Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:57
Mijn Nexus 5 is ongeveer twee jaar oud en ik heb het idee dat de batterijduur echt slecht begint te worden. Ik hou niet precies bij hoe lang hij meegaat, maar ik heb het gevoel dat hij de hele dag aan de oplader moet hangen.

Ik heb wat gezocht op internet en lees daar dat de batterij na 300-500 cycles wel eens achteruit zou kunnen gaan. Met de accuduur van de Nexus 5, die nooit goed was, zit je na twee jaar natuurlijk dik boven de 500 cycles.

Ik overweeg daarom deze set te bestellen. Of een goedkopere van amazon, maar dan moet ik de schroevendraaier e.d. los kopen.

Hebben jullie ervaring met het verwisselen van de batterij? Heeft het zin na twee jaar, wordt de accuduur daadwerkelijk weer flink beter? Of is het gewoon tijd voor een nieuwe telefoon? :)

Beste antwoord (via Nova163 op 29-03-2016 22:38)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb twee weken geleden mijn batterij met precies die set vervangen. Mijn N5 is ook twee jaar oud en ik ben erg blij met de nieuwe batterij. Ik haal nu tenminste weer einde van de dag en dat was écht niet meer zo.

Qua toestel bevalt de Nexus 5 mij nog prima. Is nog snel genoeg, alleen de batterij was een groot probleem, dat is dus opgelost met die nieuwe batterij.

Het vervangen is op zich goed te doen, ik ben redelijk onhandig wat dat soort dingen betreft maar als je rustig te werk gaat is het in een kwartiertje klaar.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Een alternatief is het aanschaffen van een powerbank. Voor zo'n €25 heb je best een fancy powerbank van Xiaomi.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb twee weken geleden mijn batterij met precies die set vervangen. Mijn N5 is ook twee jaar oud en ik ben erg blij met de nieuwe batterij. Ik haal nu tenminste weer einde van de dag en dat was écht niet meer zo.

Qua toestel bevalt de Nexus 5 mij nog prima. Is nog snel genoeg, alleen de batterij was een groot probleem, dat is dus opgelost met die nieuwe batterij.

Het vervangen is op zich goed te doen, ik ben redelijk onhandig wat dat soort dingen betreft maar als je rustig te werk gaat is het in een kwartiertje klaar.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
TommieW schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:02:
Een alternatief is het aanschaffen van een powerbank. Voor zo'n €25 heb je best een fancy powerbank van Xiaomi.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik heb op zich genoeg gelegenheid om op te laden. Op het werk ligt hij op mijn bureau, in de auto heb ik een autolader en thuis heb ik ook genoeg laders. Het is meer dat hij dus bijna de hele dag 'vast' ligt aan de lader.
P_de_B schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:02:

Dat klinkt goed! Ik vind ook dat de telefoon het nog uitstekend doet. Hier en daar begint de techniek een beetje te verouderen, maar hij werkt nog heel vlot, dus ergens is het zonde om hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb laatst mijn batterij vervangen. Via een aanbieder op bol.com had ik een batterij gekocht. De batterij zag er vrij origineel uit, maar in prestaties is het niet beter geworden. Als ik de nexus 5 intensief gebruik, moet ik zelfs 2 keer opladen op een dag. Ik vraag of de batterij origineel is. Je kan eigenlijk niet toetsen of de batterij origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
tdn135 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:27:
Ik heb laatst mijn batterij vervangen. Via een aanbieder op bol.com had ik een batterij gekocht. De batterij zag er vrij origineel uit, maar in prestaties is het niet beter geworden. Als ik de nexus 5 intensief gebruik, moet ik zelfs 2 keer opladen op een dag. Ik vraag of de batterij origineel is. Je kan eigenlijk niet toetsen of de batterij origineel is.
Tja, dat blijft altijd een gok natuurlijk. Vraag me af of jij betere resultaten had gehad met een originele batterij.
Pagina: 1