ALLE voedingskabels van 5 harde schijven kapot

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo allen,

Ik heb door de jaren heen zo'n vijf externe schrijven gekocht, maar helaas ging elke keer wel een van de bijbehorende voedingskabels stuk. Nu is de vraag of ik 1 universele kwalitatief goede voedingskabel kan kopen voor alle schijven? Ik lees namelijk dat je rekening dient te houden met 1.5V en 2A. Dit zegt mij heel weinig. In mijn vorige woning had ik veel last van kortsluiting, maar in de nieuwe woning gelukkig geen last van. Ik ga er dan ook vanuit dat ik geen voedingen meer hoef te begraven.

Het gaat om 3x WD elements HDD's, 1x Verbatim en 1 interne waarvoor ik een externe behuizing heb gekocht.

Hoor graag iets van jullie deskundigheid :)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Ja kan. Misschien moet je wel even de connectoren eraan solderen maar het kan wel

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je koopt "externe" harde schijven... En dus 2,5" dingen waarbij de controller ook extern geplaatst is en de disk voorzien wordt van "spanning" middels jouw PC/Moederbord middels USB? Óf gaat het om 3,5" HDD's in een externe behuizing met een losse voeding/adapter?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SoundLab
Het gaat om 3,5 HDD's :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het voltage moet kloppen. Dus 12V of 5V, of wat dan ook. Of dit dan 1A is of 5A maakt niets uit zolang het maar voldoende is. Dus geen 1A gebruiken als de schijf 2A nodig heeft. Je kan dus wel prima 5A gebruiken als er 2A nodig is. Meer mag, minder niet.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan heb je eigenlijk al niets meer te maken met de USB voeding van 5V maar alleen met de voeding van een 230V AC adapter naar ± 5V DC welke de controller van de disk wenst te krijgen.

Zoals 't klinkt was je oude 230V AC (huis) installatie gewoon érg brak?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:12
Je kunt gewoon een nieuwe 12 VDC 2A center positive DC barrel adapter kopen bij Conrad.
Dat gebruiken ze eigenlijk altijd.

Soms leveren ze een voeding mee welke minder stroom kan, uit zuinigheid.
Kan de nieuwe voeding meer stroom leveren? Dan geeft dat niet, want de schijf heeft niet meer nodig.

• SoundLab
Alles werkt prima :) heb een 2,25V aangeschaft die dus alle HDD's voorziet van genoeg stroom. Dank allen!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Dat denk ik niet.
Je hebt een externe voeding aangeschaft die blijkbaar 2,25 Ampère kan leveren aan 12 Volt.
Pagina: 1