Scherm HP All-in-one HP3520 Business doet het niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ncc-1701-q
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 10:43
Mijn vraag
Ik heb van mijn ouders een (nog helemaal niet zo'n oude) HP All-in-one Business 3520 gekregen. Zo'n handige pc voor dochterlief die binnenkort naar de middelbare school gaat en iets meer nodig heeft dan haar iPad.
Bij mijn ouders haperde het scherm al af en toe, maar er was een handig stappenplan om dat te ontdekken en te voorkomen:
Bij het indrukken van de powerknop ging de muis aan. Als het Num-Lock-lampje van het toetsenbord niet knipperde binnen 5 seconden na het aanzetten van de pc, deed het scherm het ook niet. Oplossing: powerknop ingedrukt houden, usb-stekker van toetsenbord in andere aansluiting steken, powerknop opnieuw indrukken en dan deed het scherm het wel. Zodra het werkte, kon de pc ook gewoon opnieuw opgestart worden - geen probleen.
Nu doet het scherm het helemaal niet meer en het toetsenbordlampje knippert ook niet meer. Een ander toetsenbord aansluiten lost dit niet op. Er zit geen aparte aansluiting voor een tweede monitor op de pc maar ik hoor de harde schijf ratelen, na een tijdje stoppen en dan af en toe ratelen dus het lijkt alsof de pc verder wel opstart.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op ebay.com een nieuwe power convertor (HP 20in Display Panel Power Converter Board 697319-001) gekocht en die vervangen. Dat lost(e) het probleem helaas niet op. Alle aansluitingen zijn gecontroleerd, evenals vervangen BIOS-batterij.

Ik heb geen idee meer wat ik nog zou kunnen proberen. Alle hulp is welkom!

Alle reacties

• reinier68
  • Laatst online: 21:04
Heb je de BIOS instellingen al eens teruggezet naar af fabriek?

Of een harde reset uitgevoerd? (voeding eraf en dan 15 sec de power knop indrukken)

Heeft de machine het ook onder W7 of W8? Volgens mij worden ze daar standaard mee uitgeleverd. W10 heeft wel een paar narrige grappen met laptops en all-in-one PC's....

• ncc-1701-q
  • Laatst online: 26-01 10:43
Hoi Reinier,

bedankt voor je suggesties.
Ik heb de BIOS-batterij verwijderd (een dag of twee) en inderdaad ook een aantal keer een hard reset uitgevoerd.
Ik heb inderdaad een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd - maar de problemen waren er al toen er nog Windows 8.1 opstond.
Hoe zou ik de oorspronkelijke Windows-versie kunnen terugzetten zonder scherm?

• reinier68
  • Laatst online: 21:04
Hoi,

Krijg je het HP Logo wel te zien?
Als je die ook niet ziet, dan gaat het al fout tijdens de POST. Ofwel, het OS maakt dan nog even niet zoveel uit. Mogelijk kan je een BIOS update uitvoeren als je dat ding wel opgestart krijgt.
Ik lees wel dat je niet de enige bent met een zwart scherm.... ook ander all-in-one modellen van HP hebben er last van.

Je kan booten met een W7 DVD of een USB stick, en kijken wat hij dan doet.
Bootable stick kan je maken met "Windows 7 USB DVD Download Tool"