Game PC € 900 Max

Pagina: 1
Acties:

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:12
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Deze zal puur en alleen voor gaming gebruikt worden. Het budget wat ik hiervoor heb is € 900 maximaal, dit is inclusief Windows.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, spellen die ik graag speel zijn Far Cry Primal, The Division, Rainbow Six en andere shooters. Het liefst speel ik deze games minstens 1080p (ultra) of 1440p als dit kan.

Ook wil ik af en toe videos maken van mijn game footage.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb maximaal € 900 te besteden, dit is inclusief verzenden en Windows 10. Hier ga ik het liefst niet over heen, tenzij dit echt meerwaarde biedt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een prima beeldscherm, muis/tobo thats it.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 goede video kaart, 16gb werk geheugen, aardige rappe processor. The usual stuff.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, goede prijs kwaliteit verhouding en garantie zijn natuurlijk wel belangrijk

Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Meestal ga ik blind op de best buy guide af, maar deze keer staat er geen game systeem in deze prijsklassen. En ik wil graag een wat grotere kast, die ruimte laat voor toekomstige uitbreidingen. Ik had gehoopt dat jullie mij hierbij konden en helpen, en voor een systeem kunnen zorgen dat goed samen gaat en toekomstbestendig is (met name ruimte laat voor upgrades). Bang for buck en oog naar de toekomst toe zijn van belang.

Ow en mochten binnen nu en 2-3 maanden grote veranderingen zijn op pc gebied, dan verneem ik dit graag. Mogelijk stel ik de aankoop nog even uit dan.

Dit is tot slot wat ik zelf in elkaar heb getoverd, maar ik geen idee of de componenten goed samen gaan, en welke ik misschien beter kan vervangen voor een alternatief. Helaas zit ik nu al te hoog, dus het liefst schrap ik nog iets. En heb ik overigens nog een losse processor koeler nodig?

Superveel dank alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1MSI B150M PRO-VDH€ 71,95€ 71,95
1MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC€ 312,95€ 312,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide SPEC-M2€ 51,99€ 51,99
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 53,48€ 53,48
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,99€ 68,99
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial BX200 240GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,21

• Thomdebom35
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 16:45
Begin april is er in silicon valley een videokaarten beurs waar nvidea misschien de nieuwe pascal gpu's gaat announcen waarvan gedacht wordt dat ze in mei uitkomen. Daar zou je dus even op kunnen wachten.

Mocht je toch voor een gtx 970 gaan voldoet een 450 watt voeding ook gewoon. Je zou dan bvb deze kunnen nemen en een paar euros besparen. pricewatch: Corsair CX450M

Verder zou je nog een paar centen kunnen besparen op windows mocht je nog studeren of op school zitten. Dit kan dan via slim.nl of een andere vergelijkbare site.

Mocht je trouwens op 1440P willen gaan spelen is een R9 390 een goede optie. pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate is wel iets duurder maar met z'n 8 gb vram net wat sneller op hogere resoluties.

Ook heb je nu al 16 gb ram, je zou het kunnen overwegen om een wat goedkoper moederbord te nemen met wat minder ram sloten sinds het niet aannemelijk is dat je in de nabije toekomst meer dan 16 gb ram nodig gaat krijgen bij het gamen. Zoiets kom je dan op uit pricewatch: MSI H110M PRO-D Wil je toch 4 ram sloten kun je overwegen een van de asus moederborden te nemen die nu een cashback actie hebben tot 17 april. Dan zou je voor hetzelde wat je nu aan een moederbord uitgeeft dit kunnen hebben: pricewatch: Asus B150M PRO GAMING ziet er wel leuk uit in je kast met window :P

[ Voor 48% gewijzigd door Thomdebom35 op 27-03-2016 19:10 ]