Toon posts:

Game pc €1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar een game pc en hierbij helpen mijn broer en een vriend me. Zelf weet ik er niet veel van maar mijn broer zit niet zo vaak op fora of zo dus ik post het hier en speel daarna de informatie aan hem door, moesten jullie wat ideeën hebben of aanpassingen duidelijk maken die het systeem beter zouden laten functioneren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (shooters voornamelijk waaronder CS:GO), geen fotobewerking. Uiteraard liefst op degelijke kwaliteit maar ik wil eerst een goede basis creëren met het geld dat ik nu ter beschikking heb en later upgraden.
Assemblage doen we zelf

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is €1000, in het budget bereken ik niet: windows, grafische kaart, randapparatuur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik krijg de 'oude' grafische kaart van mijn broer: nvidia geforce gtx 970

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder mijn lijstje, laten samenstellen in een computer winkel samen met mijn broer. Ik vraag voornamelijk feedback, lijkt dit jullie goed? Zijn er nog dingen waaraan ik moet denken?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en geluidsniveau maken mij echt niet uit. Ik maak me ook geen zorgen om het uiterlijk. Ik speel gewoon graag shooters op goede kwaliteit :)

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op het onderstaande systeem (grafische kaart zit er dus niet bij) en ik hoor graag jullie meningen erover.
Onderstaand lijstje kwam bij de computer winkel trouwens uit op €930 euro dus ik moet duidelijk mijn systeem via tweakers kopen :p We moeten niet per sé tot de €1000 gaan maar als jullie nog iets hebben wat ik kan upgraden naar een duurder model wat mijn systeem veel beter laat lopen dan hoor ik het graag!

Bedankt alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 244,85€ 244,85
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1WD Blue WD10EZRZ, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Corsair Carbide 300R€ 72,35€ 72,35
1Scythe Fuma€ 40,95€ 40,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 90,95€ 90,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 13,95€ 13,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,90

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Prima build. Schijf kan een stukje sneller: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB.

SSD zou ik omwisselen met de MX200: pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB. Even duur, maar betere bescherming tegen stroomstoringen+MLC.

Verder wil ik nog even aangeven dat een GTX970 voor CS:GO alleen zwaar overkill zou zijn, maar als je hem gratis kunt krijgen en ook nog andere games wilt gaan spelen dan kan dat natuurlijk mooi.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Verwijderd

Waarom neem je een I5-6600K als je toch niet gaat overklokken? Neem dan gewoon een normale I5-6600 bespaart weer net even wat geld! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Ja de grafische kaart wilt mijn broer gewoon geven aan mij (lief he) dus ja als ik hem toch heb gebruik ik liever die :p Hij speelt graag spellen op ultra dus voor hem was dat dan wel nodig en idd, moest ik nog andere games kopen dan kan ik ze normaal wel spelen

En Thom de M, het prijsverschil is niet zo groot, toch?
En wil vooral nu een kleine investering doen zodat ik een paar jaar deftig voort kan. Dus moest ik toch gaan overklokken dan kan het.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 15:17 ]

Verwijderd

Verder zou je ook nog kunnen besparen op je ram, 16Gb is leuk voor photoshop. Maar voor gamen zul he naar mijn mening echt niet meer dan 8Gb nodig gaan hebben, mocht het toch te weinig zijn kan je altijd nog 8Gb bij prikken! :)

Verwijderd

Als je een normale I5-6600 neemt bespaar je toch weer even €15 is inderdaad niet zo erg veel, echter zou ik niet weten of je op dit moederbord wel kan overklokken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de ram is een goede opmerking en dat kan idd wel wat schelen in prijs, bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:15:
Dus moest ik toch gaan overklokken dan kan het.
Behalve voor de leuk heeft overklokken over het algemeen geen meerwaarde in games. Een setje als pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H + pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed scheelt je heel wat meer dan 15 euro.

Verwijderd

Zoals ik al zei scheelt het qua processor alleen al €15, moederborden zijn verder niet echt mijn sterkste, dus of je daar nog veel geld op kan besparen weet ik niet echt.
Pagina: 1