One ore more network protocols are missing.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Hallo allemaal,

Sinds ik mijn PC heb upgrade naar windows 10 heb ik na een paar uur last dat internet het niet meer doet.
Als ik dan op "Throubelshoot problems" doe komt hij dat een of meerdere netwerk protocols missen.
Deze opties heb ik al gedaan:
- sfc /scannow
-NetBIOS over TCP/IP uitgeschakels
-opnieuw upgrade uitgevoerd met apps behouden
-opnieuw upgrade uitgevoerd zonder apps behouden
-IPv6 uitgeschakeld
-netwerk drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd
-netsh winsock reset
-winsock register van iemand anders erop gezet
-ESET Smart Security verwijderd

en nog blijft het probleem zich voordoen.

Hebben jullie nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEAR-NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 03:01
Hallo Dylan,

Heel toevallig heb ik gisteren precies hetzelfde probleem gehad, ik heb mij wezenloos gezocht.
Meerdere fora doorgelezen, problemen lijken te komen door drivers en er werd ook meerdere malen aangegeven door windows dat er driver problemen waren.

Ik heb meerdere netwerk kaarten geprobeerd, zowel bedraad (onboard en insteek) als wireless pci kaart.
Beide gaven aan dat er protocollen mistten en dat er aanvullende drivers moeten worden geïnstalleerd.

Maar als je dan gaat zoeken naar drivers zul je vaak niks tegenkomen omdat deze kaarten praktisch allemaal out of the box werken in windows 10.

Uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik windows 10 teruggedraaid naar 7.
Als laatste kreeg ik een brainfart en heb ik de internet security gedeinstalleerd (comodo) , en de windows install opnieuw laten downloaden.

En vervolgens draait het als een zonnetje.

Hoop dat je er wat aan hebt, en hou ons up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
ik ben telaat voor een recovery naar Windows 7 jammer genoeg. Zal morgen eens Microsoft bellen heb hier helemaal geen zin in in me tentamen periode.