Beste internet buitengebied

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtown
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Murtown op 07-01-2021 14:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor online gamen heb je niet perse veel bandbreedte nodig, je hebt juist een lage latency nodig. En zo te zien is dat wel prima, 14ms moet geen probleem zijn. Met hun huidige verbinding zouden ze niet perse problemen moeten ondervinden.

Wellicht zijn er nog anderen op de verbinding actief? Wordt er op de achtergrond veel gedownload of geupload?

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 27-03-2016 17:47 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In het "buitengebied" heb je meestal geen mogelijkheid tot een COAX aansluiting dus alle kabelproviders (Ziggo) vallen eigenlijk al af.

Het "koper" wat in de grond ligt vanwege het oude telefonienetwerk van de PTT is tegenwoordig eigendom van KPN en dáár kijk je dus ook het beste als je wil weten welke transportmogelijkheid er leverbaar is op JOUW huisnummer.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Er zijn óók andere providers welke over deze bekabeling kunnen leveren echter zal die leverancier/provider wél een contract moeten hebben met KPN om van deze bekabeling gebruik te kunnen maken. Voor glas/fiber geld vaak het zelfde doordat dit nú vaak aangelegd wordt door "Reggefiber" ...... Wat weer een onderdeel van KPN is.

Die latency van 14ms is overigens niet eens zo slecht als er nú over een PSTN/ADSL lijn verbonden wordt.....

Véél meer dan ADSL is er niet leverbaar, zo te zien (dus geen ADSL2+ / VDSL2 voor de gehele postcode 6037NK).

Een alternatief: 4G, maar daar heb je vaak meer last van hoge latency waarden terwijl je down/up stream wél meer kan verstouwen qua Mbit/s.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-03-2016 18:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtown
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
Ah, het internet wordt bij die mensen thuis gedeeld, en dan blijft er soms niet genoeg bandbreedte over om goed te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

6037NK is Noord/Midden Limburg (regio Heythuysen Kelpen/Oler) en daar ligt in het "buitengebied" géén COAX van Ziggo of een andere provider.

TV kijken gaat daar middels "Canal Digital" middels een schotel aan de buitenmuur (en intern in huis wat COAX bekabeling) óf middels "DigiTenne" als het alleen maar SD kwaliteit hoeft te zijn voor de afnemer.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 27-03-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtown
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
Nope, je verbinding laat het niet toe om teveel tegelijk te doen, echter is er voor je doeleinden geen alternatief.
Dat zou namelijk erg duur worden of niet veel uithalen.

Ik zou het zo laten en met de buurt een collectief starten voor glasvezel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Murtown schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:42:
Hallo,

Ik speel vaker met mijn vrienden games en nu zijn er 2 die altijd last hebben van lagg,
nu hebben ze een speedtest gedaan en blijken ze best wel traag internet te hebben.

Nu denk ik dat dit komt doordat ze in het buitengebied wonen en hier geen kabel voor internet ligt,
op dit moment hebben ze internet van kpn en volgens ziggo postcode check is internet bij ziggo niet mogelijk.

[afbeelding]

Nu vroeg ik mij af wat het beste zou zijn voor hun zodat ze fatsoenlijk kunnen internetten.

bij kpn heb je iets van 4g, en dan 10euro voor 10gb of 50euro voor 50gb, maar dit lijkt me best wel weinig, zeker als je veel online gamed.

Is er nu al een goed alternatief voor mensen in het buitengebied?

Er ligt geen glasvezel en satelliet is heel duur en ook niet snel?

Gaat om postcode: 6037 NK

Hoop dat jullie me kunnen helpen,

mvg.
de download lijn zou een redelijk strakke lijn moeten zijn, lijkt op veel packetloss?
de ping tijd van 14ms is prima, maar zal waarschijnlijk behoorlijk oplopen bij packetloss
heb je al eens gevraagd om een lijnmeting?
ook een trage lijn moet toch gewoon stabiel kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Waarschijnlijk zitten er nog meer apparaten op daardoor krijg je die pieken. Of het modem is net op het randje ingetrained.

Ik denk dat je het verkeer moet gaan prioritizen, dus QoS in een router gaan doen welke jouw games (of jouw hele pc) voorrang geven op de rest van het huis. Dat is denk ik je enige mogelijkheid. Lijnmeting heeft weinig zin, het koper zal wel een enorme lengte hebben (relatief gezien).

[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 27-03-2016 19:50 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij gaat 't nog steeds over de verbinding van de medespelers in een game en dus niet de "eigen" verbinding van de TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
wimmel_1 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:58:
Volgens mij gaat 't nog steeds over de verbinding van de medespelers in een game en dus niet de "eigen" verbinding van de TS :P
TS vraag t t volgens mij ook voor die medespelers.

Bottomline: De 2Mbit die gerapporteerd wordt is heel nog niet slecht, fourstack geeft maar 1Mbit aan.

De opties voor sneller internet? Zoals gezegd al 4G, maar dan zit je met datalimieten. In hoeverre dat een issue is...

Andere opties:
- Zelf / gezamelijk glas of coax aanleggen. Maar reken rustig op een investering van 2000 eur per deelnemer, tot nog veel meer als de afstand groot is
- Straalverbinding: Naar een (hoog) punt met glasvezel of kabelinternet stralen. 2-5km is dan prima te overbruggen met de juiste hardware. Kosten vallen relatief gezien mee als je zelf de kennis hebt en het zelf doet
- Verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtown
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan 4G proberen, data gebruik bij gamen is minimaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

QoS werkt meer op protocol niveau dan dat het op applicatie niveau werkt. Met QoS (Quality Of Service) geef je bijvoorbeeld VOIP verkeer voorrang op normaal TCP/UDP (IP) verkeer zodat een telefoongesprek over IP intact blijft als een game te veel data begint te trekken.

Games vereisen vaak relatief veel UDP verkeer via het TCP/IP protocol en dat is praktisch niet te reguleren middels een simpele router.

TCP/UDP reguleren: Riverbed.... MTF :P Maar daar wil je als particulier niet écht naar kijken......

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 27-03-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mogelijk kunnen ze een 2de DSL verbinding proberen op het 2de aderpaar (mits deze aanwezig is en gebruikt kan worden) KPN zal toch niet aan bonding / vectoring beginnen op zulke lijnen denk ik..

of een toch een schotel voor internet, voor de latency hoef je dat niet te doen.. maar je kan wel de non-gamende internet gebruikers daar gebruik van laten maken?

voor YT / Websites / netflix / etc zou dat prima kunnen.. alleen je betaald je wel scheel..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
wimmel_1 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:34:
QoS werkt meer op protocol niveau dan dat het op applicatie niveau werkt. Met QoS (Quality Of Service) geef je bijvoorbeeld VOIP verkeer voorrang op normaal TCP/UDP (IP) verkeer zodat een telefoongesprek over IP intact blijft als een game te veel data begint te trekken.

Games vereisen vaak relatief veel UDP verkeer via het TCP/IP protocol en dat is praktisch niet te reguleren middels een simpele router.

TCP/UDP reguleren: Riverbed.... MTF :P Maar daar wil je als particulier niet écht naar kijken......
Is het niet mogelijk om alle pakketjes vanaf een bepaald MAC/IP voorrang te geven op de rest? Dus alles vanaf zijn/zijn maat zijn pc priority of het nu VOIP/TCP/UDP is of gaat dat ook niet?
Tsurany schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:33:
Je kan 4G proberen, data gebruik bij gamen is minimaal.
Latency in het buitengebied? Zal wel niet optimaal zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 27-03-2016 22:23 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jim423 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:13:
[...]

Is het niet mogelijk om alle pakketjes vanaf een bepaald MAC/IP voorrang te geven op de rest? Dus alles vanaf zijn/zijn maat zijn pc priority of het nu VOIP/TCP/UDP is of gaat dat ook niet?
Als provider kun je alles boven alles voorrang gaan verlenen, zelfs al moet 't op MAC - MAC niviea gaan gebeuren (OSI model biedt de mogelijkheid).

Maar..... Lijkt me niet dat een provider dit gaat doen voor een willekeurige gebruiker welke een @ random game gaat spelen met de daarbij behorende "@ random" behorende mede spelers.

Zoals ik al zei: Riverbed's zijn voor dát soort verkeer uitgevonden, alleen zijn die dingen niet bedoeld (lees: te betalen) voor/door particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jim423 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:13:
Latency in het buitengebied? Zal wel niet optimaal zijn.
Waarschijnlijk niet maar dat is de huidige situatie ook niet. Het is het proberen waard. Hier in Utrecht is het 18ms, dat is genoeg. Wellicht woont TS dicht bij een mast, dat zou handig zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 27-03-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Jawel de latency is nu gewoon goed. Bandwidth schiet alleen tekort. Als je het al hebt is het het proberen waard.

.
wimmel_1 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:24:
[...]

Als provider kun je alles boven alles voorrang gaan verlenen, zelfs al moet 't op MAC - MAC niviea gaan gebeuren (OSI model biedt de mogelijkheid).

Maar..... Lijkt me niet dat een provider dit gaat doen voor een willekeurige gebruiker welke een @ random game gaat spelen met de daarbij behorende "@ random" behorende mede spelers.

Zoals ik al zei: Riverbed's zijn voor dát soort verkeer uitgevonden, alleen zijn die dingen niet bedoeld (lees: te betalen) voor/door particulieren.
Ik bedoel meer vanuit de home networking kant. Niet vanuit de provider. Dus ipv dat de router UDP moet gaan reguleren hoeft hij alleen onderscheid te maken of het verkeer van MAC A of MAC B komt. Maar bijvoorbeeld de netgear R7000 die heeft een optie voor online gaming TCP en UDP Highest priority te geven. Je kan youtube e.d. Lowest geven. Maar dat zou niet werken volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je R7000 (?) heeft vervolgens last van dát wat er aan de andere kant van de lijn gebeurd en gaat zaken ophouden om een ingestelde prioriteit te kunnen aanhouden?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-03-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben je vrienden al eens aan Ziggo gevraagd wat mogelijk is? Mijn broer is kosteloos aangesloten, ja er is een nieuwe kabel getrokken door de straat. Gewoon op www.huisaansluitingen.nl een offerteaanvraag doen en dan kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 13:54

Nox

Noxiuz

Bij de buren is er in Q3 '16 VVDSL gepland, zoek even op KPN fourstack op 6037NR-2.

Wat je kan doen is KPN vragen om de upgrade uit te voeren ook voor jullie. Andere optie is kijken hoe ver de dichtsbijzijnde coax-aansluiting is en met draadloze richtantennes verder werken. Kost je 500-1000 euro voor een set maar dan haal je bandbreedtes van 20-50mbps of misschien meer over een km afstand.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Na de upgrade is de verwachte internetsnelheid hetzelfde: 1 Mbit/s. Betekent dat de afstand van de centrale of straatkast te groot is en niet verandert.
Om dat op te lossen, zal KPN nieuwe straatkasten moeten plaatsen die dichterbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:48:
Hebben je vrienden al eens aan Ziggo gevraagd wat mogelijk is? Mijn broer is kosteloos aangesloten, ja er is een nieuwe kabel getrokken door de straat. Gewoon op www.huisaansluitingen.nl een offerteaanvraag doen en dan kijken wat ze zeggen.
dit is dan behoorlijk willekeur, de kabel ligt 2 huizen van mij af en na aanmelding op bovengenoemde website krege ik bericht van ziggo:
AFGEWEZEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 21:59
In zulke gevallen kun je het maar beter op een akkoordje gooien met buren die wel kabel of snel VDSL2 hebben en een draadloze verbinding aanleggen door middel van richtantennes. Zoals al eerder gezegd, gaat de ping in dit geval omhoog doordat er erg weinig bandbreedte(snelheid) en deze dus snel volledig gebruikt wordt. Die 2.8Mbit uit de speedtest is tegenwoordig amper genoeg om één persoon normaal van internet gebruik te laten maken dus geen wonder.

Internet via 4G(LTE) is wel snel genoeg en de ping is ook wel acceptabel, maar dataverkeer is heel erg duur.
Je zult dan heel zuinig moeten omgaan en erop gaan letten wat en hoeveel je streamt.

Een ander alternatief voor sneller internet in buitengebied is internet via satelliet, maar jullie gamen met elkaar en een ping van 750+ms maakt dat zo goed als onmogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door timmie1 op 28-03-2016 11:17 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtown
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bij DSL is de lengte van de telefoonkabel gewoon doorslaggevend voor de maximale snelheid..
voor internet via de COAXkabel heb je dat probleem niet, echter als die er niet ligt wordt het al knap lastig om er wel 1 te krijgen.. dat gaat in elk geval flink wat centen kosten.. afhankelijk van hoever er gegraven moet worden, komt het alleen over gemeente grond of ook nog over particuliere grond etc etc etc

404 Signature not found

Pagina: 1