Sony Kdl55-809C Blur en Jitter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663309

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe minimaliseer ik het trillende beeld op mijn tv zonder dat ik meer ghosting krijg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HD Kanalen van KPN met goed HDMI kabel, PlayStation 4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ondekt met de motion flow opties dat als je de trilling in beeld bij langzaam bewegende shots minder word met de Motion flow op vloeiend of met gebruikers instellingen op de hoogste stand.
Helaas word de ghosting dan vermeerderd omdat hij denk ik meer moeite krijgt het beeld snel te verversen bij snelle bewegingen.

Als ik de instelling omdraai is de ghosting weg maar word de trilling in beeld nog erger.
Er lijkt geen balans te zijn als je beide instellingen op halve stand zet.
Je blijft altijd t een beetje zien. Helaas irriteer ik me er kapot aan.

Zou het beter kunnen worden met de beste kwaliteit HDMI kabels?

Ik heb met Sony aan de lijn gehangen, die gaven me instellingen zodat het minder werd.
Dat werkte alleen gingen de instellingen dan op minimaal, met super donker beeld en weinig kleur en contrast. Ik begrijp dat het dan makkelijker is maar een ,voor zover ik gevonden heb, hoog aangeschreven tv moet dit toch geen probleem zijn?!!

Thnx Dave

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Andere hdmi kabel zal niks verbeteren.

Misschien als je dynamisch contrast uitzet en scherpte op 50 zet en verder andere afterprocessing uitzet, zoals ruisonderdrukking .
Heb zelf motionflow op standaard en nog nooit trilling of ghosting gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Manke op 28-03-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je nog nooit ghosting heb gezien bij tv kijken met Motionflow aan moet je eens bij schaatsen kijken in de bochten. Of misschien kan je het beter interpolatiefouten noemen (met Motionflow uit is het er niet alleen dan heb je heel veel motionblur)
Anoniem: 663309 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:02:
Ik heb met Sony aan de lijn gehangen, die gaven me instellingen zodat het minder werd.
Dat werkte alleen gingen de instellingen dan op minimaal, met super donker beeld en weinig kleur en contrast. Ik begrijp dat het dan makkelijker is maar een ,voor zover ik gevonden heb, hoog aangeschreven tv moet dit toch geen probleem zijn?!!
Dat is voor elke sample-and-hold tv een 'probleem'. Het beste wat je eruit kan halen is de onderste balk zo hoog mogelijk zetten (helderheid op max) waarbij je de helderheid nog acceptabel vind (niet op max dus) en dan spelen met de bovenste balk. Of anders op 'Helder' maar dat is niet het maximale wat je eruit kan halen (in de test die ze altijd doen scoorden de oude modellen al op Helder/Clear het maximum maar in de praktijk is er toch nog wel verbetering met Clear Plus, alleen daarbij is het beeld gewoon te donker)

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 28-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die helderheid is ook een probleem.
Ik vind het beeld snel te donker..
Lijkt vaak met netflix ook dat het beeld standaard donker is, dus de instellingen hou ik zo licht mogelijk, alleen lijken de problemen dan erger te worden..

Het vervelendste vind ik dat mijn vorige tv dit probleem nog veel erger had, jitter blur ghosting, en ik via plattetv.nl raad heb gevraagd.. ik wilde voor een ultra hd tv gaan maar de verkoper verzekerde mij toen dat t beter was om nog voor een heele goede hd tv te gaan.. en raadde deze aan..

wat is een sample and hold tv????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 16:44
Heb je niet iets van backlight scanning/ black frame insertion (BFI) aan staan, dit zorgt er voor dat de TV enigszins gaat knipperen omdat de backlight aan/uit gaat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb geen scanning of bfi instellingen gevonden, of iets wat daar op lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:49:
Heb je niet iets van backlight scanning/ black frame insertion (BFI) aan staan, dit zorgt er voor dat de TV enigszins gaat knipperen omdat de backlight aan/uit gaat.
Anoniem: 663309 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:44:
ik heb geen scanning of bfi instellingen gevonden, of iets wat daar op lijkt..
Waarom denk je dat het beeld donker wordt bij bepaalde instellingen ;) ? Die onderste slider = BFI en zit ook op de Clear/Helder stand. Dat knipperen valt echt niet op, als je door een camera kijkt misschien of als je er gevoelig voor bent.

http://www.cnet.com/news/...r-from-oculus-to-lcd-tvs/ (ook wat sample and hold is)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 30-03-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke, als ik die instelling te hoog zet begint het beeld inderdaad te knipperen.. maar tijdens normaal tv kijken heb ik dat nog nooit gezien.

ik heb de motion plus nu op standaard staan. tis wel beter maar t lijkt niet de beste beeldkwaliteit te geven. en het bibbert toch nog een klein beetje..
Pagina: 1