Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik wil een telefoon die zeker 3-4 jaar meegaat om te gamen. Ik wil liefst (bijna) stock Android of Ios. Een defelijke batterij is natuurlijk ook nodig, een batterij waarmee een normal user een dag mee kan. Ik hack/cheat ook wel eens graag op spelletjes, dat lukt op ios wel met iFunbox of iTools, maar van android weet ik daar niets van, dus wat schrik.

Wat is je budget?
Ik wil een degelijk merk en geen brol, en daarvoor is mij budget rond 400 euro (dus boven en onder de 400)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een smartphone om filmpjes te kijken, te internetten en om intensief te gamen. Met intensief gamen bedoel ik echt wel 2 uur per dag en in de weekenden soms 6-8 uur.

Wat heb je zelf al gevonden?
Oneplus Two: lijkt mij de beste keuze op androidvlak
iPhone 5S: dat is binnen mijn budget, de enige iPhone
Dus een beetje ios vs android

Andere voorstellen mogen ook.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil binnen 3 weken een nieuwe gsm, dus geen toestellen die binnen een maand uitkomen, ander voorstellen mogen ook. Ik ben bang dat de iPhone 5S geen 3 jaar zal meegaan, omdat hij misschien dan al veel te traag wordt, en ook denk ik dat ik ios zal missen, omdat ik nu een iPad 4 heb en die zal dan binnen een 2 jaren wel weg gaan denk ik, en dan kan het gebeuren dus dat ik zonder ios-apparaat zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wil je een telefoon met extra functies of een complete pc op zak met alle gebreken die daarbij horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Waarom geen 5x? Heeft alles wat je wilt, stock android, snelle updates enz. De 32gb versie is ~ 325 pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart

Als je een iPhone wilt neem dan een SE, die is net binnen je budget en heeft de hardware van een 6S. Zit je alleen wel met een 4 inch telefoon. Weet niet of dat een probleem is voor je?

[ Voor 30% gewijzigd door Iekozz op 27-03-2016 19:58 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Iekozz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:56:
Waarom geen 5x? Heeft alles wat je wilt, stock android, snelle updates enz. De 32gb versie is ~ 325 pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart

Als je een iPhone wilt neem dan een SE, die is net binnen je budget en heeft de hardware van een 6S. Zit je alleen wel met een 4 inch telefoon. Weet niet of dat een probleem is voor je?
SE versie start aan 489 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Manke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:52:
Wil je een telefoon met extra functies of een complete pc op zak met alle gebreken die daarbij horen? :)
Wat zijn extra functies en volledige pc?
Gewoon wat een normale of flagship phone van functies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
De iPhone valt af, als je zo graag spelletjes speelt is de 16 12 GB zo op natuurlijk. Of is het maar 1 spel?
Tenzij je een iPhone 6(S) 64 GB neemt, maar dat past niet in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Mag ik je vragen wat voor games je speelt op je mobiel?
Grand theft auto san andreas en asphalt 8 en real racing 3, eigenlijk alle gta games en zware race games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:33:
De iPhone valt af, als je zo graag spelletjes speelt is de 16 12 GB zo op natuurlijk. Of is het maar 1 spel?
Tenzij je een iPhone 6(S) 64 GB neemt, maar dat past niet in je budget.
Ik zou een 5S nemen, een 32 gb, misschien eerst de post volledig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Er staat geen 32 GB in je startpost, maar idd die gaat voor ~450.- dus dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Iekozz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:56:

Is denk ik een gewoonte mijn eerste smartphone was 3.5 inch en dat was toen al een grote gsm en voelde ook zo aan nu heb ik een 5.5 inch alcatel en dat went na enige tijd en het 4 inch formaat van apple ligt goed in de hand, ik wil geen goede specificaties maar een fijn gebruik van mijn smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Zou de 5S(2013) drie jaar meegaan in gaming? En de Two(2015) Dat is eigenlijk mijn grootste zorg, van de Two verwacht ik dit wel, maar als de 5S dit ook kan dan kies ik toch liever voor apple, vooral voor de OS en de garantie. Ik wil mijn telefoon toch 3 jaar op volle snelheid gebruiken, maar ik geef niet echt om een snelheidverschil van 3 seconden bij het laden van een game, maar wel om bijvoorbeeld om 10 seconden of als hijde helft van de keren crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
iBombs schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:21:
[...]

Wat zijn extra functies en volledige pc?
Gewoon wat een normale of flagship phone van functies heeft.
Ik vind Android meer aanvoelen als een pc en iphone meer als een degelijke telefoon en communicatiemiddel. Iphone apps zijn vaak ook van hogere kwaliteit.

Heb zelf een oneplus one

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 27-03-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Manke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Ik vind Android meer aanvoelen als een pc en iphone meer als een degelijke telefoon en communicatiemiddel. Iphone apps zijn vaak ook van hogere kwaliteit.

Heb zelf een oneplus one
En hoe bevalt de One, denk je dat hij nog 3 jaar meegaat?
Door de apps neig ik ook wat meer naar de 5S. Ik heb genoeg aan de functies van de iPhone, hij komt wel wat dingen tekort, maar dat vergeef ik hem doordat hij uitblinkt in andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Manke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Heb zelf een oneplus one
In mijn ogen zijn zowel Android als iPhone een "communicatiemiddel". Powerusers zullen wel meer doen met hun Android maar dit is echt wel maar een beperkte populatie.

Zoals eerder aangehaald, ik zou u de 5X aanraden. Die is in mijn ogen veel "bang for the buck". Indien je iPhone zou willen nemen zijn je keuzes beperkt en valt het gewoon te zien hoeveel je wilt spenderen :-).

*edit*
Alle grote apps werken zonder problemen op Android. Ik heb nooit last van slechte of buggy Apps. Ik weet wel niet hoe goed gaming ondersteund wordt op Adnroid en zou verwachten dat voor gaming de ervaring even goed of beter zal zijn op iPhone. Gewoon door het feit dat een developer maar op een beperkt aantal iPhones moet testen maar er ongeveer oneindig veel Android combinaties zijn tegenwoordig.

[ Voor 23% gewijzigd door Nactive op 27-03-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
iBombs schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:48:
[...]

En hoe bevalt de One, denk je dat hij nog 3 jaar meegaat?
Door de apps neig ik ook wat meer naar de 5S. Ik heb genoeg aan de functies van de iPhone, hij komt wel wat dingen tekort, maar dat vergeef ik hem doordat hij uitblinkt in andere dingen.
vind het een uitstekende telefoon, maar voor een telefoon vind ik het scherm te groot, 5.5".
Iphone zal werkelijk nooit crashen of je in de steek laten , maar Android zal je op ongewenste momenten in de steek kunnen laten.
Iphone heeft een hele ui en ontwerp filosofie en is gestroomlijnd en dus intuitiever, dit idee heb ik niet echt bij Android.
Android kan services en batterij slurp apps krijgen, iPhone vziw niet, Apple heeft ook een strikte kwaliteitscheck voor de apps.

Android voelt wel weer vrijer, als een pc dus, meer een hobby ding.

Das mijn idee, correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Nog iets, als een iPhone niet meer geupdate wordt, dan blijft het een degelijk apparaat en de meeste apps blijven vlot werken en ook de laatste versie, behalve zware games, maar daar koop je geen telefoon voor m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom moet je binnen 3 weken een GSM?
De iPhone SE die uit komt is een significante upgrade tov de 5S en kan zeker nog 3 jaar mee.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
JackBol schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:09:
Waarom moet je binnen 3 weken een GSM?
De iPhone SE die uit komt is een significante upgrade tov de 5S en kan zeker nog 3 jaar mee.
Ja maar ik zoek al twee maanden in volle afwachting naar een nieuwe telefoon, ik zit al twee maanden te popelen. En de SE kost 489 voor 16 gig en 589 voor 64 gig in preorder, en 16 is te weinig. Dus ik moet zeker 450 of 500 neertellen in een ander shop voor de SE. Ietsje aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

iBombs schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:49:
[...]

Ja maar ik zoek al twee maanden in volle afwachting naar een nieuwe telefoon, ik zit al twee maanden te popelen. En de SE kost 489 voor 16 gig en 589 voor 64 gig in preorder, en 16 is te weinig. Dus ik moet zeker 450 of 500 neertellen in een ander shop voor de SE. Ietsje aan de hoge kant.
Als je er 36 maanden mee gaat doen, is die €100 extra maar €3 per maand.
Van een 5S ga je performance-wise spijt krijgen over een paar jaar.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:04:
[...]

Als je er 36 maanden mee gaat doen, is die €100 extra maar €3 per maand.
Van een 5S ga je performance-wise spijt krijgen over een paar jaar.
ja daar heb je gelijk in, de SE gaat 31 maart in de rekken, denk ik. En dan afwachten misschien wat de non-premium resellers gaan doen. Hopelijk net als de 5S, die is 509 bij premium resellers en 360 bij non-premium resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Reken je niet te snel rijk, wat de prijzen van de SE betreft: de 5s is een bijna drie jaar oud model, en gaat nu in de 'uitverkoop', omdat de SE eraan komt. Ook die SE zal wel in prijs dalen, zoals alle telefoons (al dalen Apple's prijzen langzamer, dan die van andere merken), maar niet meteen zoveel, als de 5s nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Marly schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:23:
Reken je niet te snel rijk, wat de prijzen van de SE betreft: de 5s is een bijna drie jaar oud model, en gaat nu in de 'uitverkoop', omdat de SE eraan komt. Ook die SE zal wel in prijs dalen, zoals alle telefoons (al dalen Apple's prijzen langzamer, dan die van andere merken), maar niet meteen zoveel, als de 5s nu.
Hopelijk van wel want bij alle 6S modellen, kun je ze 100 euro of meer goedkoper krijgen en die zijn ook nog nieuwe. Laten we hopen he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Realiseer je je dat de OnePlus 2 één van de beste GPU's heeft op de mobiele markt? Ik zelf heb een OnePlus 2, en gamen gaat daar flawless op. Nieuwste games, zonder lag of input-lag. Een OnePlus 2 is ook nog eens goedkoper.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:57:
Realiseer je je dat de OnePlus 2 één van de beste GPU's heeft op de mobiele markt? Ik zelf heb een OnePlus 2, en gamen gaat daar flawless op. Nieuwste games, zonder lag of input-lag. Een OnePlus 2 is ook nog eens goedkoper.
Volgens mij is TS nooit echt van plan geweest een Android toestel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een 5S gaat geen 3 jaar meer mee. Het toestel is al een paar jaar oud. In het beste geval zijn er nog 2 jaar updates, maar na 2 jaar zullen 5S gebruikers hebben waar 4S gebruikers nu tegenaan lopen (traagheid en geheugenkrapte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Manke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:40:
Nog iets, als een iPhone niet meer geupdate wordt, dan blijft het een degelijk apparaat en de meeste apps blijven vlot werken en ook de laatste versie, behalve zware games, maar daar koop je geen telefoon voor m
IBombs geeft juist aan dat wel te willen doen. En sorry maar zoals SVMP de iPhone 4s is nu zeker geen degelijk toestel meer hoor. Nu kan je zeggen dat het ookal een 4.5 naar oud toestel is en het daarom langzaam wordt, maar de iphone 5s is onderhand ook al 2,5 jaar oud. We weet hoe het over 3 jaar is? Dan is die 5.5 jaar oud TS geeft namelijk aan er 3 jaar mee vooruit te willen.

Verder is de 5s een stuk minder krachtig dan de two. En aangezien je aangeeft Games te willen spelen zou ik daarom niet voor een IPhone kiezen welke dan ook. Ja natuurlijk de 6 en 6s hebben allicht de kracht in huis de komende jaren Games te spelen alleen dat valt nu eenmaal niet binnen je budget.
Verder zeg je dat je graag Games "hacked" of cheats gebruikt en je dit makkelijk kan doen op IOS, nou zijn er verschillende apps waarmee je dit ook op android kan doen Neem als voorbeeld lucky patcher(werken zowel met als zonder Root meer functies met root) dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Over crashes hoef je je vindt ik geen zorgen te maken. Mits je gaan onstabiele versies van een custom ROM installeert heb je weinig te maken met crashes. Ben al jaren een android gebruiker en heb nauwelijks last van crashes gehad.

Ja, ios is allicht qua software een stukje beter en gelikt dan android. Alleen het blijft een feit dat een 5s nu al veel Games niet meer goed kan spelen. Ik heb er zelf een gehad en ik kon btd battles bij een hoge ronde al niet meer normaal spelen waarbij mij Onepkus X( overigens een prima toestel die je ook kan overwegen als je wat geld wil overhouden) het makkelijk aan kon.

[ Voor 9% gewijzigd door CCJJVV op 04-04-2016 00:33 ]

Pagina: 1