Lage fps na opstart maar na restart niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb kort geleden een game pc gekocht en heb een raar probleem waarvan ik niet weet hoe het komt of hoe ik die op kan lossen.

Elke keer als mijn pc even geen stroom gehad krijg ik in games een laage fps (rond de 10), alles doet het verder goed, heb het alleen in games, bij fallout 4 zelfs na 1 laadscherm pas.

Zodra ik de pc laat restarten werkt alles weer heelemaal soepel, ik heb de pc een beetje overclocked maar ook op de standaard instellingen heb ik hier last van.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Het is een 2dehands pc die ik pas voor 680 gekocht heb en deze is zelf door diegeene in elkaar gezet,
kast: NZXT phantom full tower case
cpu: intel i7 3770 non-k standaard 3.9ghz OC naar 4.2ghz met een custom waterkoeling met 240mm radiator en 2 corsair hp 120mm fan
gpu: nvidia geforce gtx 680 2gb OC met MSI afterburner
Mobo: asus maximus extreme iv
voeding: corsair cx750 80 bronze plus
ram: 16gb corsair vengeance 1600mhz OC naar 1800mhz met 1.5185 v inplaats van 1.5v en timing op 10-10-10-26 inplaats van 9-9-9-24 (als dat iets uitmaakt, heb er zelf niet heel veel verstand van)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
te veel om hier allemaal neer te zetten, misschien weet iemand waar het door komt uit ervaring?
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-09-2016 13:50)

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Heb je al eens in taakbeheer gekeken of er processen lopen die de vertraging kunnen veroorzaken?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Heb je al eens in taakbeheer gekeken of er processen lopen die de vertraging kunnen veroorzaken?

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek te komen door het snelle opstarten wat er standaard in win10 zit, na die uitgezet te hebben is dit probleem opgelost.