Toon posts:

Kan geen windows 7 installeren op een PEQA laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een PEQA PNB P1115 met windows 10. Heb een SSD schijf er in gezet en wil windows 7 installeren.
Ik heb een EFI usb-boot stick gemaakt en hij ziet het ook in de bios. Kan opstarten via USB, maar blijft hangen bij STARTING WINDOWS. In de BIOS geen optie om legacy te selecteren. Is het wel mogelijk om windows 7 te installeren. Weet iemand een oplossing.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PEQA PNB P1115, I3 processor, 4gb intern geheugen. Standaar windows 10, maar wil terug naar windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
USB stick gemaakt via RUFUS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Is er een reden waarom je terug wil naar Windows 7? Het OS is ondertussen alweer bijna 10 jaar oud, driversupport is steeds slechter en support verloopt over 2 jaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ten eerste inderdaad bedenken waarom je nog Windows 7 wilt installeren. Ik was zelf ook voorstander van Windows 7, maar de overstap naar Windows 10 verliep echt vlekkeloos.

Om op je vraag terug te komen: ik denk dat de installatie gewoon corrupt is. Probeer eens een andere ISO te downloaden en maak er op de juiste manier een bootable USB stick van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is al genoemd, maar ik ga het ook nog een keer doen. Waarom Windows 7?

Welke versie van Windows 7 probeer je te installeren?

Voor UEFI heb je namelijk Windows 7 x64 SP1 nodig.
De 32 bits versie (x86) werkt niet met UEFI, dus je moet Windows 7 64 bits (x64) hebben met minimaal Service Pack 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Probeer eens in een usb 2.0 poort.
Of probeer een andere iso.
Als je een skylake processor in je laptop hebt kun je windows 7 niet via een usb instaleren.
Dan zou je het via een dvd moeten doen
Maar inderdaad wat meerdere mensen zeggen. waarom windows 7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je Windows 7 wil installeren op die machine: Begin eerst eens met het volledig leegmaken van de SSD tijdens de installatie (alle partities dus verwijderen tijdens de installatie, oftewel kiezen voor de optie "ik weet 't beter").

Daarna maak je (op een SSD) het beste een disk aan welke maximaal 90% van de totale capaciteit heeft zodat de disk zelf nog 10% ruimte overhoud om toekomstige "trim" acties uit te kunnen voeren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1