Toon posts:

Vreemde PayPal situaties.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom steeds vaker verkopers tegen op marktplaats die adverteren met accepteren van PayPal betaling.
een aantal maal zijn we tot een overeenkomst gekomen en heb ik het bedrag overgemaakt. Een dag erna is dit geld teruggestort naar mijn rekening, waarna ik niets meer heb vernomen van de verkoper(ook geen recatie meer op mijn mails).

Afgelopen week heb ik een game gekocht via marktplaats, betaald via PayPal en vervolgens geen game ontvangen en geen reactie meer van de verkoper.

Ik was altijd in de veronderstelling dat PayPal veilig was, echter is er 1 of andere methode voor verkopers om te scammen? ik vind het zo raar dat dit soort situaties vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
Waarom maak je geen gebruik van de ''Aankoopbescherming''?

''Als u van Aankoopbescherming gebruik wilt maken, dient u binnen 180 dagen na betaling een geschil te openen. Dit geschil geldt voor de volledige prijs van het object; het bedrag moet met één transactie betaald zijn. Als er geen bevredigend antwoord van de verkoper wordt ontvangen, moet de koper het geschil binnen 20 dagen na het indienen, escaleren tot een claim. Wanneer u dit doet, vraagt u PayPal een beslissing te nemen. We gaan de klacht onderzoeken en beslissen of deze voldoet aan de voorwaarden zoals beschreven in onze''
Bron: https://www.paypal.com/nl...aypal-safety-and-security

Daarnaast de tip om de combinatie Marktplaats & PayPal te vermijden. De integratie van PayPal is niet zo vloeiend als bij Ebay. (Marktplaats is onderdeel van Ebay). Daarnaast beschikt menig Nederlander over een bankrekening.

[ Voor 14% gewijzigd door Jaïr.exe op 28-03-2016 01:31 . Reden: Tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:11
Paypal is zo lek als een mandje.

Als jij mij een laptop verkoopt en ik maak het geld over kan ik gewoon tegen Paypal zeggen dat ik een lege doos heb ontvangen, ik krijg het geld terug en heb de laptop. Jij daarentegen hebt pech.

Digitale goederen en producten vielen dacht ik sowieso niet onder de bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij koopt, dus dat is niet zijn probleem juist. Het is dan ook makkelijk om paypal zo lek als een mandje te noemen, maar bij overschrijven is het exacte probleem er ook maar dan voor de koper ipv de verkoper: Als ik jouw laptop koop, en ik maak het geld over, dan kan je gewoon een lege doos op sturen. Jij hebt mijn geld plus je laptop, en ik heb daarentegen pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Afgelopen week heb ik een game gekocht via marktplaats, betaald via PayPal en vervolgens geen game ontvangen en geen reactie meer van de verkoper.
Het kan natuurlijk zijn dat de verkoper even iets dringenders heeft waardoor hij niet kan reageren.
Meldt de verkoper dat als je binnen 3 dagen geen reactie van hem hebt gehad, je aangifte gaat doen bij de politie. CC Paypal in de mail, en ga na 3 dagen ook daadwerkelijk aangifte doen. En open op dat moment ook een dispuut bij Paypal. Op die manier maak je het volledig zijn probleem.

En wat betreft het scammen: overal waar dingen betaald moeten worden, zijn er manieren om mensen te belazeren. Zelfs contante betaling is geen garantie, omdat ze je vals geld kunnen geven ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 28-03-2016 17:28 . Reden: typo ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Lezen sommigen in dit topic hier misschien overheen?
Een dag erna is dit geld teruggestort naar mijn rekening, ..
Wellicht gebruiken die verkopers katvangers waarmee ze afspreken, dat die geld op hun PayPal gestort krijgen en daarvan een (flink) deel meteen bij ontvangst per bank naar de crimineel overmaken. PayPal merkt dat op, boekt terug en de katvanger is het overgeboekte geld kwijt.

Theorietje hoor, maar zoiets moet het toch wel zijn dunkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het kan ook zo zijn dat je handelde zoals op ebay, dat werkt op mp niet zo vlekkeloos.
Eerst contact zoeken via mail of telefoon.
Dan duidelijk afspreken om welk item het gaat.
Daarna duidelijk melden wat je emailadres is van je PayPal.
Bij opmerkingen in je PayPal betaling duidelijk aangegeven wat je gekocht hebt en dat het verzonden moet worden naar ge in PayPal geregistreerd adres, bij afwijkend adres haak ik als verkoper ook af en stort het bedrag terug.

Wellicht hebben de verkopers hun zaakjes administratief niet op orde, zodat ze niet kunnen onderscheiden wie wat gekocht heeft.
En eieren voor hun geld kiezen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mr.Joker schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:16:
Paypal is zo lek als een mandje.

Als jij mij een laptop verkoopt en ik maak het geld over kan ik gewoon tegen Paypal zeggen dat ik een lege doos heb ontvangen, ik krijg het geld terug en heb de laptop. Jij daarentegen hebt pech.

Digitale goederen en producten vielen dacht ik sowieso niet onder de bescherming?
Geen idee of je het daadwerkelijk heb geprobeerd, maar zo makkelijk gaat dat al jaren niet meer. Paar foto's van de verpakking, gewichtsvermelding van de PostNL, ik hou het geld en jouw account is geblokkeerd tot poging tot oplichting :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Kan het niet zijn dat:
1. Verkoper Y koopt wat bij persoon X
2. Verkoper Y adverteert hetzelfde product aan jou (persoon Z) met dezelfde prijs
3. Jij betaalt aan persoon X, die het goed opstuurt aan persoon Y
4. Persoon Y heeft het goed, jij dient een kracht in en krijgt je geld terug en persoon X is opgelicht...

Wat kan zijn is dat persoon X dit doorziet en dan maar meteen een refund doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lever
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 21:54
SinergyX schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Geen idee of je het daadwerkelijk heb geprobeerd, maar zo makkelijk gaat dat al jaren niet meer. Paar foto's van de verpakking, gewichtsvermelding van de PostNL, ik hou het geld en jouw account is geblokkeerd tot poging tot oplichting :)
Pak ik een doos. stop die mooie laptop in van 700 euro. Maak een foto voor het dicht maken. Zet hem op de weegschaal. Haal de laptop er uit, stop er steentje etc in tot dat ik dat gewicht heb berijkt. Maar hem netjes dicht. Maar hier nog een foto van de dichte doos. Ik ga naar postnl en stuur hem op.

Enige wat de koper nu nog zou moeten doen is een filmpje maken bij het open maken. Doet hij dit niet is hij zijn geld zeker weten kwijt. Heeft hij dit wel gedaan dan zal hij dit zeker melden wanneer hij contact met hem opneemt. Doet hij dit dan stort je zijn geld terug.

Alleen een foto na het openemaken is niet genoeg omdat de koper de laptop er dan al uit had kunnen halen en zelf de steentjes er in had kunnen stoppen.

Het is niet zo moeilijk om op te lichten.

Ik betaal zelf nooit vooruit op Marktplaats boven de 20 euro. Anders is het of ophalen en contant betalen. Of hij stuurt het zelf eerst op. En ik film altijd elk pakketje die ik binnen krijg vanaf het moment dat de bezorger voor de deur staat tot het open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, het is niet de bedoeling dat dit een handleiding voor oplichters gaan worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@lever
Wat als ik de doos ontvang, de laptop eruit haal, vul met stenen, dichtplak en dan pas ga filmen hoe ik de doos open en stomverbaasd stenen aantref?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Titelwijziging naar 'Hoe het beste iemand oplichten' verzocht :+
TS: als het weer terug gestort wordt zal er vanuit Paypal iets zijn waardoor ze de betaling geannuleerd hebben, lijkt me iets om met Paypal contact over op te nemen met betalingskenmerk enz, kunnen ze je (hopelijk) vertellen wat er gebeurt is.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Note to self: het slotje ook aanbrengen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.