Toon posts:

PC freezed en valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een andere cpu gekocht
namelijk: amd athlon x4 740
daarbij heb ik ook als gpu een:
Asus gtx 560 ti
het probleem wat ik de laatste paar dagen heb is dus dat als ik een game speel na 3 minuten mijn pc freezed en uitvalt. Ik heb er ook naar gekeken wat er dan zo warm wordt en het bleek mijn gpu te zijn. Ik weet nu niet meer wat ik meer wat ik moet doen. Kan iemand helpen???

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-03-2016 14:07)

Verwijderd

Hoe warm wordt je gpu precies? En is het wel de gpu die warm wordt, of heb je het verkeerd gelezen en is het de cpu die (te) warm wordt?

En plaats even je gehele systeem, dus case en alles. Dat maakt het voor ons des te makkelijker om je te helpen.

Hoe is de airflow in je case? Hoeveel fans heb je en hoe blazen deze (airflow dus)?

Misschien is je voeding ook wel gaar, of dat hij het systeem niet kan trekken. Als je pc namelijk uitvalt zodra er load op komt, zou dit nog wel eens een mogelijkheid kunnen zijn.

Heb je toevallig ook een andere gpu en een andere voeding om in je systeem te testen? Dit zou ik namelijk eerst doen.

Alle reacties

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Kun je misschien de mobo en de voeding erbij vermelden?

Are you a one or a zero

Verwijderd

Topicstarter
Msi a78m-e35
en voeding:
coolermaster 500 watt

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 08:16

Kraz

Saving the world

Als het pas zich voordoet sinds de wisseling van je CPU; zit de koeler er wel OK op?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker heb er ook nieuwe koelpasta op gezet

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Hoe warm wordt je gpu precies? En is het wel de gpu die warm wordt, of heb je het verkeerd gelezen en is het de cpu die (te) warm wordt?

En plaats even je gehele systeem, dus case en alles. Dat maakt het voor ons des te makkelijker om je te helpen.

Hoe is de airflow in je case? Hoeveel fans heb je en hoe blazen deze (airflow dus)?

Misschien is je voeding ook wel gaar, of dat hij het systeem niet kan trekken. Als je pc namelijk uitvalt zodra er load op komt, zou dit nog wel eens een mogelijkheid kunnen zijn.

Heb je toevallig ook een andere gpu en een andere voeding om in je systeem te testen? Dit zou ik namelijk eerst doen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
4gb ddr3 4gb
gpu: asus gtx 560 ti
cpu: athlon x4 740
mobo: msi a78m-e35
fans:
1 op cpu
2 op mijn behuizing
2 op mijn graphics card
hdd: 500gb
usb aansluitingen:
keyboard
muis
Geluidboxen
Pas aangesloten:
netwerkkaart
TP-Link
psu:
Coolermaster 500 watt

Verwijderd

Topicstarter
Weet je misschien ook hoe je kan weten wanneer je koel pasta oud is

Verwijderd

Als de koelpasta hard is, dan is hij te oud. Dus als de pasta een beetje begint te brokkelen. Maar als het je gpu is die te warm wordt, zou ik even de koeler schoonmaken. Dit kun je doen, door met een busje compressed air of met de compressor lucht door de koelvinnen heen te blazen. Wel de fans van je gpu vasthouden, want als je deze (te) hard laat draaien, kunnen ze stuk gaan. Verder zou ik de koelpasta van je gpu ook even controleren, als je het aandurft om je koeler van de kaart los te halen.

Verwijderd

Maar wat zijn die temperaturen nou? Dan weten we tenminste iets.

Een gpu kan en mag aardig heet worden.

Verwijderd

Het exacte type van de voeding? CoolerMaster heeft hele slechte 500 watters op de markt gebracht.
Pagina: 1