Google Cast, maar je kan ook een willekeurige set kopen ( mits deze voorzien zijn van een versterker ) en hierop de Google Cast aansluiten.

Ook zijn er spreakers die Google Cast al in gebouwd hebben. Op dit moment alleen LG en Sony, maar andere merken zitten er aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Aziraphale schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:45:
Ik zou ook eens bij Raumfeld kijken; bevalt mij erg goed.
Was niet bekend met Raumfeld. Waarin zijn zij beter dan de bekendere merken?

Mensen ook ervaringen met de Multiroom oplossingen van Harman Kardon? De omni 10 / omni 20?
Bij ING kan ik met rentepunten mooie aanbieding scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Droplollie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:38:
[...]

Was niet bekend met Raumfeld. Waarin zijn zij beter dan de bekendere merken?
Geluidskwaliteit. De Raumfeld apparatuur klinkt over het algemeen een stuk volwassener dan bijvoorbeeld Sonos. Daarnaast is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed en hebben ze een zeer ruime uitprobeerperiode.

Je zou bijvoorbeeld voor in de woonkamer de Raumfeld Stereo M kunnen overwegen en voor de andere ruimtes de One M of S. De One S is spatwaterdicht, voor bijvoorbeeld in de tuin.
Voor het mooie neem je er dan een Expand bij voor het gebruiksgemak en verbindingsstabiliteit. Je komt dan wel iets over je budget heen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
EddoH schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Geluidskwaliteit. De Raumfeld apparatuur klinkt over het algemeen een stuk volwassener dan bijvoorbeeld Sonos. Daarnaast is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed en hebben ze een zeer ruime uitprobeerperiode.

Je zou bijvoorbeeld voor in de woonkamer de Raumfeld Stereo M kunnen overwegen en voor de andere ruimtes de One M of S. De One S is spatwaterdicht, voor bijvoorbeeld in de tuin.
Voor het mooie neem je er dan een Expand bij voor het gebruiksgemak en verbindingsstabiliteit. Je komt dan wel iets over je budget heen ben ik bang.
Lees inderdaad veel positiefs over de speakers. Stereo M is met 800 euro wel aan de dure kant.
Zou de One M voldoende zijn voor de woonkamer (ongeveer 20 m2) ook voldoende zijn? Of is dat wat magertjes? Dan doe ik in de achterkamer (ook 20m2) de One S en in de keuken/badkamer ook.

Lees verder in wat (verouderde) recensies dat de Android App niet echt lekker werkt. Wat is jouw ervaring? Is deze ook nog in ontwikkeling of is jouw ervaring dat de app goed loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Droplollie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:35:
[...]

Lees inderdaad veel positiefs over de speakers. Stereo M is met 800 euro wel aan de dure kant.
Zou de One M voldoende zijn voor de woonkamer (ongeveer 20 m2) ook voldoende zijn? Of is dat wat magertjes? Dan doe ik in de achterkamer (ook 20m2) de One S en in de keuken/badkamer ook.

Lees verder in wat (verouderde) recensies dat de Android App niet echt lekker werkt. Wat is jouw ervaring? Is deze ook nog in ontwikkeling of is jouw ervaring dat de app goed loopt?
Wat betreft de prijs: je moet even wachten op een actie of kortingscodes, die worden regelmatig gegeven. Ik heb de Stereo M voor 650 kunnen aanschaffen.

De android app is recentelijk helemaal vernieuwd en werkt in mijn ervaring prima. Heel soms een kleine glitch nadat bijvoorbeeld je wifi router van de spanning is geweest, maar niets serieus.
Er zijn verder regelmatig updates van zowel de speaker firmware als de app, ze zijn erg actief met ontwikkelen.
Het enige kleine nadeel wat ik vind is dat in een iets kleinere ruimte de Stereo M wat lastig te plaatsen kunnen zijn. Ze zijn (in een kleinere ruimte) redelijk fors en moeten een stukje van de muur staan. Daar is echter de uitprobeerperiode ideaal voor.

Met de One M heb ik zelf geen ervaring. Eventueel kun je ze allebei bestellen en uitproberen. Ze zijn echt heel coulant en stellen geen vragen bij retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
EddoH schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:26:
[...]

Wat betreft de prijs: je moet even wachten op een actie of kortingscodes, die worden regelmatig gegeven. Ik heb de Stereo M voor 650 kunnen aanschaffen.

De android app is recentelijk helemaal vernieuwd en werkt in mijn ervaring prima. Heel soms een kleine glitch nadat bijvoorbeeld je wifi router van de spanning is geweest, maar niets serieus.
Er zijn verder regelmatig updates van zowel de speaker firmware als de app, ze zijn erg actief met ontwikkelen.
Het enige kleine nadeel wat ik vind is dat in een iets kleinere ruimte de Stereo M wat lastig te plaatsen kunnen zijn. Ze zijn (in een kleinere ruimte) redelijk fors en moeten een stukje van de muur staan. Daar is echter de uitprobeerperiode ideaal voor.

Met de One M heb ik zelf geen ervaring. Eventueel kun je ze allebei bestellen en uitproberen. Ze zijn echt heel coulant en stellen geen vragen bij retour.
Duidelijk! Ik ga in ieder geval de One M en One S beiden proberen. Wat betreft acties: volgens de site is er nu actie: One S voor 200 ipv 250 en One M voor 350 ipv 400. Of is dit een actie die eigenlijk altijd loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Droplollie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:36:
[...]

Duidelijk! Ik ga in ieder geval de One M en One S beiden proberen. Wat betreft acties: volgens de site is er nu actie: One S voor 200 ipv 250 en One M voor 350 ipv 400. Of is dit een actie die eigenlijk altijd loopt?
Moeilijk te zeggen, ze hebben eigenlijk altijd een actie, alleen de producten en de hoogte van de kortingen variëren daarin. Je kunt ervan uitgaan dat ze een drempel hebben van 15% kortingcodes, en daarnaast specifieke productkortingen. Afhankelijk van de actie kun je deze korting nog iets oprekken door bijvoorbeeld een kortingscode die je krijgt bij aanmelden van nieuwsbrief, of via kortingssites. De kortingen die je ziet lijken mij dus best gunstig op dit moment.

Het is een vreemd marketingmodel, maar blijkbaar werkt het. Zo is het volgens de site altijd 'de laatste kans op korting' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 06-04-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Edit - foutje: forummen op een telefoon blijft lastig...

[ Voor 91% gewijzigd door EddoH op 06-04-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
EddoH schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:42:
[...]

Moeilijk te zeggen, ze hebben eigenlijk altijd een actie, alleen de producten en de hoogte van de kortingen variëren daarin. Je kunt ervan uitgaan dat ze een drempel hebben van 15% kortingcodes, en daarnaast specifieke productkortingen. Afhankelijk van de actie kun je deze korting nog iets oprekken door bijvoorbeeld een kortingscode die je krijgt bij aanmelden van nieuwsbrief, of via kortingssites. De kortingen die je ziet lijken mij dus best gunstig op dit moment.

Het is een vreemd marketingmodel, maar blijkbaar werkt het. Zo is het volgens de site altijd 'de laatste kans op korting' ;)
Leek mij ook! Samen met nieuwsbriefkorting betaal ik dus 530 euro voor One M en One S.
Ben benieuwd. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37
Je kunt ze in Amsterdam gaan beluisteren. Daar is sinds kort een winkel geopend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoRDozZzz
  • Laatst online: 04-07 22:25
Vraagje, ik kijk ook naar diverse systemen en zie Heos by Denon nergens voorbijkomen in dit topic. waarom is dat? Is qua prijs hetzelfde als Sonos maar heb je wel Sonos connect (=bedienen via Spotify app ipv spotify inladen in de Sonos app).

Heb zelf nog niets aangeschaft maar was er best enthousiast over. Ik luister veel spotify en het verplicht gebruiken vd Sonos app vind ik niet ideaal daarvoor. lijkt daarom meer op de Bose. Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
Is het draadloze een echte must? Want ik denk dat je met name daarin een enorme beperking aan het krijgen bent en direct ook een flinke hap uit je budget weg neemt. Als er een mogelijkheid is om bekabeling te realiseren zou ik dat zeker nog eens her-overwegen, zelfs als daar een investering voor nodig is (mits niet te gek uiteraard).

Met Sonos kan je dit vrij probleemloos opzetten. Wel is het naar mijn mening een vrij prijzige oplossing hiervoor. In de huiskamer denk ik dan toch al snel aan 2 play3's (2 play5's kan ook, afhankelijk van met name de grootte van de ruimte, of eventueel een playbar) en een sub die je in een groep plaatst, en dan is het budget al wel behoorlijk op. Dan moeten de achterkamer en de keuken nog... Daar kan je mogelijk wel met Play1's af, maar dan nog ga je ruim over je budget heen. Natuurlijk kan je ook kleiner beginnen en dan later gaan uitbreiden. Zelf vind ik Sonos vrij "mager" klinken in een 1-speaker-setup en zeker een sub voegt behoorlijk wat toe imho, dus vandaar dat ik van bovenstaande uit ga, maar je kan ook met 2 Play3's in de woonkamer in een groep 2x een Play1 beginnen, en dan later een sub toevoegen, of 2 play5's ipv de play3's (die je dan weer kan doorschuiven naar de plekken waar dan een play1 hebt, en de play1's verkopen), en een sub toevoegen. Het is vrij modulair allemaal opgezet, dus je hoeft natuurlijk niet in 1x de gehele investering te doen.

Daarnaast zijn dergelijke oplossingen wel sterk afhankelijk van de kwaliteit van je Wifi-verbinding. Meer dan eens heb ik hier al problemen mee gehad (en hoe groter de omgeving, hoe meer problemen) en eigenlijk was dan altijd wel de enige echte oplossing om het Wifi uit te schakelen en uitsluitend bekabeld te werken. Dat houdt dus in dat je mogelijk 1 of misschien wel 2 goede accesspoints nodig gaat hebben, bij voorkeur waar je QoS op kan inrichten. Ik weet niet wat je allemaal nog meer over het netwerk laat verlopen, maar je zou zelfs het inrichten van een apart VLAN hiervoor kunnen overwegen. Sonos (en ik denk ook andere merken) maken behoorlijk wat broadcast-verkeer. Door het in een eigen VLAN te plaatsen vervuilen de netwerken elkaar niet (broadcast-verkeer is namelijk niet routeerbaar). Daar zit echter wel een klein addertje onder het gras, want wil je de app kunnen gebruiken op je systeem, dan moet je in hetzelfde VLAN zitten. Ook hier is wel weer een oplossing in, maar uiteraard allemaal weer niet "zomaar even".
Het onderdeel van het netwerk zou ik dan ook zeker niet onderschatten en vooraf even goed inventariseren of je omgeving dit probleemloos kan afhandelen. Vaak is het geen probleem, maar het is nogal jammer als je net een grote investering hebt gedaan om daarna tot de conclusie te moeten komend at je nog meer moet investeren om het überhaupt goed werkend te gaan krijgen.

Ik vrees dat het met andere merken niet veel anders zal zijn wil je het een beetje knap inrichten. Vandaar ook dat een bekabeld systeem mogelijk toch interessanter kan zijn hiervoor. Ik denk dat je daarin meer bang-for-buck krijgt, en een stuk minder storings-gevoelig bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
Ik heb de Stereo Cubes van Raumfeld en ik moet zeggen dat ik ze erg goed vind klinken. Voordeel ten opzichte van de One S en One M is dat je dan wel echt stereo hebt.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Droplollie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:50:
[...]

Leek mij ook! Samen met nieuwsbriefkorting betaal ik dus 530 euro voor One M en One S.
Ben benieuwd. Bedankt voor je hulp!
En, heb je ze al binnen en hoe bevallen ze? Zoals hierboven aangegeven kun je ook nog voor de Stereo Cubes gaan. Die zitten tussen een One M en de Stereo M in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoRDozZzz
  • Laatst online: 04-07 22:25
Ikzelf heb nog geen installatie. Wil dus iets aanschaffen dat ook verplaatsbaar/flexibel is en waarbij ik Spotify kan bedienen vanuit de Spotify-app.

Dacht aan een Omni 10 en Omni 20 aan van Harman Kardon en heb ik 2 mooie, kleine speakers met mogelijkheden. Deze speakers zijn namelijk een stuk goedkoper dan de instapmodellen van Sonos/Bose/Heos. Voor het mooie zijn er dan 2x Chromecast Audio nodig om alles uit je streaming te halen.

HK Omni 20 = 220
HK Omni 10 = 150
Chromecast (2x) = 80
= 450,-

PLAY1 * 2 = 460
Heos 1 * 2 = 500
Bose 10 * 2 = 460

Hoe denken jullie hierover? Handig of omslachtig? Of zie ik alternatieven over het hoofd? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
EddoH schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:23:
[...]

En, heb je ze al binnen en hoe bevallen ze? Zoals hierboven aangegeven kun je ook nog voor de Stereo Cubes gaan. Die zitten tussen een One M en de Stereo M in.
Heb ze inmiddels binnen. Klinkt top. Ik heb nu in woonkamer een One M, in achterkamer One S, om te testen. Beiden top.

Voor de One M in voorkamer heb ik alleen nog wat twijfels over keuze stereo of niet. Op TV ben ik gewend via versterker met twee goede boxen te werken, dan is One M wel even wennen.

In ieder geval ben ik enthousiast geraakt en ga ik er nog een One M of Stereo Cubes bij kopen.
Als het Stereo Cubes worden, dan wordt het:

Voorkamer Stereo Cubes
Achterkamer One M
Keuken One S

Lees in reviews dat de Stereo Cubes een minder vol geluid heeft dan de One M. Heeft iemand ervaring met de vergelijking tussen deze twee opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat de Raumfeld One M een voller geluid geeft dan de Cubes. Persoonlijk vind ik de Stereo sound een dikke plus ten opzichte van de One M. Heb mezelf geörienteerd op de One M en Stereo M. Uiteindelijk is het Stereo L en een One S geworden...

De Heos bar vind ik voor film best mooi, maar voor muziek vind ik het geen aanrader.
De Raumfeld Bar daarentegen kan zeker tegen de Sonos plus Sub op...

Overigens schijnt Raumfeld Google Cast te krijgen...

En een laatste toevoeging: bijna alle systemen zijn r*k met een NAS. Niet spoelen in een nummer ofzo.
Spotify en andere streamingdiensten is overal bijna gelijk.

Spotify in meerdere ruimten tegelijk volgens mij alleen bij Sonos, Heos en Raumfeld. Maar kan me vergissen.
Pagina: 1