Upgrade grafische kaart voor systeem uit 2012.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MCALCEET
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Beste Allemaal,

Op 1 september 2012 heb ik een systeem gekocht wat toen aan de eisen van een “hig-end gamesysteem” voldeed. De configuratie is eigenlijk vrijwel gelijk aan de BBG van die tijd (link).

Dit gebruik ik tot de dag van vandaag in combinatie met een Dell Ultrasharp U2913WM. Resolutie 2560 x 1080.

Met games zoals The Witcher 3 of Fallout 4 merk ik dat het systeem moeite heeft om alles op een resolutie van 1080p te weergeven (dit met settings ingesteld op medium/high). Met de komst van verschillende VR-titels en Warhammer Total War wil ik mijn systeem een oppeppertje geven.

Ik zoek een?

Nieuwe grafische kaart die in singel setup (dus niet crossfire of sli) games zoals fallout 4, the Witcher 3, Total War: Warhammer en Star Citizen op een resultie van 1080P kan draaien. Dit het liefst met settings High of Ultra High.

Het is voor mij niet nodig om games op een resolutie hoger dan 1080 te spelen. Al zie ik wel dat zowel de HTC vive als de Rift een resolutie van 2160 x 1200 ondersteunen.

Met de komst van VR-ondersteuning voor games zoals Star Citizen, zou het ook fijn zijn als dit al gedekt kon worden. Ik hoop dat dit binnen mijn budget past.

Wat is je budget?.

250 t/m 350 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Op verschillende fora kom ik de Geforce GTX 970 tegen als een kandidaat. (hier en hier is de kaart genoemd als required spec)

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Mvg. Darth.

Alle reacties

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:43 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:50
De R9 390, de tegenhanger van de GTX 970, is een goed alternatief. Net iets sneller, ongeveer even duur en dubbel de VRAM.

De kaart speelt Star Citizin prima af op Ultra, getuige deze video:

De R9 390 heeft sowieso weinig moeite met games op 1080p. De kaart is zelfs ideaal voor 1440p. :)

Ik heb em nu een paar maand en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik kan Battlefield 4 en GTA 5 op ultra spelen op een acceptabele fps.

[ Voor 33% gewijzigd door Snowwie op 27-03-2016 17:14 ]

Mijn YouTube Channel

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:28
Voor 250-350 heb je nauwelijks iets dat sneller is dan een 7950CF setup (7990).
Ik zou nog even doorsparen en wachten op de nieuwe generatie kaarten, met een beetje mazzel heb je dan voor 400 euro prestaties rond de 980ti / fury x.

Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-RPG-The_Witcher_3_Wild_Hunt_v._1.06-w_1920_u.png

Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-RPG-The_Witcher_3_Wild_Hunt_v._1.06-w_2560_u.png

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 27-03-2016 17:40 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:26
(jarig!)
Snowwie schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:13:
De R9 390, de tegenhanger van de GTX 970, is een goed alternatief. Net iets sneller, ongeveer even duur en dubbel de VRAM.

De kaart speelt Star Citizin prima af op Ultra, getuige deze video:
[video]

De R9 390 heeft sowieso weinig moeite met games op 1080p. De kaart is zelfs ideaal voor 1440p. :)

Ik heb em nu een paar maand en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik kan Battlefield 4 en GTA 5 op ultra spelen op een acceptabele fps.
Natuurlijk niet helemaal eerlijk heh. De GTX970 doet het nog steeds een stukje beter op 1080p. Die 8GB vram is natuurlijk puur marketing en dat is aan de benchmark te zien. Boven de 4GB haalt hij net zoals de 970 geen acceptabele framerate meer. Ik zou wachten op Polaris en Pascal. Deze GPUS zijn een stukje sneller, zuiniger en hebben meer en veel sneller geheugen wat weer van pas komt voor hogere resoluties.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-02 18:06
Puddi Puddin schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:21:
[...]

Natuurlijk niet helemaal eerlijk heh. De GTX970 doet het nog steeds een stukje beter op 1080p. Die 8GB vram is natuurlijk puur marketing en dat is aan de benchmark te zien. Boven de 4GB haalt hij net zoals de 970 geen acceptabele framerate meer. Ik zou wachten op Polaris en Pascal. Deze GPUS zijn een stukje sneller, zuiniger en hebben meer en veel sneller geheugen wat weer van pas komt voor hogere resoluties.
''The 390 has better dx12 performance gains with asynchronous shading, scales better with higher resolutions, has lower overhead for VR, will age better, is better at everything that is not related to games because of better computing performance and also does perform exactly the same if not better at the default 1080p@DX11 baseline.

I am probably supposed to say "if OP wants to buy a card from Nvidia, buy a 950 and wait for Pascal", but rumors are saying that Pascal won't have proper asynchronous compute either so sincerely speaking I don't know if I even can recommend Nvidia.''

Als je nu wilt kopen koop dan een R9 390, als je kunt/wilt wachten wacht op Polaris/Pascal en zie of het de moeite is, HBM2 is nog niet voor dit jaar.
Pagina: 1