Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verander de speed link en duplex settings ZONDER internet

Pagina: 1
Acties:

• PaasNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-06-2021
Hallo iedereen,

Ik ben op een verschrikkelijk probleem gestuit.

Mijn netwerk kabel is verbonden met mijn pc maar hij ging telkens van: indentifying network, not connected, indentifying network, not connected, en zo ging het de hele tijd door. Uiteindelijk ben ik op dit topic gestuit: http://ccm.net/forum/affi...cable-unplugged-but-isn-t

Daar heb ik vervolgens dit advied aangenomen: Open device manager
-Right-click My Computer and select Properties.
-System Properties window should open, click on the Device Manager button under the Hardware tab.

Device Manager should now be open.
-Find the controller under the Network Adapters.
-Double click the controller to open its properties window.
-click on the Advanced tab (This is where you can change the speed and duplex settings).
-Select Speed & Duplex on the left side of the window (you should see its current setting (Auto)towards the right side of the window on the Value drop-down).
- Click on the drop-down and select a setting other than Auto (Try 100 Mb Full) and then click OK to close the window.

ik hen de 1gigabyte duplex verbinding gekozen. Nadat ik op OK klikte stopte mijn internet ermee en nu herkent mijn pc de hele kabel/internet niet meer.

Ik wil de speed link en duplex settingbweer terug schakelen naar 100mbps MAAR alle opties zijn grijs en kan ik dus niet veranderen omdat ik geen internet heb.

Er staat: the network cable is disbled or not connected. Note: this device supports a low powered mode that cayses the operating system to behave as if the device has been removed.

Ik gebruik windows 10 en ik kan het dus niet terug zetten. Tevens gebruik ik nu mijn upad en iphone en heb geen andere mogelijkheid om mijn pc met internet te verbinden om drivers te downloaden.

Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten? Ik ben echt ten einde raad en ik waardeer jullie hulp enorm.

Alvast bedankt!!!!!!!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
Als je jouw netwerk-adapter gewoon verwijderd in Device Manager en dan een reboot?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• PaasNL
Wat ontiegelijk fijn dat u me zo snel te hulp sciey. Ik heb uw suggestie uitgevoerd maar niets is verandered :(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Les 1 is dat gigabit altijd via auto negotiation moet laten gebeuren.
Verder zie ik nergens staan welke merk ethernet adapter je hebt dus lastig te zeggen of het een driver probleem is.
Maar ik zou de link speed en duplex mode gewoon via device manager (computer beheer in NL versie) aanpassen. Een kijk gelijk of jumbo packet uit staat want ik vermoed dat daar je probleem vandaan komt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• PaasNL
Ik heb een intel ethernet vonnection (2) I219-v

Ik orobeer het dus al de heletijd vua device manager aan te passen maar dat lukt dus niet omdat alle opties grijs zijn en ik het dus niet kan aanklikken om te veranderen.

Ps. Wat is jumbo?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Okay, dus de normale (voor-de-hand-liggend/snelle) oplossingen werken niet.
Dan kan je nog uuuren klooien en chatten, maar ik zou op één of andere manier proberen de driver te downloaden en op een USB-stick/SD/MicroSD/Flashdisk/enz. te zetten en zo installeren.

Oh, wacht:
Al geprobeerd een andere netwerkkabel te gebruiken? Een nieuwe(re).
Eventueel je PC even verplaatsen naar je modem/router...

• The-Source
PaasNL schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:24:
Ik heb een intel ethernet vonnection (2) I219-v

Ik orobeer het dus al de heletijd vua device manager aan te passen maar dat lukt dus niet omdat alle opties grijs zijn en ik het dus niet kan aanklikken om te veranderen.

Ps. Wat is jumbo?
Zit dat scherm er zoals deze afbeelding uit
intel
Of zie je veel minder opties?
Want als je minder opties hebt dan denk ik dat je de standaard windows driver hebt en niet de complete Intel.

• PaasNL
Ik heb precies dat plaatje wat je net posten, alleen die speed en duplex settings kan ik dus niet aanklikken omdat ik geen internet verbinding heb.

En welke driver zou ik moeten downloaden mochten de andere opties het niet doen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
PaasNL schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:50:
.

En welke driver zou ik moeten downloaden mochten de andere opties het niet doen?
Ik zou naar de site van de fabrikant van je moederbord gaan...

• PaasNL
En behalve het updaten en/of installeren van een nieuwe driver, welke opties zijn er nog meer om het duplex op mijn pc te veranderen? Naar dat antwoord ben ik eigenlijk op zoek

• The-Source
Ik denk weinig tot geen behalve systeem herstel..

• PaasNL
Oke dat kan dus niet want ik had dat niet aanstaan. Morgen ga ik dan de driver optie proberen.

Hierboven zei nog jemand dat de onderliggende reden iets was met de jumbo instellingen. Ik heb gegoofled maar kon niet vinden waar en hoe die te vinden op windows 10 EN zodra ik het heb gevonden naar welke instellingen het te veranderen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Is je kabel wel geschikt voor 1000mbit?

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Even een wilde gok:

- Netwerkkabel eruit
- Reboot (voor de zekerheid)
- Naar Apparaatbeheer/netwerkadapters/[device]/Geavanceerd tab

Kun je nu wel de eigenschappen aanpassen?

• PaasNL
Nee mijn kabel is absoluut niet geschikt voor 1000mbps, ik verandere het gewoon naar 1000mbps omdat die ene post zei dat ik het moest veranderen maakt niet uit wat. Maar nu kan ik het dus niet terug zetten.

Kabel eruit, reboot doet helemaal niets. Hij blijft op grijs 1000mbps staan

• The-Source
PaasNL schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:50:
Oke dat kan dus niet want ik had dat niet aanstaan. Morgen ga ik dan de driver optie proberen.

Hierboven zei nog jemand dat de onderliggende reden iets was met de jumbo instellingen. Ik heb gegoofled maar kon niet vinden waar en hoe die te vinden op windows 10 EN zodra ik het heb gevonden naar welke instellingen het te veranderen.

Alvast bedankt!
Jumbo frames stel je ook bij je configuratie pagina in. En bij link snelheden onder 1gbit geeft het link problemen.

• PaasNL
Hallo iedereen,

Probleem is verholpen. Internet kabel bleek defect te zijn. Ik had alleen 2 internet kabels die het niet meer deden vandaar dat ik niet dacht dat het een probleem met de kabel was.

Om de 1gb terug te zetten heb ik een nieuwe driver geinstalleerd en alles was weer als vanouds.

Misschien is het een goed idee om dit topic wel door te zetten om er voor te zorgen dat als er mensen zijn met een ''greyed out'' properties die alsnog met dit topic wijzer kunnen worden.

Iedergeval bedankt voor al jullie moeite en hulp.

Groeten!
Pagina: 1