Wegvallen draadloos internet Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SK!LDRT
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-06 08:04
Allereerst; ik hoop dat ik deze vraag in het goede sub-forum plaats, zo niet: ik hoor het graag!

Ik heb een vraag wat betref de draadloze internetverbinding bij ons thuis.
Vanwege het feit dat ik graag game en dat de verbinding op mijn kamer vaak weg valt heb ik een internetkabel vanaf de modem (Cisco EPC3925) tot mijn laptop getrokken. Dit leidt tot een, voor mij, ideale internetverbinding en hier treden dan ook geen problemen op.

Echter, waar de problemen wel verschijnen is wanneer ik mijn laptop afsluit. Dan valt namelijk het draadloze netwerk in ons huis voor ongeveer 5 minuten weg, en is het op geen enkel apparaat mogelijk gebruik te maken van het draadloze internet. Dit wordt niet echt gewaardeerd door mijn huisgenoten (8)7) dus van daar mijn vraag:

Zijn er mensen die bovenstaand ook ervaren of hebben ervaren en hier voor een oplossing kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Er zijn hier wel een paar topics over langsgekomen en deze hadden allemaal geen eenduidige conclusie als antwoord.

Meest gegeven opties waren defecte netwerkpoorten, verkeerd ingestelde apparatuur als NAS/switch/router of lokale software die DHCP server is /malware

Tenzij jij op je laptop software hebt draaien die als een DHCP server IP adressen staat uit te delen aan je huisgenoten ( wellicht wezen experimenteren met software om je wegvallende signaal problemen op te lossen ?) dan zou dit best wel eens logisch kunnen zijn

[ Voor 33% gewijzigd door Breezers op 27-03-2016 21:05 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Dit slaat niet op een 3925.

Wat gebeurd er als je de LAN kabel eruit trekt, gebeurd het dan ook? En als je een andere laptop bedraad afsluit op die kabel?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning