Afsluitbare wandbehuizing voor modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-man
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik ben op zoek naar een afsluitbare wandbehuizing voor mijn modem.

Mijn modem staat op een open plek in huis (niet in de meterkast). Omdat ik een IP-beveiligingscamera heb via WiFi, wil ik niet dat deze door een kwaadwillende buitenspel gezet kan worden door simpelweg mijn modem uit te trekken.

Daarom ben ik op zoek naar een simpele wanddoos die ik over het stopcontact en de telefoonaansluiting (zitten naast elkaar in de muur) heen kan monteren en waar ik het modem in kan plaatsen. Het liefst met een scharnierdeksel dat ik kan afsluiten met een hangslot of zo. De wanddoos kan metaal of kunststof zijn, maar moet wel WiFi signaal naar buiten laten natuurlijk..

Qua afmetingen zoek ik ongeveer 30 cm breed, 20 cm hoog en 10 cm diep, maar mag best wat groter zijn.

Ik heb online gezocht, maar tot nu toe weinig gevonden. Heeft iemand tips?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Lekker laten is geen optie? Ik zou me er niet zo druk om maken... Gips laat wifi redelijk goed door. Gooi het materiaal in de magnetron voor 20s. Als het warm wordt moet je t niet gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 28-03-2016 12:29 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je zo erg bezig bent kan je beter beginnen niet je camera via wifi te laten lopen...
Verder kan iemand alsnog naar binnen komen en de stroom eraf gooien, als die slim genoeg is om je modem op te zoeken zal die weinig moeite hebben met je stoppen eruit te trekken/automaten uit te schakelen...
Zou eerder de camera('s) richten op plekken waar een inbreker binnen kan komen en de beelden streamen naar een online opslag dienst oid, genoeg mensen die de beelden naar een externe hdd lieten streamen om thuis te komen en erachter te komen dat inbrekers weinig moeite hebben om een hdd in een tas te stoppen ;)

Maar gewoon een patchkastje? Op marktplaats e.a. voor een paar tientjes te vinden.
Dan wel gelijk een UPS erbij voor de router en nog een voor de camera zelf

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 28-03-2016 12:41 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, en maak onderscheid tussen modem en WiFi-AP. Je hebt blijkbaar beide nu in zelfde kastje zitten, maar als je je echt druk maakt om beveiliging is dat geen goed idee.

Full retard beveiliging:
- router in afgesloten ruimte
- minimaal twee redundant internetverbindingen met automatic failover en alarmbericht als eentje uitvalt (bijv glas/kabel en 4G backup)
- modems (iig de 4G) op UPS zodat stroomuitval de boel niet onderuit haalt.
- alle beveiligingssystemen bedraad aangesloten, incl heartbeat monitor (dus signaal/alarm bij uitval)
- voorzover je iets draadloos met beveiliging doet, aparte netwerk (fysiek en IP) tov internetverbinding.

Geen zin in? Dan is kastje om modem/router/ap alleen nagenoeg zinloos. Voor EUR 15 heb je op alibaba een draadloze videocamera die zodanig asociaal met 2.4GHz omgaat dat hij een 100% DoS van alle 2.4GHz WiFi-verbindingen in de omgeving doet. Zo'n ding meenemen en laten blazen bij inbraakpoging is veel makkelijker, sneller en dus minder riskant dan jouw AP afknippen. Je mag zelfs blij zijn als een inbreker dat doet, want dan is hij een prutser die onnodig tijd verspilt en dus meer pakkans heeft :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 28-03-2016 12:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

je kan het grof aanpakken.

Twee componentenlijm aan de zijkant van de RJ11 en RJ45 stekkers smeren, en dan in de WCD doen.
Krijgt niemand (ook jij niet!) eruit zonder het te slopen.

Is wel lekker goedkoop en snel.

Ik zou liever wat simpeler doen, maar dan met een kunststof kast eromheen. Kan ook bij de elektrohandel gehaald worden, of op e-bay kopen. Boor wel wat gaten (4 á 5 mm) onderin en bovenin de kast (boven meer dan beneden). Dit voor de ventilatie van het modem

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 28-03-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-man
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Bedankt voor de tips, allemaal. Hoe ver je wil gaan qua beveiliging is een goeie vraag inderdaad. Veel geleerd van de post van dion_b, voor als ik het in de toekomst echt goed wil aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
Flink wat maatregelen nemen.
De inbreker ziet dat bij binnenkomst en vertrekt misschien al omdat hij ziet watvoor maatregelen je hebt...

Totdat hij terugkomt en goed voorbereid is: iemand die zoveel moeite steekt in zijn beveiliging, heeft vast veel van waarde liggen.
Pagina: 1