Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een smartphone maar weet niet goed welke bij mijn "eisen" past.
Graag jullie mening en ervaringen.

Niet groter dan 3 inch
Mogelijkheid tot bellen, sms-en en whatsapp
Mogelijkheid tot internet buitenshuis
Mogelijkheid tot verbinden met tablet

Ik heb een aantal kleinere telefoons gevonden maar zag dat die eigenlijk allemaal werken op verouderde Android of iOS systemen.
Momenteel werk ik met een veel te grote telefoon op Android 5.1 Lollypop, dat gaat prima.
Ik merkte met mijn vorige telefoon (Android 2.3 Gingerbread) dat whatsappen eigenlijk al te veel was.

Welke versie Android of iOS zou voldoende zijn om functioneel te kunnen whatsappen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
Misschien zou je kunnen beginnen met de http://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/

Daar zitten wel wat goede filters tussen zodat je wat modellen kunt uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een 3" smartphone? Volgens mij worden die niet eens meer gemaakt. 4" wel, dan kom je op iPhones uit tot en met de 5s, en natuurlijk de SE.

Bij Android kom je dan uit op echte low-end telefoontjes, zoals de pricewatch: Archos 40 Helium Zwart, maar of dat nou echt lekker werkt? Android is imo nog steeds een OS wat gewoon een resourcehog is, het traagste wat ik zou aanraden is een Moto G of iets in die categorie.

Zelf zou ik dan eerder een Windows Phone nemen, gezien die voor jouw eisen gewoon al prima moeten zijn. pricewatch: Microsoft Lumia 532 Zwart is een leuk ding voor zijn geld.

Onder de 4" is het eigenlijk alleen maar meuk: Lage specs, oude Android, die echt geen update gaat krijgen.

Zelf zou ik dus een Lumia 532 halen, gezien die gewoon lekker werkt, en dat waarschijnlijk ook nog doet over 2 jaar. Dat, of een Iphone 5s/SE, al is dat wel pure overkill voor een beetje Whatsapp.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Lumia 532 is inderdaad het meest in de richting die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nog steeds een Iphone 4S kopen bij PDAshop . Die heeft een 3,5" scherm. Is wel verouderd, maar was in 2011 een topmodel.
Bij android heb je de Huawei Y360 en de Acer Liquid Z220, 4" maar lage specs
Beter te kijken naar de Iphone 5S of SE. Of anders de bovenvermelde Lumia 532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je aankoopadvies wil dan verwachten we wel wat eigen initiatief. Daarom hebben we ook een template in het leven geroepen waarop je relevante info kan geven. Dat heb je nu niet gedaan en daarom heeft dit topic weinig zin. Begin zoals hierboven gezegd eens met de Pricewatch en zet op een rijtje welke toestellen aan je eisen voldoen, en ga daarna reviews lezen. Kom je er dan nog niet uit, open dan hier een topic waarbij je aangeeft wat je al gevonden hebt en welke vragen je nog hebt. Maar op deze manier werkt het dus niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.