Bosch bovenlader wasmachine piepend en snerpend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Hallo wasmachine helden :)

Onze bovenlader maakt een heel raar piepend en snerpend geluid. Dit gebeurt alleen als de trommel draait.
Ik heb de V-snaar er al afgehaald en het piepende geluid blijft. Het lijkt me dus dat de koolstofborstels niet het primaire probleem zijn. Als iemand dit kan bevestigen? :)

Een video zegt meer dan 1000 foto's:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bosch wasmachine stuk

Ik gok zelf dat het de lagers zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Dank :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Het rubber loopt tegen de trommel aan.
Dus of er is een rubber losgeschoten, of de trommel zit scheef, maar daar lijkt het niet meteen op.
Los lager zou nog steeds kunnen, maar hij lijkt redelijk soepel te draaien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Hmmm, ik zie nergens rubber dat tegen de trommel aan kan lopen.
Het gaat om een bovenlader, die hebben al het rubber boven de draaiende wastrommel zitten geloof ik.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Is er niet ook een water-kering achtig iets rond het lager bij de aandrijf-kant?
Dat zal geen rubber zijn, maar kan wellicht wel verschoven zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
TD-er schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:10:
Is er niet ook een water-kering achtig iets rond het lager bij de aandrijf-kant?
Dat zal geen rubber zijn, maar kan wellicht wel verschoven zijn.
Voor zover ik kan zien zie ik niets rubber of kunststof-achtigs wat dit geluid kan veroorzaken....
Ik ga Bosch maar eens bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Je kunt het nog even op http://www.klusidee.nl/Forum/ of http://www.circuitsonline.net/forum/section/23 vragen. Beide fora zitten een hoop techneuten m.b.t. witgoed. Bosch zal toch een (dure) monteur langs willen sturen dus ik zou toch nog even proberen op die andere fora.

Wel even zorgen dat je dan het precieze typenummer erbij zet, misschien is het een bekend probleem van dat model.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Als ik het zo hoor zijn je trommellagers sowieso stuk dat rommelende geluid zijn de lagers die aan hun einde zijn.

Dat rubbergeluid kan inderdaad de kering op de as zijn welke de lagers tegen water beschermen.... kip en ei, eerst rubber stuk en daarna lager of andersom....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Nou deze is economisch total loss...
2 nieuwe lagers, 2 nieuwe sets keerringen = 300 euro 8)7
Ik ga wel op zoek naar een nieuwe.... En grote kans dat het dan geen Bosch meer wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:59
Ligt eraan, als die al 20 jaar zo gaat, dan heeft ie het lang volgehouden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Hij is 5 jaar oud :P

Pagina: 1