Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatje dvd-speler kan niet open vanwege te sterke magneet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38
Het laatje van mijn DVD-speler (annex HD-recorder) gaat niet meer open.
Dus opengemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3Msnznh.jpg?1
De DVD-speler half uit de kast en zonder deksel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AcHrBTd.jpg?1
Het deksel met te sterke magneet.

In het deksel zit een wit rond schijfje met een magneet er in. Deze is nodig om de dvd al roterend mooi horizontaal te houden zodat hij gelezen kan worden.
Als ik het deksel weglaat, gaat het laatje keurig open en dicht, als ik er een dvd in plaats ook. Echter: het weglaten van het deksel, leidt tot het heen en weer zwabberen van de dvd en geeft de meldig NO DISC omdat de dvd niet correct kan worden gelezen

Doe ik er geen schijfje in, dan gaat het laatje niet meer open.

Mijn conclusie: de magneet in het deksel is te sterk, c.q. het motortje in de speler niet meer sterk genoeg om de centreerkop los te trekken van de magneet in het deksel. Met dvd in de speler wordt het magnetisch veld net genoeg verminderd om de kop omlaag te laten gaan en het deksel open.

De oplossig zou kunnen zijn om te zorgen dat er altijd een (lege) dvd in de speler zit zodat het laatje open kan, maar dat is niet de meest handige oplossing.

Omdat ik zag dat het motortje wel draaide, maar het aandrijfelastiekje "slipte" heb ik het aandrijfeleastiekje vervangen, maar dan blijft het probleem hetzelfde: zonder dvd gaat het laatje niet open, met dvd wel.

Mijn vraag: Kan het magnetisch veld op één of andere manier verminderd/gedempt worden of is er een andere oplossing waardoor het laatje gewoon weer open kan?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 28-03-2016 18:36 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Alle reacties

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 22:10

Emiel1984

Made in NL

Gewoon een idee: Het materiaal wat contact maakt met het elastiekje ruwer maken, zodat deze minder snel slipt met je nieuwe elastiekje ? Maar eerst nog een ander elastiekje proberen ?

[LTS][MTS][HTS]

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38
Elastiekje vervangen heb ik gedaan, maar dan moet je een beetje geluk hebben dat je thuis een "rekkie" hebt liggen dat de juiste afmetingen heeft.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.