Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo naar xs4all

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52
Hallo allemaal

Ik zit met het volgende :

Over twee weken stap ik over van ziggo naar xs4all.
Inmiddels heb ik mij zelf al suf gelezen over alle aspecten die hierbij komen kijken.
In het bijzonder de afzonderlijke VLAN's voor internet en TV
Of ik de FB wil gebruiken weet ik nog niet omdat ik ook een Draytek 2860Vn+ heb.
Verder heb ik in de TV kast een tp-link 2008 en in mijn werkkamer een tp-link 2216.
Vandaar uit wil ik met een lichtnet adapter naar de TV in de slaapkamer.
Wat ik over de 2860 en xs4all gevonden heb is dat internet en TV naar aparte poorten doorzet kan worden.

Hier mijn vraag:
Kan ik vanuit de draytek ook met 1 kabel naar de 2008 en 2216 en daar uitsplitsen naar TV en Internet.
Of kan ik beter direct bij de draytek een nieuwe switch plaatsen waar ik de twee afzonderlijke poorten van TV en Internet op aansluit en vandaar uit naar de twee andere switches te ga.
Voor de extra switch denk ik aan tp-link 3210, deze ondersteund ook mac based Vlan's en voor de Tv boxen lijkt mij dat handig.
Of sla ik door ?? bespaart overigens 125 euro's

Ik kan namelijk niets vinden over een trunk mogelijkheid op de 2860 maar ik kan mij ook vergissen.

Wie heeft hier ervaring mee.

Alle reacties

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:42
TV hoeft niet meer over een eigen vlan.
Zet in de fritxbox geen xs4all IPTV naar alleen xs4all.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je kan inderdaad tegenwoordig gebruik maken van routed iptv. Wel zou ik er dan voor zorgen dat je switches igmp snooping ondersteunen.

• Ies Korpershoek
Bedankt voor de snelle reacties.
Geldt dit dan ook bij gebruik van de Draytek of is dat een ander verhaal

Ies

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
wat neem je af van xs4all?
vvdsl + iptv?

mocht de 2860 instabiel zijn, heb ik gehad met mijn 130, de helpdesk mailen voor andere modem codes

de 2860 kan prima overweg met iptv en voip, ik weet alleen niet of de 2860 ook routed iptv ondersteund

• Ies Korpershoek
Bedankt voor de response

@akatar
Ik neem VSDL2 af
Internet ( 100/20 ) en TV (HD) + extra subnet ( als onderdeel van een hobby experiment )
Geen idee of de 2860 routed iptv ondersteund, ga gelijk eens zoeken
Pagina: 1