Hoe AGP op 1x zetten in win2k

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb nu een dualboot van win2k/winme, maar in win2k loopt me geforce2 vaak vast en nu had ik gelezen dat komt omdat me agp kaart op 4x staat, dan stond er dus ook dat ik bij de installatie van de via 4in1 drivers agp in standard mode moest installeren, maar ik heb nog nooit zo'n vraag gekregen :? Alleen maar install of uninstall. Ik heb al verscheidene progjes (nvmax ed) geprobeerd om agp op 1x te zetten, maar bij information en wcpuid geven nog gewoon 4x aan :( . En ik ga het ook niet de bios veranderen, want dan kan ik geen AGP4x in winme gebruiken, want daar werkt alles wel prima

• ubermaestro
In windows me kan ik wel gewoon selecteren of ik standard of turbo wil :?

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Download de nieuwste via drivers eens en doe install em dan eens. Als het goed is word je gevraagd hoe je de boel wilt installe normal of turbo kies dan voor normal....... (heb die via drivers op verscheidene systemen geinstalleerd, werd altij gevraagd)

• ubermaestro
Op zaterdag 23 juni 2001 19:05 schreef hobbelisback het volgende:
Download de nieuwste via drivers eens en doe install em dan eens. Als het goed is word je gevraagd hoe je de boel wilt installe normal of turbo kies dan voor normal....... (heb die via drivers op verscheidene systemen geinstalleerd, werd altij gevraagd)
Al geprobeerd maar ik krijg alleen (onder win2k) Install en Uninstall

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:16
Kan je hem in het bios niet gewoon op max. 2x zetten? dan weet je het zeker dat ie niet hoger gaat.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• ubermaestro
Op zondag 24 juni 2001 17:29 schreef Vorlon het volgende:
Kan je hem in het bios niet gewoon op max. 2x zetten? dan weet je het zeker dat ie niet hoger gaat.
Jah, dat kan, maar dan heb ik geen AGP 4X meer in WinME

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
verschil in snelheid tussen 2x en 4x is echt minimaal... onmerkbaar zelfs waarschijnlijk

• ubermaestro
Op zondag 24 juni 2001 22:59 schreef Longbowh het volgende:
verschil in snelheid tussen 2x en 4x is echt minimaal... onmerkbaar zelfs waarschijnlijk
Qua stabiliteit volgens mij wel

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43

TGEN

Hmmmx_

pak ZTAGPTool van m3dzone.com of zoiah.nl, en zet em op 1x... En inderdaad, 4x en 2x AGP bus transfer rate verschilt zeker qua stabiliteit, afhankelijk van je moederbord-videokaart combinatie. Vooral de eerste moederborden met KX133 chipset hadden daar last van (latere revisies en BIOS updates hebben die problemen verholpen). Ik kan je in ieder geval wel zeggen dat AGP4x hier fijn werkt in zowel WinME als Win2k.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
in win2k kun je geen turbo installen hij doet dat automatic in win98/me kun je dat aanvinken ofniet schakel dan gewoon 2x aan in bios !

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Qua stabiliteit volgens mij wel
Klopt ja, maar alleen in negatieve zin. Oudere hardware heeft vaak stabiliteitsproblemen bij AGP 4x mode. Dus om stabiliteit te krijgen kan je het beter op AGP 2x zetten. En aangezien je absoluut geen snelheidswinst zal zien tussen de twee zou ik als ik jou was gewoon AGP 2x mode gebruiken. Als je nou geen problemen zou hebben dan zou ik het gewoon op 4x laten staan, maar het is duidelijk dat jij die problemen wel hebt, dus dan lekker op 2x zetten.

• ubermaestro
Op dinsdag 26 juni 2001 11:59 schreef _MaLa_ het volgende:
in win2k kun je geen turbo installen hij doet dat automatic in win98/me kun je dat aanvinken ofniet schakel dan gewoon 2x aan in bios !
Maar dan kan ik geen 4x meer gebruiken in winme :?

En waarom hebben kunnen andere mensen dan wel turbo/standard instellen in win2k :? (zoals iemand die ik ken)

• ubermaestro
Hmmm, ff geprobeerd om 1x agp aan te zetten in bios vanochtend en toen kon ik gewoon in het internet-games menu scrollen in cs (eerst crashte het steeds) , maar nu crasht ie weer :?

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:33

Thorne

Forrester

Gebruik anders even NvMAX... works for me...

>specs<

Pagina: 1