Windows 10 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07 21:34

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Goeiemiddag/avond,
Ik schrijf deze post mede met een schreeuw van mijn vriendin (en ik).
Mijn vriendin heeft een laptopje, die ik recentelijk heb geupgrade naar Windows 10, fijn besturingssysteem etc alleen is er 1 probleem, als zij word + chrome open heeft staan, loopt alles compleet vast. Ook heeft ze soms dat de taakbalk niet helemaal meewerkt. Mijn eerste gedachte was dat er niet genoeg RAM aanwezig was. Zoals je hieronder in de specificaties kunt lezen heeft ze wel degelijk genoeg in haar laptop zitten. Wat is het probleem en/of de mogelijke oplossing hiervoor?

Specificatie overzicht (Wat ik zo weet):
Merk: Asus
Leeftijd: 1/1,5 jaar
Processor: I3 - 3xxx 1.8 GHZ (2 cores, 4 threads)
Schijf: 128 GB SSD (Geen idee welk merk, IVM garantie haal ik hem niet open, omdat de winkel veel met samsung SSD's werkt neem ik aan dat het ook een van deze serie is.)
RAM: 6GB (Geen idee welk merk)
Verdere specificaties heb ik zo niet,
Alvast bedankt voor het reageren!

Met vriendelijke groeten,
Roy

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

DarkSide

theres no place like ::1

Is het alleen die combinatie? Of zijn er ook andere combinaties die windows doen laten vastlopen?
Wat gebeurt er als je alleen wordt en firefox gebruikt bv?

Verder zal ik kijken naar wat basis zaken.
Controlleer je SSD SMART waarde. Kijk of die niet bv stuk aan het gaan is.
Draai een memtest om te kijken of je geheugen nog 100 % is.
Verwijder office en chrome. En herinstalleer eens.

Aangezien de laptop 1,5 jaar oud is, ga ik er vanuit dat w10 via een upgrade er opgekomen is.
Speelt het probleem als sinds de upgrade? Misschien een x een clean install doen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 22:22
Definieer "niet meerwerken"...

Overigens komen veel "vage" problemen na een update naar W10 doordat er toch nog wat "oude" programma's staan die niet helemaal lekker samengaan met W10. Virusscanners zijn "berucht" in deze. Zelf ook nogal wat updates gedaan en ook wel wat vage problemen gehad. Oplossing was altijd simpel en goed: een schone installatie van W10 doen. Documenten mag je behouden, maar dan ben je wel van alle "oude" programmameuk af (voorbeeld: een Lenovo energymanager voor W8 die problemen gaf met de slaapstand. Flinke tijd mee staan klooien, schone installatie, alle voorgeinstalleerde spullen weg en probleem ook weg). Nadeel is wel dat je dingen als Word daarna even opnieuw moet installeren, maar bij mij werkte dit altijd prima. Anders loop je ook het risico dat je de hele tijd bezig blijf met steeds weer nieuwe "gekkigheden"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Controleer op de website van ASUS of er een BIOS update is. En als het om een upgrade gaat.. heb je eerst je virusscanner gedeinstallerd en ook eventueel Intel RST? Kijk of ASUS een nieuwere driver voor RST adviseert!

NRG