Handschoenen voor werk

Pagina: 1
Acties:

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:37
Hoi allemaal! Hier zitten vast een aantal tweakers die wel eens buiten komen en dan op een gemotoriseerde tweewieler op pad gaan. In mijn geval ben ik nu tijdelijk aan het werk op de scooter, zo'n 45km/u-dingetje om spoedpost te bezorgen. Het is een uitzendbureauklusje die een vervelende nasmaak bij me nalaat, wanttttttt:

- het bedrijf in kwestie levert wel een regenbroek en -jack bij, maar geen handschoenen
- ze laten weten dat er een plan is waardoor je na twee maanden een bedrag van 30 euro kan declareren om aan werkkleding uit te geven. Dat geldt voor uitzendkrachten, echte krachten mogen dat meteen doen.
-> je mag het ook nu kopen, en later het bonnetje inleveren.

Hoewel ik het van de zotte vind dat een bedrijf z'n koeriers op pad stuurt in de wintermaanden slash vroege lenteperiode, en ik me afvraag of ik er niks mee kan doen omdat het de veiligheid in het gedrang brengt (verkleumde handen = minder goed kunnen reageren in situaties, iemand?), is het mooi dat het er iig is. Op dit moment reed ik namelijk met een cocktail van werkhandschoenen en touchhandschoentjes, maar dat is het toch net niet. Maar dan de vraag: wat nu, er zijn zo veel verschillende soorten handschoenen te koop? Daarom zoek ik naar aanraders die aan het volgende lijstje voldoen:

Musts:
- winddicht. Zonder dat is er vrijwel geen beginnen aan werk, je handen koelen sterk af door de regelmatige rijwind
- waterdicht, of afstotend, bij regen gaat het er dwars doorheen eigenlijk
- dun, omdat je met brieven werkt.

Voorkeuren:
- touch, heeft een sterke voorkeur omdat de kaarten niet heel geweldig zijn en je nog wel eens je telefoon moet pakken

Een vriend van me had leren exemplaren, daar ga ik nog even navraag naar doen, ik weet niet waar hij ze had gekocht en hoe duur het was, maar het zag er wel goed uit. Alleen ben ik ook erg benieuwd of er handschoenen bestaan met deze eigenschappencocktail, ergens rond dat budget, en of je de werkgever kan aanspreken op het onverantwoorde gedrag, en in hoeverre dat verstandig is? Graag hoor ik jullie bevindingen, terwijl ik zelf ook nog onderzoek verder doe!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Zoek gewoon ski handschoenen. Werken prima tegen de kou, geen idee of touch bestaat

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43

Tarin

Just plain weird.

Ik heb een fijn paar winterfietshandschoenen van Gore Bike Wear, die toch redelijk dun zijn maar wel goed winddicht. Als het goed regent lekken ze uiteindelijk wel door, maar ik kan me voorstellen dat je meer bewegingsvrijheid hebt dan met skihandschoenen. Zijn wel aan de prijzige kant. Verkrijgbaar bij de beter gesorteerde fietsenhandel.

Daarnaast zie je ook wel eens van die cups of hardplastic bakjes om de handgrepen van motors en brommers heen, ter bescherming tegen de wind. Wellicht is zoiets ook een optie?

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 28-03-2016 07:58 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Als het goretex handschoenen zijn mogen ze nooit lekken. Zou ik mee terug gaan.

You only live once, so enjoy the ride.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Met dat budget is niets fatsoenlijks te halen.Goedkoopste leren of winterhandschoenen bij de hema is al meer dan 15 euro.

Ter vergelijk voor de motor heb ik net weer goretex winterhandhoenen gekocht van tegen de 100,=.

Ik vraag me af of je met 2 sets leren handschoentjes al niet ver komt. Dat houdt de wind tegen namelijk. Alleen als ze van binnen nat worden via de pols is het gedaan. Dan kun je alleen nog maar wisselen met een droog setje.

Touch los je m.i. niet op door het type handschoenen, maar door het type scherm. Niet voor niets dat motornavigatie capacitieveresistieve touchscreens gebruikt ;)
Tarin schreef op maandag 28 maart 2016 @ 07:56:
Daarnaast zie je ook wel eens van die cups of hardplastic bakjes om de handgrepen van motors en brommers heen, ter bescherming tegen de wind. Wellicht is zoiets ook een optie?
Dat helpt alleen maar iets in aanvulling.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 28-03-2016 09:22 ]

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:14
http://nl.aliexpress.com/...inter-scooter-gloves.html

Ik denk dat het lastig gaat worden om te vinden wat jij zoekt. Waterdicht en winddicht uiteraard niet maar ook nog dun en met touch mogelijkheid word moeilijk.

Ik zou eerder gaan voor handvatzakken(zie link) en daarin simpele handschoenen die wel touch ondersteunen. Die heb je vaak al voor een paar euro en worden dan niet nat omdat je op de scooter warmte zakken eromheen hebt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:39:

Touch los je m.i. niet op door het type handschoenen, maar door het type scherm. Niet voor niets dat motornavigatie capacitieve touchscreens gebruikt ;)
Zeker weten dat je capacitief gebruikt? Want capacitief is ondertussen wel de meest gebruikte methode denk ik (sowieso bij telefoons/tablets de standaard), maar is dus juist niet geschikt voor handschoenen tenzij je speciale handschoenen gebruikt.

Anyway, als hij zijn telefoon wil bedienen met handschoenen is het uiteraard geen zinvol antwoord om hem te zeggen dat hij maar een telefoon met een resistief touchscreen moet proberen te vinden. De opties zijn handschoenen die het kunnen of een handschoen uit doen als je je telefoon wil bedienen.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik denk dat je de touchscreen-eis beter kan laten vallen en een stylus gaat gebruiken.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Sissors schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Zeker weten dat je capacitief gebruikt? Want capacitief is ondertussen wel de meest gebruikte methode denk ik (sowieso bij telefoons/tablets de standaard), maar is dus juist niet geschikt voor handschoenen tenzij je speciale handschoenen gebruikt.

Anyway, als hij zijn telefoon wil bedienen met handschoenen is het uiteraard geen zinvol antwoord om hem te zeggen dat hij maar een telefoon met een resistief touchscreen moet proberen te vinden.
Uiteraard, gecorrigeerd.

• ncodenl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 07:26
Ik zou naar een motorkleding winkel als Motozoom gaan en in de aanbiedingenbak kijken. Keuze zat!

[ Voor 4% gewijzigd door ncodenl op 28-03-2016 10:07 ]

• Racing_Reporter
Met dat budget is niets fatsoenlijks te halen.Goedkoopste leren of winterhandschoenen bij de hema is al meer dan 15 euro.

Ter vergelijk voor de motor heb ik net weer goretex winterhandhoenen gekocht van tegen de 100,=.

Ik vraag me af of je met 2 sets leren handschoentjes al niet ver komt. Dat houdt de wind tegen namelijk. Alleen als ze van binnen nat worden via de pols is het gedaan. Dan kun je alleen nog maar wisselen met een droog setje.

Touch los je m.i. niet op door het type handschoenen, maar door het type scherm. Niet voor niets dat motornavigatie capacitieveresistieve touchscreens gebruikt ;)

[...]

Kom ik aanzetten met m'n tweedehands Galaxy S4, capacitief. :P Pfieuw.. dat is een flinke investering.
Tarin schreef op maandag 28 maart 2016 @ 07:56:
Ik heb een fijn paar winterfietshandschoenen van Gore Bike Wear, die toch redelijk dun zijn maar wel goed winddicht. Als het goed regent lekken ze uiteindelijk wel door, maar ik kan me voorstellen dat je meer bewegingsvrijheid hebt dan met skihandschoenen. Zijn wel aan de prijzige kant. Verkrijgbaar bij de beter gesorteerde fietsenhandel.

Die ga ik eens opsnorkelen, klinkt goed :) Bakjes om de handgrepen zou een optie zijn, er zou naar gekeken worden. Geen garantie dat het ook gebeurt of course, gezien de houding die ze er nu al op nahouden.... Maar in de tussentijd wil ik wel een goed alternatief, ze kunnen me nog meer zeggen na de hoosbui een halve week geleden. Ik kon echt niéts meer, en het is onverantwoord om zo te rijden en te werken.

Een stylus is dan wel weer een goed idee, dat ik daar niet op was gekomen, eventueel samen met die zakken!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:01
Postbodes zie je wel is met handschoenen zonder vingertoppen. Zou je misschien van een skihandschoen af kunnen halen en evt iets duns er onder om je vingertoppen te beschermen.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zelfs met handscheoen koelen je vingertoppen het snelste af, het bovenstaande lijkt me een extreem dom idee.

• Racing_Reporter
Eens. Slecht idee.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien een idee om te kijken wat de watersport (zeilen) te bieden heeft? ski/wintersport handschoenen zijn toch met name op gericht om alleen warm te blijven, en zijn nogal 'bulky'.
Er bestaan naar mijn weten speciale winterkleding lijnen voor zeilers.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43

[...]

Nieuwste TT rider 40/400 zijn ook capacitief. ;)

Maar goed. Ik zou een wielrenzaak instappen en daar eens kijken. Of eventueel doorwerkhandschoenen (Toolstation?) zoeken uit de bouw. Die komen waarschijnlijk nog het dichtste bij 30 euro. Wat gebruik je in de winter als je zelf fietst?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Voor iedereen die ski-handschoenen roept: don't. Ski-handschoenen zijn gemaakt om de warmte binnen te houden die je lichaam genereert als je veel beweegt. Op een scooter / motor zit je stil en wil je vooral de kou buiten houden. Dat is net even anders. Ik heb weleens gereden met redelijk dure ski-handschoenen, maar die zijn na korte tijd al niet meer toereikend.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 15:34
Ik fiets zelf het hele jaar naar het werk 30km per dag mijn handschoenen van dun naar dik
Fox digit (echt zomer)
Giro ? (Zomer tot herfst)
Bbb winterstop (goed tot ongeveer -5)
Sealskin ? (Waterdicht en warm tot ongeveer -12)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heeft jouw bedrijf toevallig een preventie/veiligheids adviseur ter beschikking? Misschien kan je hem of haar benaderen met een vraag tot advies.

Dat het bedrijf deze specifieke werkhandschoenen (want dat zijn het lijkt me) niet betaalt wil natuurlijk niet zeggen dat ze er geen goed advies of zelfs een product voor hebben.

• Racing_Reporter
elevator schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:16:
Heeft jouw bedrijf toevallig een preventie/veiligheids adviseur ter beschikking? Misschien kan je hem of haar benaderen met een vraag tot advies.

Dat het bedrijf deze specifieke werkhandschoenen (want dat zijn het lijkt me) niet betaalt wil natuurlijk niet zeggen dat ze er geen goed advies of zelfs een product voor hebben.
Dat weet ik zo snel niet, maar wel dat ik er last van heb en het zo snel mogelijk opgelost wil zien. Ze betalen het wel, in the end, maar het zou er meteen bij moeten zitten. Nu doen ze dat niet om te voorkomen dat ze het kopen voor uitzendkrachten, en die meteen stoppen. Wat een kulreden is, haal een stapel van die dingen en zorg dat ze terugkomen met evt een borg oid).

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 23:33
In een ver verleden bezorgde ik pizza's op de scooter en droeg toen altijd waterdichte gevoerde wanten. Nadeel is dat als je iets wilt opzoeken deze uit moeten en het niet erg modieus is. Het grootte voordeel was wel altijd warme/droge handen. En dat is wat mij betreft het belangrijkst. Zou eens zoeken of je dit ergens kan vinden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

lookslikeyou schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:11:
In een ver verleden bezorgde ik pizza's op de scooter en droeg toen altijd waterdichte gevoerde wanten. Nadeel is dat als je iets wilt opzoeken deze uit moeten en het niet erg modieus is. Het grootte voordeel was wel altijd warme/droge handen. En dat is wat mij betreft het belangrijkst. Zou eens zoeken of je dit ergens kan vinden.
Dit, wanten zijn vele malen warmer omdat je vingers elkaar ook warm houden.

• Racing_Reporter
Die Gore Bike Wears weet ik nog niet helemaal zeker, daarnaast kwam ik ook deze jongens tegen :)

http://www.myxlshop.nl/wi...rdichte-handschoenen.html

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/069283/files/049820304/waterdichte-handschoenen.jpg

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Racing_Reporter schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:51:
Die Gore Bike Wears weet ik nog niet helemaal zeker, daarnaast kwam ik ook deze jongens tegen :)

http://www.myxlshop.nl/wi...rdichte-handschoenen.html

[afbeelding]
Kun je best nemen maar denk erom, deze zijn water/wind dicht maar hebben nagenoeg GEEN isolerende werking. Je blijft dus koude handen krijgen op de plof.

• Racing_Reporter
Gadgeteer schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:13:
[...]

Kun je best nemen maar denk erom, deze zijn water/wind dicht maar hebben nagenoeg GEEN isolerende werking. Je blijft dus koude handen krijgen op de plof.
Gaat dat niet in tegen het statement dat het wind èn kou buiten houdt? Op zich verwacht ik niet echt meer dat het gaat vriezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Racing_Reporter op 29-03-2016 08:21 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Racing_Reporter schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Gaat dat niet in tegen het statement dat het wind èn kou buiten houdt? Op zich verwacht ik niet echt meer dat het gaat vriezen.
Ik denk dat je voorbij gaat aan het feit dat je ze op de scooter wilt gebruiken. Er komt nogal koude wind om je handschoenen. Deze wind zal er niet doorheen gaan maar omdat deze handschoenen geen hoge isolerende waarde hebben, verwacht ik dat de lucht binnen deze handschoenen snel afkoelt.
Zouden ze wel goed warm blijven, dan waren deze natuurlijk perfect en had iedereen deze handschoenen voor deze lage prijs (en er is vast een reden waarom dat niet het geval is)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zegt uitzendkracht dan is het uitzendbureau verantwoordelijk voor jouw veiligheid dus daar melden om te beginnen die moeten het maar oplossen met de opdrachtgever. Wijs ze ook op de verantwoordelijkheid voor de juiste handschoenen. Jammer genoeg vriest het niet maar 's avonds bestaat het risico op een lange rit wel. Persoonlijke beschermingsmiddelen moeten altijd door de werkgever geregeld worden, tuurlijk mag het uitzendbureau daar afspraken over maken met de opdrachtgever maar zij blijven verantwoordelijk. Desnoods zorgen ze maar voor een paar wanten die iedereen draagt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1